Дайліденко, Ігор Сергійович2022-09-012022-09-012022Дайліденко І. С. Магнітний вплив контактної мережі на рейкові кола : дипломна робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавр : спец. 151 - Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології / наук. керівник В. І. Щека ; Укр. держ. ун-т науки і технологій. Дніпро, 2022. 50 с.http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/15835UKR: У роботі проведено дослідження магнітного впливу контактної мережі на рейкові кола. Системи інтервального регулювання рухом поїздів на залізницях України базуються на рейкових кола, що є первинними колійними датчиками. Водночас рейки пропускають не лише сигнальний струм, а й зворотній тяговий струм і є, фактично, разом з контактною мережею, частиною тягової мережі. Таким чином рейкові кола постійно знаходяться під електромагнітним впливом з боку тягової мережі. В результаті проведених досліджень виявлено, що найбільш несприятливі умови для роботи рейкових кіл виникають при розташуванні суміжних колії на відстані 5,9 м. При такому розміщені суміжних колій в рейках індукують-ся поздовжні ЕРС, різниця яких досягає найбільших значень, що при певних умовах може створювати заважаючий, або навіть небезпечний вплив на роботу рейкових кіл. Також рівень наведеної ЕРС значно зменшується при збільшенні частоти завади за рахунок зменшення струму завади на високих частотах. При невисоких підвісах КП над землею та зменшенні провідності землі рівень наведених ЕРС в суміжних колах збільшуватиметься . Мета роботи: дослідження магнітного впливу контактної мережі на рейкові кола. Об’єкт дослідження: електромагнітні процеси в системі «рейкове коло – контактна мережа».ENG:The paper studies the magnetic effect of the catenary on rail circuits. Interval control systems for train traffic on the railways of Ukraine are based on rail circuits, which are the primary track sensors. At the same time, the rails pass not only the signal current, but also the reverse traction current and are, in fact, together with the catenary, part of the traction network. Thus, the rail circuits are constantly under the electromagnetic influence of the traction network. As a result of the research it was found that the most unfavorable conditions for the operation of rail circuits occur when the adjacent tracks are located at a distance of 5.9 m. create an interfering or even dangerous effect on the operation of rail circuits. Also, the level of the induced EMF decreases significantly with increasing interference frequency by reducing the interference current at high frequencies. At low suspensions of KP over the earth and decrease in conductivity of the earth the level of the resulted EMF in adjacent circles will increase. Purpose: to study the magnetic effect of the catenary on rail circuits. Object of research: electromagnetic processes in the system "rail circuit - catenary".uk-UAзавади в рейкових колахзворотний тяговий струмрейкове колоелектромагнітна сумісністьinterference in rail circuitselectromagnetic compatibilityreverse traction currentrail circuitreverse traction currentКАТМагнітний вплив контактної мережі на рейкові колаMagnetic Influence of Catenary on Rail CircuitsBachelor Thesis