Босий, Дмитро Олексійович2011-09-232011-09-232010Босий Д. О. Оптимізація керування регульованою компенсацією реактивної потужності на тягових підстанціях змінного струму : [препринт] / Д. О. Босий // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. – 2010. – № 1. – С. 24–32.УДК 621.331http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/783Д. Босий: ORCID 0000-0003-1818-2490UK: В статті проаналізовано зростання несиметрії напруги на тягових підстанціях змінного струму. Висвітлено причину її виникнення, показано можливість симетрування за допомогою пристроїв регульованої компенсації реактивної потужності. Отримано аналітичну залежність для визначення оптимальних струмів компенсації та показано її практичну реалізацію в системі керування. RU: В статье проанализировано увеличение несимметрии напряжения на тяговых подстанциях переменного тока. Показано причину ее возникновения и возможность симметрирования с помощью устройств регулируемой компенсации реактивной мощности. Получена аналитическая зависимость для определения оптимальных токов компенсации и показана ее практическая реализация в системе управления. EN: This article represents analyzing of voltage unbalance increasing at AC traction substation. Reason of voltage unbalance and ability of balancing using reactive power compensation are showed. Analytical function to calculate optimal compensation currents are received and its practical usage in control systems are showed.uk-uaтягові підстанціїзмінний струмнесиметріякомпенсація реактивної потужностіоптимальні струми компенсаціїтяговые подстанциипеременный токнесимметриякомпенсация реактивной мощностиоптимальные токи компенсацииtraction substationAC currentvoltage unbalancereactive power compensationoptimal compensation currentКІСЕОптимізація керування регульованою компенсацією реактивної потужності на тягових підстанціях змінного струмуОптимизация управления регулируемой компенсацией реактивной мощности на тяговых подстанциях переменного токаArticle