Vakulenko, Ihor O.Bolotova, Daria M.Perkov, Oleg N.Lisnyak, Alex G.2017-01-042017-01-042016Influence of Hot-Reduction Parameters on the Steel Austenite Structure of a Railway Wheel / I. Vakulenko, D. Bolotova, O. Perkov, A. Lisnyak // Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series : Transport. — 2016. — V. 93. — Р. 141—148. — DOl: 10.20858/sjsutst.2016.93.15.0209-3324 (p)2450-1549 (e)http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/9301I.Vakulenko:ORCID 0000-0002-7353-1916, D. Bolotova: ORCID 0000-0001-6947-3963, О. Perkov: ORCID 0000-0002-8101-1654ENG: The formation of grain structures with boundaries similar to substructures is one of the factors contributing to grain refinement in hot-reduction carbon steel. At the forming of a rim, the slight cooling-down (100-150°C) of the surface volumes is sufficient to increase their strength characteristics. After that, an increase in the magnitude of the hot-hardening of metal in the central rim volumes will lead to the formation of a more uniform fine-grain austenite structure over the rim section.UKR: Формування структури зерен аустеніту з межами подібними субструктурним, є одним з факторів, що сприяє подрібненню зерна протягом гарячого обтискування. При формуванні ободу незначного охолодження (на 100-150°С) поверхневих об’ємів достатньо для приросту характеристик міцності. В результаті зростання величини гарячого наклепу металу в центральних об’ємах ободу приведе до формування більш рівномірної структури з дрібним зерном аустеніту по його перетину.RUS: Формирование структуры зерен аустенита с границами подобными субструктурным, является одним из факторов, способствующих измельчению зерна в течение горячего обжатия. При формировании обода незначительного подстуживания (на 100-150°С) поверхностных объемов достаточно для прироста прочностных характеристик. В результате возрастания величины горячего наклепа металла в центральных объемах обода приведет к формированию более равномерной, мелкозернистой структуры аустенита по его сечению.enrim railway wheelgrain sizeaustenitetemperaturehot-hardeningобод залізничного колесарозмір зернааустеніттемпературагаряче обтискуванняобод железнодорожного колесаразмер зернааустениттемпературагорячее обжатиеКТМInfluence of Hot-Reduction Parameters on the Steel Austenite Structure of a Railway WheelВплив параметрів гарячого обтискування на структуру аустеніту сталі залізничного колесаВлияние параметров горячего обжатия на структуру аустенита стали железнодорожного колесаArticle