Шовкун, Ігор Юрійоіич2022-02-032022-02-032021Шовкун І. Ю. Поліпшення техніко-економічних та екологічних параметрів тепловозних дизелів : дипломна робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 273 – Залізничний транспорт / наук. керівник М. І. Капіца ; Укр. держ. ун-т науки і технологій. Дніпро, 2021. 98 с.http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/14509UKR: Актуальність даної роботи полягає у вирішенні проблеми підвищення паливної економічності дизельних двигунів на режимах часткових навантажень шляхом оптимізації процесів газорозподілу за рахунок удосконалення механізму газорозподілу. Мета даної роботи: дослідити можливість підвищення середньоексплуатаційної паливної економічності за рахунок зміни фаз газорозподілу за допомогою альтернативного приводу клапанів. Обрати найбільш доцільний варіант приводу клапанів газорозподілу. Завдання наукової роботи: виконати розрахунок економії палива при оптимізації газорозподілу на режимі холостого ходу. Проаналізувати технічну можливість зміни фаз газорозподілу на працюючому дизелі, обрати найбільш перспективний привід клапанів. Магістерська робота складається з шести розділів: - механізм газорозподілу дизеля ЧН26/26. Аналіз фаз газорозподіення чотиритактного двигуна; - огляд перспективних систем газорозподілу двигунів внутрішнього згоряння; - розробка математичної моделі процесу газообміну дизельного двигуна; - пошук оптимальних фаз газорозподілу для режимів часткових навантажень дизеля ЧН26/26; - розрахунок електрогідравлічного приводу клапанів газорозподілу. - Розрахунок елементів електрогідравлічного приводу клапанів газорозподілу. Обсяг роботи 98 сторінок та 57 рисунків. Робота складається з 5 основних розділів, висновків та списку використаної літератури.ENG: The relevance of this work is to solve the problem of increasing the fuel efficiency of diesel engines at partial load modes by optimizing gas distribution processes by improving the gas distribution mechanism. The purpose of this work: to investigate the possibility of increasing the average operational fuel efficiency by changing the phases of gas distribution with an alternative valve drive. Choose the most appropriate option for the drive of the timing valves. The task of scientific work: to calculate fuel savings when optimizing gas distribution at idle. Analyze the technical possibility of changing the phases of gas distribution on a running diesel engine, choose the most promising valve actuator. The master's thesis consists of six sections: - gas distribution mechanism of diesel CHN26 / 26. Analysis of the phases of gas distribution of a four-stroke engine; - review of promising gas distribution systems for internal combustion engines; - development of a mathematical model of the gas exchange process of a diesel engine; - search for optimal phases of gas distribution for modes of partial loads of diesel CHN26 / 26; - calculation of the electrohydraulic drive of gas distribution valves. - Calculation of elements of the electrohydraulic drive of gas distribution valves. The volume of the work is 98 pages and 57 figures. The work consists of 5 main sections, conclusions and a list of references.uk-UAдизельфази газорозподілупаливна економічністьпривід клапанівмеханізм газорозподілуdieselgas distribution phasesfuel economyvalve drivegas distribution mechanismВКРКЛПоліпшення техніко-економічних та екологічних параметрів тепловозних дизелівImprovement of Technical, Economic and Environmental Parameters of Locomotive DieselsMasters Thesis