Інші праці КЕТЕМ
Permanent URI for this collection
RU: Другие труды
EN: Other Works
EN: Other Works
Browse
Browsing Інші праці КЕТЕМ by Title
Now showing 1 - 20 of 106
Results Per Page
Sort Options
Item Mathematical Modelling of Transitional Emergency Processes in Traction Power Network of Railway Transport(Національний університет "Львівська політехніка", 2011) Kostin, Nickolai A.; Mishchenko, Tatyana M.; Reutskova, Oksana M.; Mihalichenko, Pavel E.ENG: The article deals with the description of the mathematical model the system traction electric power supply without loading in the short circuit condition and the result of the reserches this accident process.Item Mathematical Modelling of Transitional Emergency Processes in Traction Power Networks of Railway Transport [preprint](Національний університет "Львівська політехніка", 2011) Kostin, Nickolai A.; Mishchenko, Tatyana M.; Mihalichenko, Pavel E.; Reutskova, Oksana M.ENG: The results of mathematical modelling of emergency modes of short circuit in railway traction power networks have been given.Item Аналіз використання частотно-регульованого приводу в компресорних установках(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Гречуха, Вадим МиколайовичUKR: Дипломна магістерська робота виконана на 66 сторінках, містить 19 ілюстрацій, 10 таблиці та 20 використаних джерел. В роботі виконано аналіз особливостей влаштування та експлуатації промислових систем стисненого повітря, встановлені основні типи компресорів та області їх застосування, вивчений досвід експлуатації таких систем в Європейському Союзі. Автором проведена порівняльна оцінка енергоефективності найбільш розповсюджених способів регулювання продуктивності гвинтового компресору: перепусканням з нагнітання на всмоктування; переведенням компресора на режим холостого ходу; зміною частоти обертання ведучого валу гвинтового компресора. Встановлено, що при зміні відносного споживання стисненого повітря в діапазоні від 0,31 до 1,0 перший спосіб не забезпечує зниження споживаної потужності, другий спосіб дозволяє знизити добове споживання електричної енергії на 18,21% в порівнянні з першим способом і третій спосіб здатен забезпечити найвищу енергетичну ефективність ‒ добове споживання електричної енергії на 32,3% менше в порівнянні з першим способом та на 17,3% в порівнянні з другим способом. Враховуючи отримані результати, для підвищення енергоефективності систем стисненого повітря, рекомендується: застосовувати для приводу компресорних блоків енергоефективні електродвигуни; в системах, що характеризуються відносно невеликим об’ємом ресивера, сильно чи швидко змінним в часі споживанням, малою кількістю компресорів хоча б у одного компресора має регулюватись швидкість обертання. Мета дослідження ‒ визначення ступеня енергоефективності систем стисненого повітря та умов її досягнення при використанні частотно-регульованого приводу в компресорних установках.Item Аналіз впливу експлуатаційних показників на енергоефективність промислових електроприводів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Прудкогляд, Юлія ОлександрівнаUK: Метою роботи був аналіз впливу коефіцієнта навантаження двигуна на енергетичну ефективність електропривода та кількісна оцінка ефективності заміни недовантаженого двигуна двигуном меншої потужності з точки зору зменшення втрат в двигуні. В роботі розкрито поняття енергоефективності, визначено потенційні умови її підвищення в загальнопромислових електроприводах в прив’язці до запровадженої Енергетичної стратегії України, проаналізовано основні критерії енергоефективності. Показано, що для оцінки енергоефективності електромеханічної системи, можна застосовувати поняття коефіцієнту корисної дії, також узагальненого критерію енергоефективності. Розглянуто основні практичні заходи по підвищенню енергоефективності електроприводів. Містить матеріали дослідження впливу експлуатаційних показників на енергетичну ефективність електропривода, вимоги безпеки праці під час виконання робіт з розробки і експлуатації електроприводів, а також діям персоналу у разі виникнення надзвичайних ситуацій. В загальних висновках і рекомендаціях містяться основні положення та рекомендації отримані в результаті проведених досліджень.Item Аналіз впливу напруги живлення на тепловий стан електродвигуна поршневого компресора ДК-406(ДК-409)(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Гурбіч, Іван