Сидоренко, Ганна ГригорівнаНикифорова, Олена АнатоліївнаАнтонюк, Олена Володимирівна2016-09-192016-09-192016Сидоренко, Г. Г. Система управління професійною безпекою на залізниці / Г. Г. Сидоренко, О. А. Никифорова, О. В. Антонюк // Транспортні системи та технології перевезень : зб. наук. пр. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. Лазаряна. – Дніпропетровськ, 2016. – Вип. 11. – С. 61–66. – DOI: 10.15802/tstt2016/76837.2222-419Х (Print)2313-8688 (Online)http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/8985http://tstt.diit.edu.ua/article/view/76837/pdf_84http://tstt.diit.edu.ua/article/view/76837Г. Сидоренко: ORCID0000-0003-1690-324Х; О. Никифорова: ORCID0000-0001-7033-6149, О. Антонюк: ORCID 0000-0001-6497-3061UK: В статті дана комплексна оцінка впливу людського чинника на стан безпеки на залізничному транспорті. Проаналізовано юридичні критерії відповідальності за порушення вимог безпеки. Була розглянута технічна складова причин травматизму з вини людини. Для розуміння можливостей запобігання людського чинника в транспортній галузі необхідно розглядати його шляхом системного аналізу механізмів, що забезпечують успішні компроміси під час роботи на межі характеристик системи, а не на випадках збоїв. Тобто, необхідно орієнтуватися на експлуатацію залізничного транспорту в нормальних умовах, а не лише під час надзвичайних подій та інцидентів. Перераховані в статті причини можливої неуспішності програм зі зниження впливу людини можна нейтралізувати шляхом використання оптимальних принципів ефективного управління.RU: В статье дана комплексная оценка влияния человеческого фактора на безопасность железнодорожного транспорта. Проанализированы юридические критерии ответственности за нарушение требований безопасности. Была рассмотрена техническая составляющая причин травматизма по вине человека. Для понимания возможностей предотвращения влияния человеческого фактора в транспортной отрасли необходимо рассматривать его путем системного анализа механизмов, обеспечивающих успешные компромиссы при работе на грани характеристик системы, а не на случаях сбоев. То есть, необходимо ориентироваться на эксплуатацию железнодорожного транспорта в нормальных условиях, а не только во время чрезвычайных происшествий и инцидентов. Перечисленные в статье причины возможной неуспеваемости программ по снижению влияния человека можно нейтрализовать путем использования оптимальных принципов эффективного управления.EN: In this article a comprehensive assessment of the human factors impact at the safety on the railways. It was analyzing the legal criteria for responsibility for violation of safety requirements. It was considered part of the technical reasons for the injury caused by man. To understand the possibilities of preventing human factor in the transport sector should be seen by its system analysis mechanisms to ensure successful compromise while working on the edge characteristics of the system, not the case of failures. That is, it is necessary to focus on the operation of railway transport in normal circumstances, not only during emergencies and incidents. Listed in article reasons for the possible failure of programs to reduce human impact can be counteracted by using the best principles of good chief.ukлюдський чинникохорона працізаконодавство Україниризикчеловеческий факторохрана трудазаконодательство Украинырискhuman factorlabor protectionUkrainian legislationriskКБЖДСистема управління професійною безпекою на залізниціСистема управления профессиональной безопасностью на железной дорогеManagement System of the Occupational Safety on the RailwaysArticle