Навчально-науковий центр "Організація будівництва та експлуатації доріг
Permanent URI for this community
UK: Навчально-науковий центр "Організація будівництва та експлуатації доріг
EN: Educational and Scientific Center "Organisation of Conctruction and Operation of Roads"
Browse
Browsing Навчально-науковий центр "Організація будівництва та експлуатації доріг by Title
Now showing 1 - 20 of 83
Results Per Page
Sort Options
Item Адаптація логістичних технологій залізничного транспорту України до стандартів ЄС(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Культенко, Вадим ВіталійовичUK: Метою магістерської роботи є обґрунтування теоретичних засад і розробка науково-методичних рекомендацій щодо розвитку та адаптації логістичних технологій залізничного транспорту України до стандартів ЄС. У першому розділі досліджено сутність, види логістики та етапи її розвитку, зроблено аналіз транспортно-логістичної стратегії Європейського союзу, розглянута інтеграція України в Європейські транспортно-логістичні системи. У другому розділі виконано аналіз економічного стану АТ «Укрзалізниця» та його профільної та непрофільної діяльності, розглянуто стратегія розвитку залізничної галузі в умовах сучасного ринкового господарства. У третьому розділі розглянуто шляхи покращення логістичних технологій залізничного транспорту України, а саме: розвиток мультимодальних перевезень, а також розбудова транспортно-логістичних центрів. Наукова новизна одержаних результатів полягає в уточненні теоретичних положень і розробці практичних рекомендацій щодо удосконалення логістичних технологій підприємств залізничного транспорту, а також надані пропозиції щодо розвитку мультимодальних перевезень та транспортно-логістичних центрів.Item Адаптація норм утримання рейкової колії України до норм утримання рейкової колії Європейського союзу(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Тарасевич, Максим ВолодимировичUKR: Дипломна робота складається зі вступу, 5 розділів та висновків. Загальний обсяг роботи становить 64 сторінки, містить 20 рисунки і 20 таблиць. Список використаних джерел включає 15 найменувань. Залізнична колія є важливим і відповідальним елементом перевізного процесу. Найбільший вплив на його якість, безпеку та комфортність перевезення вантажів та пасажирів має верхня будова колії, особливо його основний елемент — залізничні рейки (далі — рейки). У зв'язку з цим під час експлуатації залізничної колії до якості рейок висуваються високі вимоги. Найбільш складними та відповідальними пристроями у колійному господарстві є з'єднання для перетину рейкових колій. Вони є особливими конструкціями, які працюють у більш важких умовах, ніж шлях на перегоні. Дана робота дозволяє зрозуміти, що колія не тільки складається з окремих компонентів і розглядається сама собою, а навпаки повинена розглядатися як "Як система колесо-колія". Колія повинна: забезпечувати високу безпеку, сприймати вертикальні та горизонтальні сили від рухомого складу, передавати ці сили через рейко-шпальну решітку та баластну призму на нижню будову колії, забезпечувати хороший комфорт при їзді, забезпечувати високу продуктивність перевезень. Колесо рухомого складу передає вертикальні та горизонтальні сили на колію. У безстиковій колії додатково виникають поздовжні сили через температурні зміни. Колія піддається квазістатичним (низькочастотним) та високочастотним навантаженням.Item Адаптація системи управління якістю надання послуг пасажирам вокзалів до європейських вимог(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Іванча, Сергій АнатолійовичUK: У першому розділі виконано огляд інформаційно-літературних джерел, в яких висвітлена система управління якістю надання послуг пасажирам вокзалів на залізничному транспорті України, на залізничному транспорті у європейських державах, в тому числі на високошвидкісних магістралях, викладено систему оцінки якості транспортного обслуговування, в тому числі в пасажирських перевезеннях, наведена класифікація європейських поїздів, узагальнена система тарифів і пільг, що має місце на залізницях у європейських державах. У другому розділі наведена техніко-економічна характеристика