Торопов, Борис ІвановичСтрелко, Олег ГригоровичГрушевська, Тетяна МиколаївнаБолвановська, Тетяна Валентинівна2023-02-212023-02-212022Торопов Б. І., Стрелко О. Г., Грушевська Т. М., Болвановська Т. В. Застосування системного підходу при дослідженні технології та оснащення технічних станцій. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Технічні науки. 2022. Т. 33 (72), № 5. С. 318–324. DOI: 10.32782/2663-5941/2022.5/49.2663-5941 (Print)2663-595X (Online)http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/16510http://www.tech.vernadskyjournals.in.ua/33-72-5Б. Торопов: ORCID 0000-0002-9946-8708; О. Стрелко: ORCID 0000-0003-3173-3373; Т. Грушевська: ORCID 0000-0001-7498-8531; Т. Болвановська: ORCID 0000-0001-6462-8524UKR: У статті досліджено технології та оснащення технічних станцій із використанням системного підходу. В результаті системного аналізу виявлені «вузькі» місця і причини їх виникнення, що є підставою для розроблення заходів щодо удосконалення технології і технічного оснащення станції з метою покращення техніко-економічних показників її роботи. Досліджено комплекс технологічних операцій з вагонами, составами і поїздами. В залежності від характеру і послідовності цих операцій в парках сортувальних станцій виділено взаємозалежні фази переробки вагонопотоків: в парку прийому дві фази – підготовка составів до розпуску, розформування їх на сортувальній гірці; в сортувальному парку дві фази – накопичення вагонів на состави, формування і перестановка составів в парк відправлення; в парку відправлення три фази – підготовка составів до відправлення, забезпечення готових составів локомотивами і локомотивними бригадами, відправлення поїздів на вихідні дільниці. В процесі дослідження роботи станцій встановлено, що найбільш часто необхідні заходи щодо покращення показників роботи сортувальних гірок і витяжних колій для формування составів, скорочення часу простоїв составів під обробкою та в очікуванні забезпечення їх поїзними локомотивами та локомотивними бригадами. В залежності від місцевих умов досліджених станцій розглядалося і оцінювалося створення належного технологічного резерву поїзних локомотивів і локомотивних бригад на станції. По відношенню до такої багатофазної моделі процесу переробки вагонів на сортувальній станції дослідженням встановлені якісні показники роботи станцій: час знаходження вагонів в парках з розчленуванням по елементах, тривалості простою вагонів, затриманих з причин не прийому поїздів, експлуатаційної надійності станції та ін.ENG: The article examines technologies and equipment of technical stations using a system approach. As a result of the system analysis, "bottlenecks" and their causes were identified, which is the basis for developing measures to improve the technology and technical equipment of the station in order to improve the technical and economic indicators of its operation. The complex of technological operations with wagons, trains and trains was investigated. Depending on the nature and sequence of these operations, interdependent phases of the processing of car flows are distinguished in the fleets of sorting stations: in the receiving fleet there are two phases - preparation of trains for disbanding, disbanding them on the sorting chute; in the sorting park there are two phases - the accumulation of wagons into trains, the formation and rearrangement of trains into the departure park; in the dispatch park there are three phases – preparation of trains for departure, supply of ready-made trains with locomotives and locomotive crews, dispatch of trains to output stations. In the process of researching the operation of the stations, it was found that the most often necessary measures are to improve the performance of sorting slides and extraction tracks for the formation of trains, to reduce the idle time of trains under processing and waiting for their supply by train locomotives and locomotive crews. Depending on the local conditions of the studied stations, the creation of an appropriate technological reserve of train locomotives and locomotive crews at the station was considered and evaluated. In relation to such a multi-phase model of the process of processing wagons at the sorting station, the study established qualitative indicators of the station's operation: the time of the wagons in the parks with a breakdown by elements, the duration of the idle time of the wagons delayed due to the reasons of not receiving trains, the operational reliability of the station, etc.uk-UAзалізничні станціїтехнологія роботи станційпоказники роботисистемний аналізсистемний підхідхронометраж станційних процесіввагонсоставсортувальна гіркапаркrailway stationsstation operation technologyperformance indicatorssystem analysissystem approachtiming of station processeswagontrainsorting hillfleetКУЕРКТВЗастосування системного підходу при дослідженні технології та оснащення технічних станційApproach in Research of Technology and Equipment of Technical StationsArticle