СергійовичUKR: Дипломна магістерська робота виконана на 64 сторінках, містить 22 ілюстрацій, 4 таблиці та 22 використаних джерел. В роботі виконано аналіз статистичних даних по поломкам мотор-компресора ЕК-7Б. Виявлені фактори, що найбільше впливають на втрату працездатності механізмом, серед яких найімовірнішими є невідповідність фактичної тривалості увімкнення унормованій величині через відхилення напруги живлення від номінального значення та перевантаження струмом якоря двигуна в холодний період. Автором розроблена математична модель електромеханічної системи мотор-компресора, що враховує коливання напруги живлення та зміну температури навколишнього середовища. Для оцінки теплового стану електричної машини використано метод теплових схем. За результатами моделювання встановлено, що в нормальних умовах експлуатації, а також за відсутності підвищених моментів опору в механізмі, які викликані загусанням мастила за низьких температур, розрахункова величина перегріву якірної обмотки не перевищує гранично допустимого значення для ізоляції класу В. Небезпечною буде ситуація, коли компресор працює з підвищеним моменту опору в механізмі (спостерігається при від’ємних температурах навколишнього середовища, -10ºС і нижче) і при цьому напруга на якорі матиме мінімально допустиме значення. Експлуатація в таких умовах приведе до значного (в рази) зменшення терміну експлуатації машини. Мета дослідження ‒ аналіз впливу зміни напруги живлення електродвигуна ДК-406(ДК409) та температури навколишнього середовища на його тепловий стан шляхом комп’ютерного математичного моделювання.Item Аналіз доцільності застосування частотно-регульованих приводів відцентрових насосів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Чигарний, Андрій ВікторовичUKR: Дипломна магістерська робота виконана на 67 сторінках, містить 30 ілюстрацій, 15 таблиць та 27 використаних джерел. В роботі проведено аналіз режимів роботи насосних установок та способів керування їх продуктивністю. Встановлено, що для насосних станцій які працюють в умовах суттєвого коливання тиску та витрати в мережі найбільш енергоефективним є спосіб регулювання швидкості обертання робочого колеса насосу. Порівняння витрат енергії в насосній установці при різних способах керування режимами її роботи показало, що при дроселюванні напірного трубопроводу споживана установкою потужність знижується за лінійним законом, а при частотному регулюванні ‒ за кубічним законом. Так при зменшенні витрати в мережі на 15 %, використовуючи дроселювання напірного трубопроводу, досягається зменшення витрати електроенергії на 3…5 %, а при частотному регулюванні ‒ до 36 %. В мінімальній робочій точці, за рахунок застосування частотно-регульованого електроприводу насосу досягається економія споживаної потужності у 88 %. В роботі доведено, що використання частотно-регульованих приводів для насосів в технологічних процесах дозволяє знизити енергоспоживання технологічним обладнанням і їх використання є доцільним. Мета дослідження ‒ порівняння енергетичних втрат в приводах насосних агрегатів з різними видами керування їх режимами роботи. Визначення вузлів приводних систем та умов експлуатації, де найбільш вигідним є застосування частотного керування.Item Вибір електропривода поворотного круга та дослідження його енергетичних показників(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Ліньов, Олександр ВолодимировичUKR: Дипломна бакалаврська робота виконана на 48 сторінках, містить 15 ілюстрацій, 3 таблиці та 18 використаних джерел. В роботі проведено аналіз можливих схемних та компонувальних рішень електроприводів поворотного кругу для розвороту локомотиву в умовах обмеженого простору. Конструкція поворотного круга виконана у вигляді платформи, яка центральною частиною опирається на стандартний крановий опорно-поворотний пристрій, краї платформи лежать на стандартних кранових візках з колесом діаметром 400 мм. Таке рішення дозволяє уніфікувати несучу конструкцію круга, що дозволяє суттєво зменшити капітальні затрати. Привод платформи редукторний і має два асинхронних двигуна, по одному на візок. Живлення двигунів забезпечує керований напівпровідниковий перетворювач, система керування якого тісно інтегрована в систему керування механізмом в цілому. Застосування сучасного контролера в купі з регульованим електроприводом та з безконтактними давачами положення платформи