Довбня, Микола ПетровичБондаренко, Леонід МиколайовичБобирь, Дмитро ВалерійовичКоренюк, Роман Олександрович2016-07-262016-07-262015Залежність коефіцієнта корисної дії фрикційних передач від їх конструктивної схеми / М. П. Довбня, Л. М. Бондаренко, Д. В. Бобирь, Р. О. Коренюк // Проблеми трибології. – 2015. – № 4. – С. 115–123.http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/8880Д. Бобирь: ORCID 0000-0003-1441-3861, Р. Коренюк: ORCID 0000-0003-1416-4770, Л. Бондаренко: ORCID 0000-0001-6602-2745UKR: Фрикційні передачі застосовуються для передачі безпосередньо дотиком руху між валами з паралельними або з осями, що перетинаються. Отримані залежності дозволяють аналітично отримати ККД фрикційних передач. ККД фрикційних передач та варіаторів збільшується зі збільшенням величини допустимих контактних напружень і їх збільшення в 2 рази (з 800 до 1600 МПа) призводить до збільшення ККД, а торового варіатора практично не залежить від зміни кута нахилу диска і, наприклад, зі зміною кута з 20° до нуля ККД підвищується.RUS: Фрикционные передачи применяются для передачи непосредственно прикосновением движения между валами с параллельными или осями, которые пересекаются. Полученные зависимости позволяют аналитически получить КПД фрикционных передач. КПД фрикционных передач и вариаторов увеличивается с увеличением величины допустимых контактных напряжений и их увеличение в 2 раза (с 800 до 1600 МПа) приводит к увеличению КПД, а торгового вариатора практически не зависит от изменения угла наклона диска и, например, с изменением угла с 20° до нуля КПД повышается.ENG: Friction transmission used to transfer directly touch movement between parallel shafts or axes that intersect. The dependences allow to receive analytical efficiency friction gear. Efficiency friction gears and variable speed drive increases with the value of the pre-permissible contact stresses and their increase in 2 times (from 800 to 1600 MPa) increases the efficiency and torus-shaped variable speed drive does not depend on tilting drive, for example, changing the angle 20° to zero efficiency increases.ukфрикційні передачікоефіцієнт корисної діїконструктивна схемакоефіцієнт зчепленняопір руху коченняфрикционные передачикоэффициент полезного действияконструктивная схемакоэффициент сцеплениясопротивление движению каченияfriction transmission efficiencyconstruction diagramthe coefficient of griprolling resistance movementКЛКПММЗалежність коефіцієнта корисної дії фрикційних передач від їх конструктивної схемиЗависимость коэффициента полезного действия фрикционных передач от их конструктивной схемыThe Dependence of the Efficiency of Their Frictional Transmission CircuitArticle