Шаповалов, Олександр Сергійович2023-09-062023-09-062023Шаповалов О. С. Модель системи для випробування допоміжних електромашин тягового рухомого складу.Транспортні системи та технології перевезень. Дніпро, 2023. Вип. 25. С. 33–37. DOI: 10.15802/tstt2023/284492.2222-419Х (Print)2313-8688 (Online)https://crust.ust.edu.ua/handle/123456789/17397http://tstt.diit.edu.ua/http://tstt.diit.edu.ua/article/view/284492О. Шаповалов: ORCID 0000-0002-3151-6574UKR: Мета. Розробка та впровадження енергоефективних схем випробування допоміжних електричних машин рухомого складу вимагає проведення математичного моделювання з метою визначення найбільш раціональної схеми з точки зору якості проведених випробувань, а також мінімізації енерговитрат на проведення самих випробувань. Методи. Методологічною основою дослідження є аналітичні методи дослідження, що базується на складанні розрахункової системи диференційних рівнянь, розв’язуючи які, можна визначити параметри схеми взаємного навантаження. Результати. З огляду на те, що система взаємного навантаження є достатньо складною для розв’язання системою, в роботі було виконано розкладання системи на більш прості схеми заміщення електричної і механічної частини. На основі схем заміщення було створено систему диференційних рівнянь, яка дозволила створити модель системи взаємного навантаження з трьома вхідними і трьома вихідними параметрами. Розроблену модель достатньо легко можливо реалізувати в спеціалізованих програмних середовищах, наприклад, SIMULINK за допомогою стандартних вбудованих блоків. Наукова новизна. Запропоновано раціональну схему випробування допоміжних машин методом взаємного навантаження, з покриттям втрат від одного джерела електричної потужності. Практична значимість. Впровадження отриманих результатів підприємствами з ремонту допоміжних машин рухомого складу дозволить знизити матеріальні витрати на проведення ремонтів з одночасним збереженням якості проведених випробувань.ENG: Purpose. The development and implementation of energy-efficient test schemes for auxiliary electrical machines of rolling stock requires mathematical modeling in order to determine the most rational scheme from the point of view of the quality of the tests performed, as well as to minimize energy costs for conducting the tests themselves. Methodology. The methodological basis of the research is the analytical research methods based on the compilation of the calculation system of differential equations by solving which it is possible to determine the parameters of the mutual load scheme. Findings. Given the fact that the mutual load system is complex enough to be solved by the system, in the work, the system was decomposed into simpler schemes for replacing the electrical and mechanical parts. A system of differential equations was created on the basis of substitution schemes, which made it possible to create a model of a mutual load system with three input and three output parameters. The developed model can be easily implemented in specialized software environments (for example, SIMULINK) using standard built-in blocks. Originality. A rational scheme for testing auxiliary machines by the mutual load method is proposed, with coverage of losses from one source of electrical power. Practical value. The implementation of the obtained results by enterprises for the repair of auxiliary rolling stock machines will allow to reduce the material costs of carrying out repairs while maintaining the quality of the conducted tests.ukматематична модельдопоміжні машинивипробування електромашинmathematical modelauxiliary machinestesting of electric machinesКЕРСМодель системи для випробування допоміжних електромашин тягового рухомого складуPaper Title System Model for Testing Auxiliary Electric Machines of Tractional Rolling StockArticle