філії «Пасажирська компанія» АТ «Українська залізниця» та на прикладі вокзалів, які, на момент написання роботи, входили до структури компанії, – Київ-Пас, Дніпро та Львів, виконано аналіз системи сервісного обслуговування пасажирів за 2017-2019 роки та проілюстрований графічно. У третьому розділі запропоновано удосконалення організаційної структури управління вокзалів із застосуванням логістичної системи управління пасажирськими перевезеннями, впровадження концесійних підходів щодо державно-приватного партнерства на залізничному транспорті та узгодження величини концесійної плати.Item Аналіз конструкції та технічних характеристик нових вантажних вагонів виробництва Філії «Стрийський вагоноремонтний завод» АТ «Укрзалізниця» та ТзОВ «Дослідно-механічний завод «Карпати» на відповідність вимогам інтероперабельності(Укр. держ. ун-т науки і технологій, Дніпро, 2021) Пайончківський, Олег МиколайовичUKR: В даній магістерській роботі проаналізовано нормативні бази України та Євросоюзу в галузі інтероперабельності, що стосується вантажних вагонів, проаналізовано параметри вантажних вагонів вітчизняного виробництва на відповідність зазначеним вимогам нормативних документів країн ЄС та розроблено рекомендації та схеми параметрів та характеристик вантажних вагонів відповідно до вимог інтероперабельності. Об'єктом дослідження виступали вантажні вагони, що випускаються Філією «Стрийський вагоноремонтний завод» АТ «Укрзалізниця» та ТзОВ ДМЗ «Карпати».Item Аналіз обліку еколого-економічних збитків від аварій на залізничному транспорті(Український державний університет науки і технологій, м. Дніпро, 2022) Чирва, Тетяна ЛьвівнаUKR: Дипломна магістерська робота складається з вступу, чотирьох розділів і висновків. Робота включає 7 рисунків і 7 таблиць. Загальний обсяг роботи 65 сторінок. Кількість використаних джерел в бібліографії – 55. Об'єктом дослідження даної дипломної магістерської роботи виступає екологічне законодавство і методи оцінки еколого-економічних збитків в Україні та європейських країнах. Мета роботи полягає в дослідженні проблемних питань щодо розробки універсальної методики розрахунків еколого-економічних збитків при аваріях на залізничному транспорті. У даній дипломній магістерській роботі проведено аналіз оцінки стану екологічного законодавства України та європейських країн та наведено оцінку впливу експлуатації залізничного транспорту на навколишнє природне середовище. Зроблено висновки.Item Аналіз та перевірка виконання ремонтів гальмівної важільної передачі вагоповірочних вагонів власності АТ «Укрзалізниця»(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Груник, Андрій ІгоровичUKR: В магістерській роботі було розглянуто та виконано аналіз основних тенденцій та напрямків в розвитку в напрямку побудови та експлуатації вагоповірочних вагонів для АТ «Укрзалізниця», проведено розрахунки міцності гальмівної важільної передачі вагонів, проаналізовано основні тенденції та параметри вантажних вагонів так як більшість вагоповірочних вагонів будуються на їхній базі. Мета роботи полягає розробці рекомендацій для досягнення та розробки в галузі ремонту та напрямків та тенденцій модернізації гальмівної важільної передачі вагоповірочних вагонів України, Російської Федерації та Євросоюзу для можливості використання їх згідно вимог інтероперабельності. Об’єкт дослідження – вагоповірочні вантажні вагони та їх гальмівна важільна передача, що експлуатуються на залізницях України та обслуговують прикордонні вагонні ваги в інших країнах.Item Аналіз і шляхи зниження шуму в пасажирських вагонах з урахуванням вимог інтероперабельності(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Білик, Мирослав ГригоровичUKR: Предмет дослідження – шумове навантаження, яке виникає при русі поїзда у купе і службових приміщеннях вагона. Мета роботи – оцінка рівня шумового навантаження у вагоні і його порівняння з європейськими та вітчизняними нормативами а також розробка практичних рекомендацій із впровадження при ремонті пасажирського рухомого складу України технічних рішень щодо зниження шумових навантажень, які одночасно відповідали б вищевказаним вимогам. Для досягнення поставленої мети в роботі 1. Здійснено аналіз та порівняння вітчизняних та європейських вимог до рівня шуму у пасажирських вагонах. 