Afanasjewa, Larysa W.Smyrnowa, Maja L.2019-07-052019-07-052019Afanasjewa, L. W. Die Anwendung von Innovativen Multimedia-Technologien beim Fremdsprachenunterricht an der Technischen Universität : [препринт] / L. W. Afanasjewa, M. L. Smyrnowa // Наук. записки Нац. ун-ту “Острозька академія”. Серія «Філологія» : зб. наук. пр. – Острог, 2019. – Вип. 6 (74). – С. 159–163.2519-2558http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11357L. Afanasjewa: ORCID 0000-0002-5051-8700DE: Der Artikel befasst sich mit dem Problem der Verwendung von innovativen Multimedia-Technologien im Fremdsprachenunterricht für Studenten der technischen Fachrichtungen, um ihre Motivation zum Fremdsprachenlernen zu erhöhen. Die Autoren betrachten Multimedia-Technologien als eine wichtige und mächtige moderne Informationsquelle für die Entwicklung der Erkenntnisaktivitätten der Studenten, ihrer Schaffenskreativitäten, Interessen, Fähigkeiten und Fertigkeiten, ihres unabhängigen, flexiblen, variablen, kritischen Denkens. An den Universitäten nimmt der Multimedia-Einsatz beim Fremdsprachenunterricht ständig zu. Der Einsatz von Computern im Fremdsprachenunterricht erwies sich als ein vielversprechender Weg. Beim Studium der Fremdsprachen mit Hilfe von Computern kann man die Lernaktivitäten der Studenten mit hoher Genauigkeit und Objektivität durch ständiges Feedback kontrollieren. Neue Multimedia-Tools, die das audio-visuelle Format verwenden, bieten Möglichkeiten, die herkömmliche Lehrbücher nicht bieten können.UK: Стаття присвячена проблемі використання інноваційних мультимедійних технологій на заняттях з іноземної мови у студентів технічних спеціальностей з метою підвищення мотивації до вивчення іноземної мови. У вузах постійно розширюється використання мультимедійних засобів у вивченні іноземних мов. Методика використання комп'ютерів у навчанні іноземних мов виявилася перспективним напрямком. Навчання іноземним мовам за допомогою комп'ютерів дозволяє контролювати навчальну діяльність студента з високою точністю і об'єктивністю, здійснюючи постійний зворотний зв'язок. Нові мультимедійні засоби, в яких використовується аудіо-візуальний формат, надають можливості, які традиційні підручники надати не можуть. Автори розглядають мультимедійні технології як важливе джерело пізнавальної активності студентів, розвитку їх творчих здібностей, інтересів, умінь і навичок; розвитку у студентів самостійного, гнучкого, варіативного, критичного мислення.RU: Статья посвящена проблеме использования инновационных мультимедийных технологий на занятиях по иностранному языку у студентов технических специальностей с целью повышения мотивации к изучению иностранного языка. В вузах постоянно расширяется использование мультимедийных средств в изучении иностранных языков. Методика использования компьютеров в обучении иностранным языкам оказалась перспективным направлением. Обучение иностранным языкам с помощью компьютеров позволяет контролировать учебную деятельность студента с высокой точностью и объективностью, осуществляя постоянную обратную связь. Новые мультимедийные средства, в которых используется аудио-визуальный формат, предоставляют возможности, традиционные учебники предоставить не могут. Авторы рассматривают мультимедийные технологии как важный источник познавательной активности студентов, развития их творческих способностей, интересов, умений и навыков; развития у студентов самостоятельного, гибкого, вариативного, критического мышления.EN: The article is devoted to the problem of the use of innovative multimedia technologies in foreign language lessons from students of technical specialties in order to increase the motivation to study a foreign language. In universities, the use of multimedia in the study of foreign languages is constantly expanding. The method of using computers in teaching foreign languages turned out to be a promising direction. Learning foreign languages with the help of computers allows you to control the student's educational activities with high accuracy and objectivity, making constant feedback. New multimedia tools that use audio-visual format provide opportunities that traditional textbooks can’t provide. The authors consider multimedia technologies as an important source of cognitive activity of students, development of their creative abilities, interests, abilities and skills; development in students of independent, flexible, variational, critical thinking. Nowadays there is no need to emphasize a big role of the development of the students’ ability to get knowledge from alternative sources, as well as independent, flexible and creative way of analyzing and summing up the relevant information. Multimedia technologists are the powerful modern source of information that allows students to increase their cognitive activity, develop their creative abilities, interests and skills, as well as making them interested in scientific activities. It is the inculcation of students' research interest that will further the success of the scientific development of our science and the country in general.dedie Multimedia-Technologiendie Fremdsprachedie Entwicklungneue Perspektivenkreative Analysedie Informationsquelledie Hochschulbildungdie Erkenntnisaktivitätмультимедійні технологіїіноземна моварозвитокнові перспективикреативно аналізуватиджерело інформаціївища освітапізнавальна активністьмультимедийные технологиииностранный языкразвитиеновые перспективыкреативно анализироватьисточник информациивысшее образованиепознавательная активностьmultimedia technologiesforeign languagedevelopmentnew perspectivescreative analysissource of informationhigher educationcognitive activityКІМDie Anwendung von Innovativen Multimedia-Technologien beim Fremdsprachenunterricht an der Technischen Universität (preprint)Використання інноваційних мультимедійних технологій на заняттях з іноземної мови в технічному університеті (препринт)Использование инновационных мультимедийных технологий на занятиях по иностранному языку в техническом университете (препринт)The Use of Innovative Multimedia Technologies on Foreign Language Classes in the Technical University (preprint)Article