Беляев, Николай НиколаевичБерлов, Александр ВикторовичКириченко, Павел Сергеевич2017-02-022017-02-022016Беляев, Н. Н. Защита атмосферы от загрязнения при чрезвычайных ситуациях на железнодорожном транспорте / Н. Н. Беляев, А. В. Берлов, П. С. Кириченко // Науковий вісник будівництва: зб. наук. пр. Харків. нац. ун-ту будівн. та архітект. – Харків, 2016. – №1(83). – С. 203–207.http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/9503Н. Беляев: ORCID 0000-0002-1531-7882; А. Берлов: ORCID 0000-0002-7442-0548, П. Кириченко: ORCID 0000-0002-0793-9593RU: Разработан метод защиты атмосферы от загрязнения при аварийных выбросах на железнодорожном транспорте при диверсии. Для поддержки принятия решений при организации предложенного метода защиты разработана численная модель. Модель расчета учитывает скорость и направление ветра, атмосферную диффузию, интенсивность эмиссии загрязнителя и нейтрализатора. Численная модель основывается на применении уравнений Навье-Стокса, для определения поля скорости ветрового потока вблизи вагона и здания, и уравнении переноса примеси в атмосфере. Представлены результаты численного моделирования.UK: Розроблено метод захисту атмосфери від забруднення при аварійних викидах на залізничному транспорті при диверсії. Для підтримки прийняття рішень при організації запропонованого методу захисту розроблена чисельна модель. Модель розрахунку враховує швидкість і напрям вітру, атмосферну дифузію, інтенсивність емісії забруднювача і нейтралізатора. Чисельна модель ґрунтується на застосуванні рівнянь Нав'є-Стокса, для визначення поля швидкості вітрового потоку поблизу вагонів і будівель, і рівнянні переносу домішки в атмосфері. Представлені результати чисельного моделювання.EN: Developed a method of protecting the atmosphere from pollution in the case of accidental emissions at railway transport. To support decision making in the organization of the proposed protection method developed numerical model. The model calculation takes into account the speed and direction of wind, atmospheric diffusion, the intensity of emission of the pollutant and catalyst. The numerical model is based on the application of Navier-Stokes equations to determine the velocity field of the wind flow near the railway cargo and buildings and the equation of admixture transfer in the atmosphere. The results of numeral simulation are presented.ru-RUзагрязнение атмосферыаварийный выбросжелезнодорожный транспортчисленная модельзабруднення атмосфериаварійні викидизалізничний транспортчисельна модельatmosphere pollutionaccidental emissionsrailway transportnumerical modelКГВЗащита атмосферы от загрязнения при чрезвычайных ситуациях на железнодорожном транспортеЗахист атмосфери від забруднення при надзвичайних ситуаціях на залізничному транспортіProtection of the Atmosphere from Pollution in the Case of Accident During Transportation of Dangerous CargoArticle