Козаченко, Дмитро МиколайовичМалашкін, Вячеслав ВіталійовичБерезовий, Микола ІвановичІскра, О. Л.2020-12-182020-12-182020Козаченко Д. М., Малашкін В. В., Березовий М. І., Іскра О. Л. Дослідження пропускної та провізної спроможності залізничної інфраструктури гірничо-збагачувального комбінату в умовах збільшення обсягів перевезення сировини. Транспортні системи і технології перевезень. Дніпро, 2020. Вип. 20. С. 86–93. DOI: 10.15802/tstt2020/217417.2222-419Х (Print)2313-8688 (Online)http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/12356http://tstt.diit.edu.ua/article/view/217417/pdf_206http://tstt.diit.edu.ua/article/view/217417Д. Козаченко: ORCID 0000-0003-2611-1350; В. Малашкін: ORCID 0000-0002-5650-1571; М. Березовий: ORCID 0000-0001-6774-6737UKR: Мета. У сучасних умовах проблема підвищення ефективності роботи залізничного транспорту промислових підприємств є досить актуальною, і, в першу чергу, це відноситься до підприємств металургійної і гірничо-видобувної галузі, які є найбільшими одержувачами і відправниками вантажів залізницями України. У цьому зв’язку метою дослідження є розробка заходів щодо підвищення пропускної та провізної спроможності залізничної інфраструктури підприємства гірничо-видобувної галузі в умовах збільшення обсягів перевезення сировини. Методи. Комплексний аналіз технічного оснащення та технології роботи залізничного транспорту великого гірничо-збагачувального комбінату України виконано з використанням методів графоаналітичного моделювання. Результати. Колійний розвиток гірничо-збагачувального комбінату забезпечує доставку залізної руди з кар’єру до дробильно-збагачувальної фабрики. Комбінат представлено як систему транспортування сировини від пунктів навантаження до пункту вивантаження, в якій процес її споживання є рівномірним (вивантаження руди на коліях дробильної фабрики), а процес її поповнення – нерівномірним (навантаження руди на пунктах навантаження). Згладжування нерівномірності постачання сировини між пунктами навантаження та вивантаження забезпечує колійна ємність станції, що примикає до дробильної фабрики. Пропускна спроможність існуючої залізничної інфраструктури комбінату не забезпечує опанування розрахункових обсягів перевезення сировини. Аналіз результатів графічного моделювання роботи гірничо-збагачувального комбінату показав, що обмежувальними елементами є переробна спроможність дробильної фабрики та довгі перегони між пунктами навантаження і станцією примикання. Запропоновані організаційно-технічні рішення для збільшення пропускної спроможності залізничної інфраструктури гірничо-збагачувального комбінату. Практична значимість. Отримані результати можуть бути використані при впровадженні рекомендацій, спрямованих на підвищення ефективності функціонування залізничного транспорту гірничо-збагачувального комбінату в умовах збільшення обсягів перевезення сировини.RUS: Цель. В современных условиях проблема повышения эффективности работы железнодорожного транспорта промышленных предприятий является весьма актуальной, и, в первую очередь, это относится к предприятиям металлургической и горнодобывающей отрасли, которые являются крупнейшими получателями и отправителями грузов железными дорогами Украины. В этой связи целью исследования является разработка мероприятий по повышению пропускной и провозной способности железнодорожной инфраструктуры предприятия горнодобывающей отрасли в условиях увеличения объёмов перевозки сырья. Метод. Анализ технического оснащения и технологии работы железнодорожного транспорта крупного горно-обогатительного комбината Украины выполнен с использованием методов графоаналитического моделирования. Результат. Путевое развитие горно-обогатительного комбината обеспечивает доставку железной руды из карьера к дробильно-обогатительной фабрики. Комбинат представлен как система транспортирования сырья от пунктов погрузки до пункта выгрузки, в которой процесс её потребления является равномерным (выгрузки руды на путях дробильной фабрики), а процесс её пополнения – неравномерным (погрузка руды на пунктах погрузки). Сглаживание неравномерности поставок сырья между пунктами погрузки и выгрузки обеспечивает путевая ёмкость станции, примыкающей к дробильной фабрике. Пропускная способность существующей железнодорожной инфраструктуры комбината не обеспечивает овладение расчётными объёмами перевозки сырья. Анализ результатов графического моделирования работы горно-обогатительного комбината показал, что ограничивающими элементами являются перерабатывающая способность дробильной фабрики и длинные перегоны между пунктами погрузки и станцией примыкания. Предложены организационно-технические решения для увеличения пропускной способности железнодорожной инфраструктуры горно-обогатительного комбината. Практическая значимость. Полученные результаты могут быть использованы при внедрении рекомендаций, направленных на повышение эффективности функционирования железнодорожного транспорта горно-обогатительного комбината в условиях увеличения объёмов перевозки сырья.ENG: Purpose. In modern conditions, the problem of increasing the efficiency of the railway transport of industrial enterprises is very urgent, and, first of all, this applies to enterprises of the metallurgical and mining industry, which are the largest recipients and consignors of goods by the railways of Ukraine. In this regard, the purpose of the study is to develop measures to increase the throughput and carrying capacity of the railway infrastructure of a mining enterprise in the context of an increase in the transportation of raw materials. Methods. The analysis of the technical equipment and technology of the railway transport of a large mining and processing plant in Ukraine was carried out using the methods of graphical analytical modeling. Results. The track development of the mining and processing plant ensures the delivery of iron ore from the quarry to the crushing and processing plant. The plant is presented as a system for transporting raw materials from loading points to unloading points, in which the process of its consumption is uniform (unloading ore on the tracks of a crushing plant), and the process of its replenishment is uneven (loading ore at loading points). Smoothing the uneven supply of raw materials between the points of loading and unloading provides the track capacity of the station adjacent to the crushing plant. The carrying capacity of the existing railway infrastructure of the plant does not ensure the mastery of the estimated volumes of transportation of raw materials. Analysis of the results of graphical modeling of the mining and processing plant showed that the limiting elements are the processing capacity of the crushing plant and long distances between the loading points and the abutment station. Organizational and technical solutions are proposed to increase the throughput of the railway infrastructure of the mining and processing plant. Practical significance. The results obtained can be used in the implementation of recommendations aimed at increasing the efficiency of the functioning of the railway transport of the mining and processing plant in conditions of an increase in the volume of transportation of raw materials.uk-UAгірничо-збагачувальний комбінатзалізнична інфраструктурапропускна спроможністьпровізна спроможністьграфоаналітичний методгорно-обогатительный комбинатжелезнодорожная инфраструктурапропускная способностьпровозная способностьграфоаналитический методmining and processing plantrailway infrastructurethroughput capacitycarrying capacitygraphicanalytical methodКУЕРКТВДослідження пропускної та провізної спроможності залізничної інфраструктури гірничо-збагачувального комбінату в умовах збільшення обсягів перевезення сировиниИсследование пропускной и провозной способности железнодорожной инфраструктуры горно-обогатительного комбината в условиях увеличения объемов перевозки сырьяStudy of the Passage and Transportation Capacity of the Railway Infrastructure of the Mining and Processing Plant Under the Conditions of Increasing the Volumes of Transportation of Raw MaterialsArticle