дозволило побудувати високоефективну, функціональну та надійну систему. Мета дослідження ‒ вибір електропривода поворотного круга та дослідження його енергетичних показників. Об’єкт розробки ‒ електропривод поворотного круга рейкового транспорту.Item Вибір та обґрунтування схемного рішення для стенду з випробування тягових двигунів рухомого складу метрополітену(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Гурбіч, Іван СергійовичUKR: Дипломна бакалаврська робота виконана на 51 сторінці, містить 16 ілюстрацій, 10 таблиць та 16 використаних джерел. В роботі виконано аналіз існуючих підходів при побудові стендів з випробування електричних машин. Встановлено, що енергетичним критерієм працездатності схеми взаємного навантаження є умова компенсації усіх втрат в схемі зовнішніми джерелами. Автором запропоновано енергоефективне схемне рішення стенду взаємного навантаження для випробування тягових електричних машин (ДК117ДМ/ВМ) вагонів метрополітену, лінійний генератор та вольтододаткова машина якого виконані за схемою статичного керованого напівпровідникового перетворювача, що має в своїй структурі ланку змінного струму (регулятор напруги, трансформатор) та ланку постійного струму (некерований випрямляч). Сформульовані основні вимоги охорони праці при експлуатації стенду, а також в схемі керування стендом передбачені апаратні засоби безпеки (сигналізація, блокування). Мета дослідження ‒ аналіз тенденцій розвитку способів та засобів післяремонтних випробувань тягових електродвигунів вагонів метрополітену та обґрунтований вибір схемного рішення для стенду з їх випробування.Item Визначення раціональних варіантів приєднання вітрових електростанцій до системи тягового електропостачання залізниць України електрифікованих за системою тяги змінного струму(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Мася, Сергій ВолодимировичUK: Магістерська робота виконана на 57 сторінках, містить 11 ілюстрацій, 8 таблиць та 17 використаних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз впливу потужності інтегрованої вітрової електростанції на струми короткого замикання в розподільчих установках тягової підстанції змінного струму, яка входить до системи тягового електропостачання залізниць України. Проаналізовано структурні особливості та характеристики основного обладнання тягової підстанції «Дубно» а також майбутньої вітрової електростанції. Розроблено схеми заміщення на основі яких виконано розрахунки струмів трифазного короткого замикання на шинах тягової підстанції у разі збільшення потужності приєднаної вітрової електростанції. Розглянуто питання охорони праці та безпеки у надзвичайних ситуаціях, які є актуальними в процесі експлуатації вітрової електростанції. Мета дослідження полягає у створенні еквівалентних розрахункових схем заміщення електротехнічної системи «тягова підстанція змінного струму – вітрова електростанція» у режимах короткого замикання в розподільчих установках тягової підстанції при різних варіантах приєднання вітрової електростанції та встановлення на цій основі характеру зміни діючих значень згаданих струмів короткого замикання при збільшення потужності приєднаної вітрової електростанції. Об’єкт дослідження – електротехнічна система «тягова підстанція змінного струму вітрова електростанція». Предмет дослідження – струми трифазного короткого замикання у розподільчих установках тягової підстанції. Метод дослідження – аналітичний.Item Визначення раціональної потужності резервної системи електропостачання житлового будинку на основі застосування відновлюваних джерел енергії(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Шуйський, Микита СергійовичUKR: Магістерська робота виконана на 64 сторінках, містить 7 ілюстрацій, 10 таблиць та 31 використане джерело. В магістерській роботі проведено критичний огляд сучасних тенденцій у галузі використання відновлювальних джерел енергії в системах електропостачання побутових приміщень, обґрунтування вибору джерела та схемних рішень що до його підключення до системи електропостачання. Розроблена принципова схема електропостачання об’єкта, виконано вибір обладнання сонячної станції, апаратури керування та захисту. Наведені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях.Item Вплив стохастичного характеру зміни живлячої напруги на роботу тягового електроприводу постійного струму(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Воскобойник, Віталій