Швець, Анжела Олександрівна2023-03-202023-03-202022Швець A. О. Визначення форми втрати стійкості вантажних вагонів з урахуванням зазору в рейковій колії. Опір матеріалів і теорія споруд. Київ, 2022. Вип. 109. С. 485–500. DOI: 10.32347/2410-2547.2022.109.485-500.2410-2547 (print)http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/16647А. Швець: ORCID 0000-0002-8469-3902UKR: Досліджується вплив поздовжніх квазістатичних стискаючих сил на форму втрати стійкості вантажних вагонів. Актуальність цього дослідження пов’язана з необхідністю контролювати величину поздовжньої сили. Наведена методика дозволить підвищити стійкість вантажного рухомого складу, обґрунтовувати причину сходу колісних пар, а також розробляти та реалізовувати технічні заходи направлені на запобігання витискання екіпажів, розпору та зсуву колії.ENG: The influence of longitudinal quasi-static compressive forces on the form of instability of freight cars is investigated. The relevance of this study is associated with the need to control the magnitude of the longitudinal force. The above methodology will improve the stability of freight rolling stock, justify the cause of the derailment of wheel sets, as well as develop and implement technical measures aimed at preventing the lift of the carriages, widening and shear of the track.uk-UAбезпека рухустійкість вагонівпоздовжні силипоздовжньо-поперечний згинстиснуто-зігнутий стерженьформа втрати стійкостіtraffic safetycar lift stabilitylongitudinal forcestransverse-longitudinal bendingcompressed-bent rodinstability formКТБМСКТБ МСУБВизначення форми втрати стійкості вантажних вагонів з урахуванням зазору в рейковій коліїDetermination of the form of loss the Freight Cars Stability Taking into Account the Gap in the Rail TrackArticle