Бондаренко, Ірина ОлександрівнаКурган, Дмитро Миколайович2013-12-202013-12-202012Бондаренко, І. О. Стосовно питань щодо підвищення стабільності земляного полотна залізничної колії : [препринт] / І. О. Бондаренко, Д. М. Курган // Збірник наукових праць Державного економіко-технологічного університету транспорту. Серія : Транспортні системи і технології. – Київ, 2012. – Вип. 21. – С. 22–27.http://eadnurt.diit.edu.ua:82/jspui/handle/123456789/1864І. Бондаренко: ORCID 0000-0003-4717-3032, Д. Курган: ORCID 0000-0002-9448-5269UKR: На сьогодення практично відсутня як нормативна база параметрів стану земляного полотна, так і система їх натурного вимірювання. Показники працездатності земляного полотна мають суттєвий вплив на роботу всієї залізничної колії. Умови експлуатації залізниць змінилися у порівнянні з тими, що закладалися в період будівництва, тому нижня будова колії може не забезпечувати сучасні потреби. Вирішення задачі повинне базуватися на сучасних теоретичних обґрунтуваннях. Різноманіття форм і методів побудови динамічних моделей, що принципово розрізняються між собою, свідчить про те, що вони виходять не з теоретичної суті процесів, а ґрунтуються на емпіричному підході, фіксуючи окремі зовнішні прояви динаміки.RUS: На сегодняшний день практически отсутствует как нормативная база параметров состояния земляного полотна, так и система их натурного измерения. Работоспособность земляного полотна влияет на работу всего железнодорожного пути. Условия эксплуатации изменились в сравнении с закладываемыми в период строительства и нижнее строение пути может не соответствовать требованиям. Решение должно основываться на современных моделях. Разнообразие методов построения динамических моделей, принципиально отличающихся между собой, показывает, что они исходят не с теоретической сути процессов, а основываются на эмпирическом подходе, фиксируя отдельные внешние проявления динамики.ENG: Today practically is absent as regulatory base for parameters of a road bed condition, and system of their natural measurement. Operability of a road bed influences work for all track. Service conditions changed in comparison with put during construction and the bottom structure of a way can not conform to requirements. The decision has to be based on modern models. Methods of creation of dynamic models are various. It shows that they proceed not from a theoretical essence of processes, and are based on empirical approach and fixing separate external manifestations of dynamics.uk-UAземляне полотнопрацездатністьпружністьдеформаціїхвильовий процесземляное полотноработоспособностьупругостьдеформацииволновой процессКККГСтосовно питань щодо підвищення стабільності земляного полотна залізничної колії (препринт)Относительно вопросов о повышении стабильности земляного полотна железнодорожного пути (препринт)Article