2. Експериментально визначено рівень шуму в купе та службових приміщеннях пасажирського вагона за різних швидкостей руху. 3. На підставі проведеного аналізу запропоновано технологічні рішення щодо зменшення рівня шуму у пасажирському вагоні.Item Вдосконалення системи моніторингу колієвимірювальних вагонів(Український державний університет науки і технологій, м. Дніпро, 2022) Дяченко, Сергій СергійовичUKR: Розв’язання питань інтероперабельності в області моніторингу колії потребує перегляду параметрів контролю, методології їх оцінки, та способів їх реєстрації. Тому важливим питанням сьогодення у сфері взаємосумісності систем моніторингу стану колії вітчизняних та європейських залізниць є вдосконалення колієвимірювальних вагонів типу КВЛ-П. Для збільшення швидкості оцінки геометрії колії пропонується використовувати в конструкції колієвимірювальних вагонів візки Y-32, а для розширення технічних параметрів моніторингу та контролю динаміки вагону необхідно ввести в боротову систему вимірювання акселерометри, які зможуть контролювати горизонтальні прискорення та сили.Item Використання модульних перехідних зчепів на швидкісному рухомому складі України у міжнародному сполученні(Укр. держ. ун-т науки і технологій, Дніпро, 2021) Данилишин, Богдан ІгоровичUKR: Об’ект дослідження — модульні перехідні зчепи для автоматичного зчеплення автозчіпок СА-3 із беззазорними зчіпними пристроями. Предмет дослідження — підходи щодо експлуатаціі модульних перехідних зчепів відповідно до технічних специфікацій інтероперабельності (тCl). Мета роботи — визначення можливості використання модульних перехідних зчепів на швидкісному рухомому складі України у міжнародному сполученні. Для досягнення поставленої мети в роботі виконано огляд конструкцій міжвагонних в’язків, включаючи буферні пристрої та міжвагонні переходи, розглянуто методи контролю та вимоги нормативних документів до автозчіпного обладнання, які використовуються в Україні та країнах CC, наведено систему зчеплення електропоїзда HRCS2 Hyundai Rotem, рекомендовано для зчеплення автозчіпки СА-3 з беззазорним зчіпним пристроем використовувати модульну перехідну зчіпку, досліджено ефективність використання беззазорного зчіпного пристрою на швидкісному рухомому складі постійного формування, а саме динамічні показники пасажирських вагонів та вплив буферних пристроїв на ці показники. Проведені дослідження дозволяють, використовуючи даний підхід, здійснювати експлуатацію швидкісних поїздів постійного формування у міжнародному сполученні відповідно до технічних специфікацій інтероперабельності.Item Вплив параметрів української та європейської інфраструктури на обсяги транспортних перевезень у сполученні «Схід-Захід»(Укр. держ. ун-т науки і технологій, Дніпро, 2021) Матвєєв, Олександр АнатолійовичUKR: У магістерській роботі було проаналізовано проблемні питання, що виникають під час перевезення вантажів, розглянуто удосконалення технології перетину кордонів у міжнародному сполученні. Проаналізовано технічні та економічні аспекти інтероперабельності міжнародного залізничного спрямування. Розраховано величину зниження витрат на транспортування вантажів за рахунок ліквідації перевантажувальних операцій на прикордонних станціях. Запропоновано рішення задач, пов'язаних із різною шириною залізничної колії. Отримані результати дозволяють провести оптимізацію параметрів інфраструктури для подальшої інтеграції в європейську транспортну систему.Item Впровадження мультимодальних перевезень з позиції «екологія-суспільство-економіка»(Укр. держ. ун-т науки і технологій, Дніпро, 2021) Макєєв, Кирило ВалерійовичUKR: На основі проведеного аналізу та виконаних в роботі досліджень показано що для більш повного задоволення попиту на ринку транспортних послуг необхідно запроваджувати нові технології мультимодальних перевезень, які забезпечують безпеку, надійність і мінімальний негативний вплив на навколишнє середовище. Встановлено, що перехід до фінансової оцінки зовнішніх витрат суспільства дозволяє більш об'єктивно визначати першочергові завдання щодо