МиколайовичUK: В магістерській роботі було розраховано і проаналізовано електромагнітні процеси в тяговому електроприводі постійного струму при стохастичній зміні, шляхом поштовхів-зростань і поштовхів – спадів, живлячої напруги. Розрахунки виконано імовірнісно - статистичним методом. Було оцінено амплітуду поштовхів струму в обмотці якоря та обмотці збудження, а також рекуперативних струмів при дії поштовхів спадів Запропоновано способи недопущення або ж зменшення стрибків струму . Дослідно було оцінено ефективність роботи тягових електроприводів постійного струму при дії на них поштовхів живлячої напруги. Об’єкт дослідження – тяговий електропривод електровозу постійного струму ДЕ1.Item Вплив характеру зміни електротягових напруги та струму на технологічні втрати електричної енергії в силових колах електровозу ВЛ8(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Большак, Артем ВасильовичUKR: Магістерська робота виконана на 72 сторінках, містить 7 ілюстрацій, 9 таблиць та 17 літературних джерел. В магістерській роботі проведено аналіз впливу характеру зміни електротягових напруги та струму на технологічні втрати електричної енергії в силових колах електровозу. Розглянуті методи розрахунки потужності та втрат електричної енергії в силових колах електровозу ВЛ8. Визначені імовірнісні закономірності зміни тягового струму та напруги електровоза, проведена оцінка технологічних втрат електроенергії на дослідній ділянці та розрахований ККД. Розглянуті основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях для машиніста електровоза. Мета дослідження полягає в визначенні втрат енергії на електровозі, підборі підходящого закону розподілення, а також запропонуванні підходу для вирішення проблеми. Об’єкт дослідження – електровоз постійного струму ВЛ8. Предмет дослідження – вплив зміни електротягових напруги та струму на втрати електричної енергії в силових колах електровозу ВЛ8. Метод дослідження – аналітичний.Item Впровадження інтелектуального реле Zelio в систему керування головним приводом мостового крану(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Гук, Ярослав ГеннадійовичUKR: Дипломна бакалаврська робота виконана на 42 сторінки, містить 12 ілюстрацій, 2 таблиці та 12 використаних джерел. В роботі виконано аналіз існуючої системи керування головного приводу мостового крану. Встановлено, що існуюча релейно-контакторна система керування має ряд досить чуттєвих недоліків. Автором запропоновано більш ефективне схемне рішення керування головним приводом мостового крану за допомогою програмованого інтелектуального реле Zelio та запропоновано програму для реалізації функцій старої релейно-контакторної схеми в програмі ZelioSoft на мові східчастих діаграм LADDER. Сформульовані основні вимоги охорони праці при експлуатації головного приводу мостового крану, а також в схемі керування Zelio апаратні засоби безпеки (сигналізація, блокування). Мета дослідження ‒ заміна існуючої системи керування електропривода мостового крану на більш сучасну, проектування алгоритму роботи та написання програми в середовищі Zelio Soft 2.Item Вступ до спеціальності «Електромеханічні системи автоматизації та електропривод»(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2013) Дубинець, Леонід Вікторович; Кедря, Михайло Михайлович; Маренич, Оксана ЛеонідівнаUKR: Розглянуті основні поняття та визначення спеціальності «Електромеханічні системи автоматизації та електропривод», а також сумісних галузей науки та техніки. Навчальний посібник для студентів спеціальності «Електромеханічні системи автоматизації та електропривод». Посібник написано згідно з навчальним планом підготовки бакалавра з напряму «Електромеханіка» Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. Може бути корисним для студентів інших ВНЗ ІІІ і ІV рівнів акредитації, які навчаються за вказаною спеціальністю.Item Дослідження енергетичних показників електроприводу переміщення мостового крану(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Сівак, Назар ГеннадійовичUKR: Магістерська робота виконана на 58 сторінках, містить 24 ілюстрації, 1 таблицю та 17 використаних джерел. В магістерській роботі проведено аналіз існуючих кінематичних схем приводів переміщення мостових кранів. Описано принципову схему керування однодвигунним електроприводом за допомогою кулачкового контролера, описано обмеження і припущення, які використовуються