Afanasieva, Larysa V.Smyrnova, Maya L.2021-07-052021-07-052021Afanasieva L. V., Smyrnova M. L. Foreign Language as a Tool of Cognitive and Professional Activity :[preprint]. World science: problems, prospects and innovations : зб. Х Міжнар. наук.-практ. конф., 16–18 черв. 2021 р., Торонто, Канада. Торонто, 2021. C. 15–20.http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/13847L. Afanasieva: ORCID 0000-0002-5051-8700, M. Smyrnova: ORCID: 0000-0002-2576-044XEN: The main teaching methods within the framework of the sociocultural educational model are interactive. Educational technologies used in the educational process at different stages of training are distinguished by creativity, improvisation, authentic communication in the target language and create favorable conditions for innovative and creative activities of students.UK: Основні методи навчання в рамках соціокультурної освітньої моделі є інтерактивними. Освітні технології, що використовуються в навчальному процесі на різних етапах навчання, відрізняються креативністю, імпровізацією, автентичним спілкуванням мовою перекладу та створюють сприятливі умови для інноваційної та творчої діяльності учнів.enforeign language communicative competencepedagogical technologymetasubject and subject resultsforeign language education and intercultural communicationіншомовна комунікативна компетентністьпедагогічна технологіяметасуб’єктні та предметні результатинавчання іноземних мов та міжкультурне спілкуванняКІМForeign Language as a Tool of Cognitive and Professional Activity (preprint)Іноземна мова як інструмент пізнавальної і професійної діяльності (препринт)Article