зменшення забруднення навколишнього середовища, шуму, впливу транспорту на інші природні фактори. Рекомендовано створити та постійно супроводжувати бази даних, щодо використання енергоресурсів та природних матеріалів, заохочувати поширення безпечних екологічних технологій, сприяти проведенню відповідних наукових досліджень щодо використання нових та відновлюваних джерел енергії, прискорити темпи електрифікації залізниць, які сьогодні працюють на тепловозній тязі.Item Впровадження європейської модульної колійної техніки на залізницях України(Український державний університет науки і технологій, м. Дніпро, 2022) Тітов, Сергій СергійовичUKR: Магістерська робота складається зі вступу, 4-х розділів основної частини та висновків. Загальний обсяг тексту – 78 сторінок: основний текст – 74 сторінки, бібліографія, що включає 16 найменування – 2 сторінки, 24 рисунки, 2 таблиці. Головною метою цієї магістерської роботи є впровадження європейської модульної колійної техніки на залізницях України шляхом впровадження принципів модульності та вдосконалення існуючих колійних машин. Об'єктом дослідження є модульна колійна техніка. Для досягнення поставленої мети у роботі проаналізовано роботу існуючих колійних машин, встановлені проблеми в колійному господарстві. Розроблено концепцію машини для виконання робіт з поточного утримання колії.Item Геоекологічна модель оцінки впливу залізничної транспортної системи на довкілля(Укр. держ. ун-т науки і технологій, Дніпро, 2021) Перегінець, Софія ВалеріївнаUKR: В магістерській роботі було досліджено та проаналізовано підходи до еколого-економічної оцінки функціонування залізничного транспорту на урбанізованих територіях, розглянуто економічний та екологічний аспекти охорони навколишнього середовища та підвищення ефективності природокористування. За результатами виконання магістерської роботи виявлено умови та форми взаємодії елементів системи природокористування з метою збереження та покращення стану навколишнього середовища на урбанізованих територіях, виходячи з особливостей господарської діяльності залізничного транспорту, задля забезпечення еколого-економічної безпеки країни. Сформовано загальний теоретико-концептуальний підхід до управління розвитком системи природокористування на залізничному транспорті, визначено основні принципи управління.Item Дослідження динамічних показників магістрального тепловоза ТЕ33А відповідно до вимог інтероперабельності(Український державний університет науки і технологій, м. Дніпро, 2022) Дяків, Володимир БогдановичUKR: Магістерська робота складається з вступу, 4-х розділів основної частини та висновків. Загальний обсяг тексту – 90 сторінок: основний текст – 76 сторінок, бібліографія, що включає 10 найменувань – 1 сторінку, 49 рисунків, 6 таблиць. Слід відзначити, що актуальністю роботи є дослідження динамічної поведінки сучасного рухомого складу, а саме тепловоза ТЕ33А при його взаємодії з рейковою колією відповідно до вимог інтероперабельності. Об'єктом наведених досліджень є сучасний тепловоз ТЕ33А компанії General Electric. Для досягнення поставленої мети в роботі проведено аналіз дослідження проблем взаємодії рухомого складу з рейковою колією та розглянуто особливості конструкції механічної частини тепловоза ТЕ33А компанії General Electric Transportation. Досліджено розрахункові схеми різних видів коливань для отримання рівнянь статичної рівноваги та визначення критичної швидкості руху. Проведено розрахунок вертикальних прискорень непідресорених мас та отримано графік зміни вертикального переміщення, швидкості та прискорення непідресореної маси під час руху по нерівності рейкової колії, наведено основні динамічні показники, яким повинен відповідати тяговий рухомий склад під час експлуатації рейковою колією відповідно до вимог нормативних документів України та країн Європейського Союзу. Отримано залежності направляючої сили першої та третьої колісної пари, бокової сили, рамної сили та коефіцієнта горизонтальної динаміки від швидкості руху. Проведені дослідження дозволяють, використовуючи дані методики, здійснювати експлуатацію локомотивів у міжнародному сполученні відповідно до технічних специфікацій