при моделюванні, описано математичну структурну модель електропривода переміщення мостового крану та ідентифіковано параметри досліджуваного привода, представлено результати моделювання у вигляді тахограми розгону і часових залежностей.Item Дослідження задачі вибору раціонального виду побутових електролічильників у сучасних умовах(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Гармаш, Денис ГеннадійовичUKR: Кваліфікаційна робота магістра виконана на 53 сторінках, містить 12 ілюстрацій, 2 таблиці та 22 використаних джерела. У роботі проведено огляд сучасних електронних та мікропроцесорних лічильників електричної енергії, розглянуто їх принципові схеми, проведено порівняльний аналіз двох та трьохзонних лічільників, а також надано рекомендації щодо вибору типу лічильника в залежності від місць та умов їх застосування.Item Дослідження можливостей підвищення енергоефективності систем опалення та вентиляції промислових будівель шляхом їх автоматизації(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Ліньов, Олександр ВолодимировичUKR: Дипломна магістерська робота виконана на 71 сторінці, містить 31 ілюстрацію, 14 таблиць та 26 використаних джерел. В роботі проведено аналіз систем вентиляції та опалення і визначено оптимальну структуру системи підтримання мікроклімату на прикладі відділення з ремонту лужних акумуляторів локомотивного депо. Автором розроблена структура та визначений функціональний склад автоматичної системи вентиляції у відділені з ремонту лужних акумуляторів локомотивного депо, а також виконано вибір засобів автоматизації. Застосування утилізатора теплоти вентиляційних викидів та регульованого електроприводу вентиляторних установок дозволяє знизити витрати електричної енергії майже на 50 % у порівнянні з системою де дані елементи відсутні. Запропоновані енергоефективні алгоритми функціонування основних вузлів розробленої системи. Рекомендовано з метою підвищення енергоефективності системи підтримання мікроклімату виробничих підприємств: використовувати в її складі утилізатор теплоти вентиляційних викидів; застосовувати регульований електропривод вентиляторів; автоматизувати процес управління з використанням спеціалізованих програмованих логічних контролерів. Мета дослідження ‒ визначення потенціалу енергозбереження автоматичних систем підтримання мікроклімату промислових будівель та умов при яких він досягається.Item Дослідження перехідних процесів у колах керування зарядного комплексу електромобіля(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Васильковський, Валентин АндрійовичUKR: Магістерська робота виконана на 72 сторінках, містить 105 ілюстрацій, 2 таблиці та 10 використаних джерел. В магістерській роботі проведена розробка та побудова блок-схем для напруги пілот сигналу та значення струмової установки. Написаний код, побудована фізична схема підключення до Arduino UNO, проведення працездатності написаного коду, заміри напруги для переконання коректності правильно написаного коду. Наведені основи охорони праці та безпеки в електричних установках.Item Дослідження перехідних процесів у колах керування зарядного комплексу електромобіля(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Ковальов, Ярослав ІгоровичUKR: Магістерська робота виконана на 55 сторінках, містить 40 ілюстрацій, 5 таблиць та 7 використане джерело. В магістерській роботі проведена розробка та побудова блок-схем для напруги пілот сигналу. Написаний код, побудована фізична схема підключення до Arduino UNO, проведення працездатності написаного коду, заміри напруги для переконання коректності правильно написаного коду. Наведені основи охорони праці та безпеки в електричних установках.Item Дослідження режимів роботи захисної апаратури кіл електрорухомого складу залізниць(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Лисенко, Максим ВладиславовичUKR: Магістерська робота виконана на 60 основних сторінках, містить 26 ілюстрації, 3 таблиці та 15 використаних джерел. Метою магістерської дипломної роботи дослідження режимів захисної апаратури кіл електрорухомого складу залізниць В розділі 1 показано, опис захисної апаратури електрообладнання залізниці Розділ 2 – опис принципу дії сучасних однолінійних компонентів типу Arduino. У розділі 3 – розробка схеми реле напруги. Розділ 4 – розробка реле струму. Розділ 5 – дослідження перехідних режимів в датчиках напруги і струму в аварійних режимах.