Марценюк, Лариса Володимирівна2021-09-202021-09-202016Марценюк Л. В. Визначення оптимальних організаційних структур управління туристичними перевезеннями. Економіка та держава. 2016. № 1. С. 22–26.2306-6806http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/14146http://www.economy.in.ua/?op=1&z=3419&i=3Л. Марценюк: ORCID 0000-0003-4121-8826UKR: В статті визначено концептуальні напрямки побудови організаційної структури управління туристичними перевезеннями на теренах України та Європи з урахуванням величини компанії, кількості видів транспорту, що задіяна на перевезенні туристів, наявності власності інфраструктури (у тому числі залізничної) та спеціальних видів рухомого складу (поїздів, літаків, автобусів), кількості туристичних поїздок, які планується організувати протягом року, та суміжних туроператорів, що дозволить оптимізувати експлуатаційні витрати компанії. Відсутність координації між невеликими туристичними компаніями-операторами призводять до зростання цін на туристичні послуги, і як наслідок, падіння попиту на них. Автор наводить обґрунтування необхідності створення Єдиного центру туристичних послуг, який би координував дію усіх працюючих в Україні туристичних компаній-операторів та сприяв розвитку туристичної галузі.RUS: В статье определены концептуальные направления построения организационной структуры управления туристическими перевозками на территории Украины и Европы с учетом величины компании, количества видов транспорта, задействована на перевозке туристов, наличия собственности инфраструктуры (в том числе железнодорожной) и специальных видов подвижного состава (поездов, самолетов, автобусов), количества туристических поездок, которые планируется организовать в течение года и смежных туроператоров, что позволит оптимизировать эксплуатационные расходы компании. Отсутствие координации между небольшими туристическими компаниями-операторами приводят к росту цен на туристические услуги, и как следствие, падение спроса на них. Автор приводит обоснование необходимости создания Единого центра туристических услуг, который бы координировал действие всех работающих в Украине туристических компаний-операторов и способствовал развитию туристической отрасли.ENG: The article defines conceptual directions of the organizational structure of management of tourist traffic in the territory of Ukraine and Europe, taking into account the value of the company, amount of transport involved in the transportation of tourists, property infrastructure (including rail) and special types of rolling stock (trains, planes, buses ), the number of tourist trips that are planned throughout the year and related to tour operators, in order to optimize the operating costs of the company. Lack of coordination between small tourism companies-operators lead to higher prices for travel services, and as a consequence, the fall in demand. The author gives the rationale for the creation of a single center of tourism services, which would coordinate the actions of all employees of tourist companies in Ukraine operators and promoted the development of the tourism industry.uk-UAтуризмтуристичний потіктуристичний маршруттуристичний поїздтуристический потоктуристический маршруттуристический поездtourismtourist flowtourist routetourist trainКЕМВизначення оптимальних організаційних структур управління туристичними перевезеннямиОпределение оптимальных организационных структур управления туристическими перевозкамиDetermination of Optimal Organizational Structure of TouristArticle