Заваруєва, Інна Іванівна2018-06-262018-06-262018Заваруєва, І. І. Мовний дискусійний клуб як додатковий ресурс під час вивчення іноземної мови: [препринт] / І. І. Заваруєва // Лінгвістика. Лінгвокультурологія : зб. наук. пр. – Дніпро, 2018. – Т. 12, ч. 1. – С. 13–23.http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/10563UK: В наведеній статті в загальному вигляді розглядаються актуальні питання організації позааудиторної діяльності з вивчення російської мови як іноземної. Аналізуються основні методичні принципи організації позааудиторної роботи студентів з іноземної мови. Висвітлюються аспекти організації роботи мовних клубів (гуртків) як додаткового ресурсу для підвищення інтересу студентів до вивчення іноземної мови. Систематизуються методи підвищення рівня комунікативної компетенції студентів, способи формування таких якостей як повага до культури та традицій країни мови, що вивчають. Вибудовуються шляхи створення сприятливих умов для прояву творчого потенціалу і самостійного мислення іноземних студентів на прикладі роботи мовного клубу в Дніпропетровському національному університеті залізничного транспорту. Метод, який ми використовуємо в роботі нашого мовного клубу називають методом "активізації резервних можливостей особистості та колективу". Цей метод отримав широке визнання в концепції інтенсивного навчання. Аналіз проведеної роботи показав, що участь студентів в такій діяльності допомагає досягти їм певних успіхів в подоланні мовного бар’єру. Таким чином, правильно організована поза аудиторна робота створює умови для ефективного вивчення іноземної мови. Перспективу подальших досліджень ми бачимо в розробці науково-методичної літератури з цієї теми.RU: В статье рассматриваются актуальные вопросы организации внеаудиторной деятельности по изучению русского языка как иностранного. Анализируются основные методические принципы организации внеаудиторной работы студентов по иностранному языку. Освещаются некоторые аспекты организации работы языковых клубов как дополнительного ресурса повышения интереса студентов к изучению иностранного языка. Систематизируются методы повышения уровня коммуникативной компетенции студентов, способы формирования таких качеств, как умение уважать культуру и традиции страны изучаемого языка. Выстраиваются пути создания максимально благоприятных условий для проявления творческого потенциала и развития самостоятельного мышления иностранных студентов на примере работы языкового клуба в Днепропетровском национальном университете железнодорожного транспорта. Метод, который используется нами для работы в языковом клубе, называют методом "активизации резервных возможностей личности и коллектива". Этот метод получил широкое распространение и всемирное признание в концепции интенсивного обучения. Анализ проведенной работы показал, что участие студентов в такой деятельности помогает им добиться определенного успеха в преодолении языкового барьера. Таким образом, правильно организованная внеаудиторная работа создает условия для эффективного изучения иностранного языка. Перспективу дальнейшего исследования мы видим в разработке научно-методических пособий по исследуемой тематике.EN: The article deals with topical issues of organization of extracurricular activities in Russian as a foreign language. The main methodological principles of organization of out-of-class work of students in a foreign language are analyzed. Some aspects of organizing the work of language clubs are described as an additional resource for increasing the interest of students in learning a foreign language. The methods of increasing the level of communicative competence of students, ways of forming such qualities as the ability to respect the culture and traditions of the country of the studied language are systematized. The ways of creating the most favorable conditions for the manifestation of creative potential and the development of independent thinking of foreign students are being built on the example of the work of the language club at the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport. The method that we use to work in the language club is called the method of "activating the reserve capabilities of the individual and the collective". This method has been widely adopted and universally recognized in the concept of intensive training. An analysis of the work performed showed that the participation of students in such activities helps students with a low level of language proficiency to believe in themselves, to achieve some success in overcoming the language barrier. Thus, we can conclude that properly organized extra-curricular work creates comfortable conditions for the effective study of the Russian language as a foreign language. The prospect of further research we see in the development of scientific and methodological manuals on the topics of interest for organizing the work of language clubs.uk-UAпозааудиторна роботапринципи поза аудиторної роботимовний клубметод активізації резервних можливостей особистості і колективукомунікативні навичкимовна компетенціяміжкультурна комунікаціявнеаудиторная работапринципы внеаудиторной работыязыковой клубметод активизации резервных возможностей личности и коллективакоммуникативные навыкиязыковая компетенциямежкультурная коммуникацияout-of-class workprinciples of out-of-class worklanguage clubmethod of activating the reserve capabilities of the individual and the teamcommunication skillslanguage competenceintercultural communicationКІММовний дискусійний клуб як додатковий ресурс під час вивчення іноземної мови (препринт)Языковой дискуссионный клуб как дополнительный ресурс в изучении иностранного языка (препринт)Language Debatable Club as Additional Resource to Studying of Foreign Language (preprint)Article