Muntian, Antonina O.Shpak, Iryna V.2020-06-242020-06-242020Muntian A. O., Shpak I. V. The Phenomenon of Multilingualism in the Educational Paradigm : [препринт]. Problems and Scientific Solutions : Intern. Forum : Proc. of the 2nd Intern. Sci. Conf., Melbourne, Australia, 6–8 March 2020. Melbourne, 2020. P. 30–32.Muntian A. O., Shpak I. V. The Phenomenon of Multilingualism in the Educational Paradigm. Problems and Scientific Solutions : Intern. Forum : Proc. of the 2nd Intern. Sci. Conf., Melbourne, Australia, 6–8 March 2020. Melbourne, 2020. P. 30–32. Full text.http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11974https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/interconf/article/view/1252/1263I. Shpak: ORCID 0000-0002-4305-4987, A. Muntian: ORCID 0000-0001-8375-4067EN: Annotation: The subject of this study is multilingualism as an integral part of the modern educational process. Multilingual education as a component of in-depth language education studies well-known global trends towards European integration in the economic, cultural and political spheres. In the studied modern trend, the emphasis is shifted towards the integration of subject knowledge, developed on the perception of the holistic picture of the world.UK: Анотація: Предметом даного дослідження є мультилінгвалізм, як невідємна частина сучасного освітнього процесу. Мультилінгвальна освіта як компонент поглибленої мовної освіти вивчає загальновідомі всесвітні тенденції до євроінтеграції в економічній, культурній та політичній сферах. У досліджуваній сучасній тенденції акценти зміщуються в бік інтеграції предметного знання, напрацьованого на пізнанні цілісної картини світу.enmultilingualismmultilingual paradigmmultilingual educationintegrationбагатомовністьмультилінгвальна парадигмамультилінгвальна освітаінтеграціяКІМThe Phenomenon of Multilingualism in the Educational ParadigmФеномен мультілінгвалізму в освітній парадигміArticle