Носов, Валерій ОлександровичОстровська, Катерина Юріївна2024-04-262024-04-262024Носов В. О., Островська К. Ю. Дослідження системи розпізнавання природної мови Amazon Lex V2. Системні технології. Дніпро, 2024. Т. 3, № 152. С. 22–29. DOI: 10.34185/1562-9945-3-152-2024-03.1562-9945 (Print)2707-7977 (Online)https://journals.nmetau.edu.ua/index.php/st/article/view/1692https://crust.ust.edu.ua/handle/123456789/18521UKR: У сучасних реаліях все більше використовуються системи з розпізнаванням тексту та голосу, бо процес взаємодії з людиною все більше автоматизується. Технологія розпізнавання людської мови є фундаментальним для розвитку штучного інтелекту. Системи, які побудовані на цій технології, мають можливість вирішувати досить велику кількість задач, пов’язаних з аналізом даних, пошуку інформації, виконанням запитів користувачів. Популярними і досить поширеними рішеннями систем з NLP (Natural Language Processing) є голосові помічники, системи розумного дому (такі як Amazon Alexa чи Google Assistant). Дослідження цієї технології та аналіз її інтеграції в хмарних середовищах надає можливість самостійно використати її особливості у якості автоматизованих ад’ютантів, чи наприклад, як частину вже існуючої інтелектуальної системи. NLP ядро сервісу Amazon Lex V2 надає можливість розгорнути власноручно налаштований чат-бот на задану тему, тому з точки зору розробки та дослідження він привертає увагу розробників та аналітиків. Але, перед цим, постає багато питань щодо його можливостей та обмежень, перед якими зіткнеться інтегратор цієї служби.ENG: In modern realities, systems with text and voice recognition are increasingly used, because the process of interaction with a person is increasingly automated. Human speech recognition technology is fundamental to the development of artificial intelligence. Systems that are built on this technology have the ability to solve a fairly large number of tasks related to data analysis, information search, and fulfillment of user requests. Voice assistants, smart home systems (such as Amazon Alexa or Google Assistant) are popular and quite common solutions for systems with NLP (Natural Language Processing). The study of this technology and the analysis of its integration in cloud environments provides an opportunity to independently use its features as automated assistants, or, for example, as part of an already existing intelligent system. The NLP core of the Amazon Lex V2 service provides an opportunity to deploy a self-configured chatbot on a given topic, therefore, from the point of view of development and research, it attracts the attention of developers and analysts. But, before that, many questions arise regarding its possibilities and limitations, which the integrator of this service will face.ukAmazon LexAmazon Web Servicesприродна моваштучний інтелектрозпізнаваннячат-ботnatural languageartificial intelligencerecognitionchatbotКІТСSOCIAL SCIENCES::Statistics, computer and systems science::Informatics, computer and systems science::Information and language technologyTECHNOLOGY::Information technologyДослідження системи розпізнавання природної мови Amazon Lex V2Research of the Amazon Lex V2 Natural Language Recognition SystemArticle10.34185/1562-9945-3-152-2024-03