інтероперабельності.Item Дослідження ефективності залізничних контейнерних перевезень у міжнародному сполученні(Український державний університет науки і технологій, м. Дніпро, 2022) Ходос, Артем ОлеговичUKR: У роботі розглянуто проблеми удосконалення логістики залізничних перевезень контейнерів у сполученні між українськими портами Чорного моря та мультимодальним центром на кордоні з Європейським Союзом. Запропоновано низку заходів для підвищення ефективності перевізного процесу: організація перевезень контейнерними поїздами, організація руху контейнерних поїздів за розкладом. Апробація та оцінка ефективності запропонованих заходів виконана для реального логістичного ланцюга поставок контейнерів між контейнерним терміналом Одеса та мультимодальним центром Мостиська. У роботі наведено комплексний аналіз існуючої технології доставки контейнерів, визначено його показники, а також виявлено недоліки в роботі та запропоновано шляхи їх усунення. Для оцінки економічної ефективності запропонованих заходів виконані відповідні техніко-економічні розрахунки. Реалізація запропонованих у цій роботі заходів дозволить суттєво підвищити ефективність залізничних перевезень контейнерів у міжнародному сполученні та покращити позиції України як транзитної держави.Item Дослідження конструкції дизель-поїзда ДПКр-3 на відповідність TSI PRM(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Великийчоловік, Павло МихайловичUKR: Магістерська робота складається з вступу, 4-х розділів основної частини та висновків. Загальний обсяг тексту – 103 сторінки: основний текст – 92 сторінок, бібліографія, що включає 17 найменування – 2 сторінки, 26 рисунків, 4 таблиць. Слід відзначити, що актуальністю роботи є створення належних умов для доступу людей з інвалідністю до рухомого складу. Проведена робота з дослідження нормативних документів щодо забезпечення нормальної життєдіяльності маломобільної групи людей. Коло завдань, визначених відповідними нормативними документами, досить широке і серйозне. Був вивчений світовий досвід створення і експлуатації дизель-поїздів. Проведено ознайомлення з конструкцією подібних виробів відомих світових фірм, таких як «Siemens», «Pesa», «Newag», «Stadler», «Hyundai» тощо, які мають подібні поїзди. Останніми роками на залізницях України прийнято в експлуатацію нові типи моторвагонного рухомого складу, причому деякі з них вже беруть участь у міжнародному русі. За виконання магістерської дипломної роботи проведено ознайомлення з конструкцією зазначеного МВПС, особлива увага при цьому приділялась умовам перевезення людей з особливими потребами. Проведено було дослідження дизель-поїзда ДПКр-3, який більш оптимізований під наявні (фактичні) умови експлуатації. В конструкцію ДПКр-3 увійшли сучасні екстер’єрні і інтер’єрні рішення. Було встановлено, що в конструкції дизель-поїзда ДПКр-3 є всі необхідні пристрої для задоволення потреб при перевезенні пасажирів з обмеженими можливостями, а це відповідає вимогам TSI PRM.Item Дослідження перспектив використання гібридних локомотивів у міжнародних перевезеннях(Укр. держ. ун-т науки і технологій, Дніпро, 2021) Орловський, Іван ОлександровичUKR: Об’єктом дослідження є тепловози з модульними силовими установками, які використовуються провідними компаніями ринку залізничного транспорту. Предметом дослідження є підходи до проектування тепловозів з модульними силовими установками відповідно до технічних умов сумісності (TSI). Метою роботи є дослідження перспектив використання гібридних локомотивів у міжнародних перевезеннях у порівнянні з вітчизняним рухомим складом. Для досягнення поставленої мети в роботі проаналізовано основні тенденції та напрями розвитку в галузі автономного тягового рухомого складу для виконання маневрових робіт, розглянуто основні режими роботи маневрових тепловозів, зарубіжний досвід правового регулювання викидів від залізничного рухомого складу. , аналізує методи оцінки викидів від залізничного обладнання, ефективності застосування накопичувачів електроенергії та тепловозів, їх параметри та умови розміщення. Проведені дослідження дають змогу за допомогою цього підходу вибрати відповідні параметри накопичувачів