Курган, Микола БорисовичБайдак, Сергій ЮрійовичХмелевська, Неля ПетрівнаХмелевська, Яна Сергіївна2017-12-142017-12-142017Енергозберігаючі рішення при проектуванні залізниць / М. Б. Курган, С. Ю. Байдак, Н. П. Хмелевська, Я. С. Хмелевська // Електрифікація транспорту. – 2017. – № 13. – С. 108–116. – DOI: 10.15802/etr.v0i13.117885.2307–4221 (print)2312-6574 (online)http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/10272http://etr.diit.edu.ua/article/view/117885http://etr.diit.edu.ua/article/view/117885/111930М. Курган: ORCID 0000-0002-8182-7709; Н. Хмелевська: ORCID 0000-0002-2360-8671, С. Байдак: ORCID 0000-0002-7909-8527UK: В статті надано пропозиції щодо прокладання траси на ділянках затяжних підйомів і спусків з метою скорочення витрат електроенергії на тягу поїздів. Для досягнення мети визначено основні тягово- енергетичні показники для різних варіантів поздовжнього профілю. За результатами розрахунків встановлено умови, за яких досягається мінімум енергетичних й експлуатаційних витрат. Отримані дані можуть служити орієнтиром для обґрунтування величини керівного ухилу залізниці, що проектується.RU: В статье даны предложения по прокладке трассы на участках затяжных подъемов и спусков с целью сокращения расходов электроэнергии на тягу поездов. Определены основные тягово-энергетические показатели для различных вариантов продольного профиля. По результатам расчетов установлены условия, при которых достигается минимум энергетических и эксплуатационных расходов. Полученные данные могут служить ориентиром для обоснования величины руководящего уклона проектируемых железных дорог.EN: Proposals have been made for laying the route in areas of prolonged ascent and descent to reduce electricity consumption. The main traction-energy indicators are determined. Conditions have been set for reducing energy and operating costs. The results can be used in the design of railways.uk-UAрухомий складтягова характеристикатраса залізниціпоздовжній профільвитрати електроенергіїпроектні рішенняподвижной составтяговая характеристикатрасса железной дорогипродольный профильрасходы электроэнергиипроектные решенияrolling stocktraction characteristicsrailway tracklongitudinal profileelectricity costsdesign solutionsКПБДЕнергозберігаючі рішення при проектуванні залізницьЭнергосберегающие решения при проектировании железных дорогEnergy Saving Solutions for Designing RailwaysArticle