Сидоренко, Ганна ГригорівнаЛяшенко, Валентина ПетрівнаПетров, ГригорийІсаков, Олександр2015-06-182015-06-182015Модуляція взаємозв’язків між морфофункціональними, вегетативними показниками і психофізіологічними параметрами студентів різних спеціальностей протягом навчального року / Г. Перков, В. П. Ляшенко, О. Ісаков, Г. Г. Сидоренко // Спортивний вісник Придніпров’я Дніпропетровського державного інституту фізичної культури і спорту. — 2014. — Вип. 1. — С. 233—238.2071-1476 (Print)2071-1506 (Online)http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3855Г. Сидоренко: ORCID0000-0003-1690-324ХUK: У роботі проведений аналіз особливостей змін морфофункціональних, вегетативних і психофізіологічних показників студентів різних спеціальностей протягом навчального року. Динаміка навчального року у студентів різних спеціальностей характеризується зростанням кількості кореляційних взаємозв'язків між показниками фізичного розвитку та розумової працездатності в кінці навчального року, що відображає залучення нових елементів функціональної системи, відповідальної за процес навчання. Виявлено, що навчальне навантаження викликає також зміна структури між системних зв'язків між досліджуваними параметрами, що обумовлено розвитком процесу втоми і пов'язане зі статевою приналежністю і спеціалізацією студентів.RU: В работе проведен анализ особенностей изменений морфофункциональных, вегетативных и психофизиологических показателей студентов разных специальностей в течение учебного года. Динамика учебного года у студентов разных специальностей характеризуется ростом количества корреляционных взаимосвязей между показателями физического развития и умственной работоспособности в конце учебного года, что отражает вовлечение новых элементов функциональной системы, ответственной за процесс обучения. Выявлено, что учебная нагрузка вызывает также изменение структуры межсистемных связей между изучаемыми параметрами, что обусловлено развитием процесса утомления и связано с половой принадлежностью и специализацией студентов.EN: The paper analyzes the changes of morphological and functional features, autonomic and psychophysiological indicators of students from different disciplines during the school year. Dynamics of the school year students of different specialties characterized by the increasing number of correlations between physical development and mental capacity at the end of the school year, which reflects the involvement of new functional elements of the system responsible for the learning process. Revealed that the teaching load also causes changes in the structure of interconnections between the studied parameters, due to the development of the process of fatigue and is associated with gender and specialization students.uk-UAстудентиморфологічні та вегетативні показникифізичні розвитокрозумова працездатністьстудентыморфологические и вегетативные показателифизические развитиеумственная работоспособностьstudentsmorphological and physiological indicatorsphysical development mental capacityКБЖДМодуляція взаємозв’язків між морфофункціональними, вегетативними показниками і психофізіологічними параметрами студентів різних спеціальностей протягом навчального рокуМодуляция взаимосвязей между морфофункциональными, вегетативными показателями и психофизиологическими параметрами студентов разных специальностей в течение учебного годаModulation of the Changes of Morphological and Functional Features, Autonomic and Psychophysiological Indicators of Students from Different Disciplines During the School YearArticle