електроенергії рухомого складу відповідно до технічних умов сумісності.Item Дослідження роботи елементів верхньої будови колії залізниць України на відповідність вимогам Європейського Союзу(Український державний університет науки і технологій, м. Дніпро, 2022) Лисак, ОлександрUKR: Магістерська робота складається з вступу, 4-х розділів основної частини та висновків. Загальний обсяг тексту – 74 сторінки: основний текст – 62 сторінки, бібліографія, що включає 13 найменувань – 1 сторінка, 25 рисунків, 16 таблиць. Головною метою цієї магістерської роботи є адаптація підрейкової основи на залізницях України до нормативів країн Європейського Союзу. Об'єктом дослідження є підрейкова основа залізничної колії. Для досягнення поставленої мети в роботі проаналізовано наявні конструкції підрейкових основ і методи їхнього розрахунку залізничної колії в країнах Європейського Союзу та Україні. Під час порівняння розрахункових напружень в елементах верхньої будови колії з допустимими зроблено висновок, що розрахункові напруги не перевищують допустимих. Ґрунтуючись на розрахунках було запропоновано використовувати навантаження 25 т на залізницях України.Item Дослідження та обґрунтування технічних можливостей обертання вантажних вагонів країн Європи і України в міжнародних сполученнях(Український державний університет науки і технологій, м. Дніпро, 2022) Коваленко, Валентина В'ячеславівнаUKR: Магістерська робота складається з вступу, 4 розділів та висновків. Загальний обсяг тексту – 96 сторінок, бібліографія включає 46 найменувань, в тексті 28 рисунків, 1 таблиця. Мета магістерської роботи: дослідження технічних можливостей обертання вантажних вагонів між Європою та Україною. Об'єкт дослідження: вантажні вагони ширини колії 1520 мм. Предмет дослідження: конструктивні особливості вантажних вагонів України для міжнародного сполучення з країнами ЄС. Методи дослідження: аналіз конструкцій вантажних вагонів, дослідження можливостей використання різних вантажних вагонів до міжнародних перевезень з урахуванням їх системи технічного обслуговування. У цій роботі розглядаються важливі наукові та практичні питання для вивчення особливостей міжнародної системи технічного обслуговування поїздів. Оскільки міжнародні вагони значно відрізняються від вітчизняних, для забезпечення сумісності необхідний певний ступінь адаптації. Це питання розглядається в даній роботі, де досліджуються розміри транспортного засобу та окремі частини вагона (ходові частини, автозчеп). На основі алгоритму методу SAW було встановлено бажану адаптацію системи технічного обслуговування вагонів для міжнародних вантажних перевезень. Проведено аналіз зносу колісних пар візків 18-100, виявлено основні несправності - тонкі гребені, гострі валики і повзуни. Різні перекоси буксового вузла і ресорного підвішування призводять до передчасного зносу колісних пар. Ці дослідження виявили необхідність розроблення заходів щодо продовження терміну служби коліс шляхом спеціального технічного обслуговування візків. Також було розроблено вдосконалені методи контролю технічного стану вузлів візка 18-100 для поліпшення якості ходових частин під час міжнародних перевезень і підвищення безпеки руху поїздів.Item Дослідження термонапруженого стану сталезалізобетонних балок залізничних мостів при дії температурних перепадів навколишнього середовища відповідно до вимог міжнародного стандарту EN 1991-1-5(Укр. держ. ун-т науки і технологій, Дніпро, 2021) Матвіїв, Орест ВолодимировичUKR: У магістерській роботі проаналізовано вимоги нормативних документів України та Європейського Союзу щодо оцінки термопружного стану мостових конструкцій за впливу кліматичних температурних перепадів навколишнього середовища. Проведено експериментальні вимірювання розподілу температур на поверхнях сталезалізобетонних балок мостів за позитивних та негативних температур навколишнього середовища. Виконано оцінку температурних полів та напружень сталезалізобетонних балок мостів при дії максимальних та мінімальних температур навколишнього середовища. Дано рекомендації з оцінки температурних полів та напруг сталелізобетонних балок при дії температур навколишнього середовища.