Krytska, Olha V.Fandikova, Yana V.2024-01-072024-01-072023Krytska O. V., Fandikova Y. V. Knowledge Management Organization in the Context of LibGuides of Sumy State University Library. University Library at a New Stage of Social Communications Development. Conference Proceedings. 2023. No. 8. P. 22–30. DOI: https://doi.org/10.15802/unilib/2023_293029.2707-0476 (Online)http://unilibnsd.diit.edu.ua/article/view/293029https://crust.ust.edu.ua/handle/123456789/17986O. Krytska: ORCID 0000-0002-7075-2588; Y. Fandikova: ORCID 0009-0006-7755-0571ENG: Objective. The article considers the role of knowledge management in the library of a higher education institution in the modern conditions of the global information society. The process of implementing LibGuides as a new tool for systematization, analysis, preservation, transfer, actualization of knowledge, and access to it is highlighted. Methods. The study was conducted by using methods: analytical and review, analysis and synthesis, comparison of experience of the world’s university libraries, and statistical method. Results. The role of the library as an information institute in the context of the development of the knowledge society is shown. The experience of Sumy State University Library regarding the LibGuides project implementation, which contributes to the creation of new knowledge, its productive use, as well as the formation of information literacy and academic integrity of scientists, teachers, and students, is considered. Conclusions. University libraries play a significant role in the organization of knowledge management of all participants in the educational and scientific process. LibGuides are an effective tool in the practice of knowledge management, which includes the librarian's work with new technologies, generating new knowledge, and sharing knowledge without any geographical limitations.UKR: Мета. У статті розглянута роль управління знаннями бібліотеки закладу вищої освіти в сучасних умовах глобального інформаційного суспільства. Висвітлено процес впровадження лібгайдів як нового інструменту систематизації, аналізу, збереження, трансферу, актуалізації знань та доступу до них. Методика. Дослідження проводилося шляхом використання методів: аналітико-оглядовий, методи аналізу та синтезу, порівняння досвіду бібліотек світових університетів, статистичний метод. Результати. Показано роль бібліотеки як інформаційного інституту в контексті розвитку суспільства знань. Розглянуто досвід бібліотеки Сумського державного університету щодо впровадження лібгайдів, що сприяють створенню нових знань, продуктивному їх використанню, а також формуванню інформаційної грамотності, академічної доброчесності науковців, викладачів і студентів університету. Висновки. Значну роль в організації управління знаннями усіх учасників освітньо-наукового процесу відіграють університетські бібліотеки. Лібгайди – це ефективний інструмент в практиці управління знаннями, що включає роботу предметного бібліотекаря з новими технологіями, генерування нових знань і обмін знаннями без будь-яких географічних обмежень.enuniversity librariesknowledge managementLibGuidesprofessional-looking final productcommunication managementsubject librarianуніверситетські бібліотекиуправління знаннямилібгайдипрофесійний кінцевий продукткомунікативний менеджментпредметний бібліотекарSOCIAL SCIENCES::Other social sciences::Library and information scienceKnowledge Management Organization in the Context of LibGuides of Sumy State University LibraryОрганізація управління знаннями в контексті лібгайдів бібліотеки Сумського державного університетуArticlehttps://doi.org/10.15802/unilib/2023_293029