Попович, Микола МихайловичФіляур, В. О.2019-01-082019-01-082018Попович М. М. Дослідження конструктивних форм та армування прогонової будови під залізницю / М. М. Попович, В. О. Філяур // Мости та тунелі: теорія, дослідження, практика. – 2018. – № 14. – С. 29–36. – DOI: 10.15802/bttrp2019/152868.2413-6212 (Online)2227-1252 (Print)http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/10961http://bttrp.diit.edu.ua/article/view/152868/152038http://bttrp.diit.edu.ua/article/view/152868М. Попович: ORCID 0000-0003-1790-3110UKR: Мета. Розглядається плитна прогонова будова типу БПС, виконання 1, повною довжиною lр=14,3 м згід-но ВНД УЗ 32.2.04.050-2015 ЦП (ЦП-289) під залізницю, досліджуються конструктивні форми та армування плитної прогонової будови під залізницю, порівнюються їх геометричні характеристики і несуча здатність. За отриманими результатами знаходиться оптимальний варіант, при якому досягається максимальна економія бетону і арматури, зменшення ваги без негативного впливу на несучу здатність. Методика. Дослідження виконується методом пробного проектування. Результати. Застосування поздовжніх або поперечних отворів в плитах прогонових будов зменшує вагу блоків, а поперечні отвори дають можливість огляду прогонових будов, що суттєво при їх експлуатації. Наукова новизна. Використання поздовжніх або поперечних отворів без зменшення несучої здатності прогонових будов. Практична значимість. Застосування поздовжніх або поперечних отворів в прогонових будовах зменшує їх вагу. Наявність поперечних отворів в прогонових будовах сприяє проведенню обстеження при поточному утриманні.RUS: Цель. Рассматривается плитное пролетное строение типа БПС, исполнение 1, полной длиной lр = 14,3 м согласно ВНД УЗ 32.2.04.050-2015 ЦП (ЦП-289) под железную дорогу, исследуются конструктивные формы и армирование плитного пролетного строения под железную дорогу, сравниваются их геометрические характеристики и несущая способность. По полученным результатам находится оптимальный вариант, при котором достигается максимальная экономия бетона и арматуры, уменьшение веса без отрицательного влияния на несущую способность. Методика. Исследование выполняется методом пробного проектирования. Результаты. Применение продольных или поперечных отверстий в плитных пролетных строениях уменьшает вес блоков, а поперечные отверстия дают возможность осмотра пролетных строений, что существенно при их эксплуатации. Научная новизна. Использование продольных или поперечных отверстий без уменьшения несущей способности пролетных строений. Практическая значимость. Применение продольных или поперечных отверстий в пролетных строениях уменьшает их вес. Наличие поперечных отверстий в пролетных строениях способствует проведению обследования при текущем содержании.ENG: Purpose. A slab span structure of the BPS type, version 1, with a total length of lр = 14,3 m is considered according to VND UZ 32.2.04.050-2015 TsP (TsP-289) for the railroad, constructive forms and reinforcement of the slab span structure for the railroad are being compared, their geometric characteristics and bearing capacity. According to the obtained results, the optimal variant is found, at which the maximum savings of concrete and reinforcement are achieved, with weight reduction without negative impact on the bearing capacity. Methodology. The study is performed by trial design. Findings. The use of longitudinal or transverse holes in the slab span structures reduces the weight of the blocks, and the transverse holes provide an opportunity to inspect the span structures, which is significant during their operation. Originality. The use of longitudinal or transverse holes without reducing the carrying capacity of the superstructures. Practical value. The use of longitudinal or transverse holes in the span structures reduces their weight. The presence of transverse holes in the span structures contributes to the survey with the current content.uk-UAзалізобетонна плитна прогонова будовазалізобетонна ребриста плитна прогонова будоваплита баластового коритаконструктивні формиармуванняпоздовжні отворипоперечні отворизвичайна арматурапопередньо-напружена арматуразовнішнє армуваннямоментпоперечна силаепюра матеріалівжелезобетонное плитное пролетное строениежелезобетонное ребристое плитное пролетное строениеплита балластного корытаконструктивные формыармированиепродольные отверстияпоперечные отверстияобычная арматурапредварительно напряженная арматуравнешнее армированиемоментпоперечная силаэпюра материаловreinforced concrete slab spanreinforced concrete ribbed plate span structureballast platestructural formsreinforcementlongitudinal holestransverse holesordinary fittingsprestressed reinforcementexternal reinforcementmomentshear forceplot of materialsКТОФКМТДослідження конструктивних форм та армування прогонової будови під залізницюИсследование конструктивных форм и армирования железнодорожного пролетного строенияResearch of Structural Forms and Reinforcement of Railway Bridge SpanArticle