Smirnowa, Maya L.2016-07-052016-07-052016Smirnowa, M. Fachbezogene Projektarbeit im Fremdsprachenunterricht : [preprint] / M. Smirnowa // Проблеми та перспективи розвитку науки на початку третього тисячоліття у країнах Європи та Азії : Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (Переяслав-Хмельницький, 30-31 березня 2016 р.). — Переяслав-Хмельницький / Переяслав-Хмельницький держ. педагог. ун-т ім. Г. Сковороди, 2016.http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/4839M. Smyrnowa: ORCID: 0000-0002-2576-044XDE: Im Artikel werden die Rolle und die Bedeutung der projektorientierenden Unterrichtsmethode für Masterstudenten gezeigt. Die Unterrichtsprinzipien sind: das Prinzip der Kommunikation; das Prinzip der Aktivierung; das Prinzip des fächerübergreifenden Unterrichts; das Prinzip der Lebensnähe; das Prinzip Realitätsbezogenheit/sachgemäß; das Prinzip der Selbständigkeit; das Prinzip der Veranschaulichung; das Prinzip der Wissenschaftsorientierung und andere. Der Artikel ist für Fremdsprachenlehrer interessant.UK: У статті розглядається роль і значення проектно-орієнтованої методики викладання іноземних мов для студентів старших курсів вищих навчальних закладів. Навчальні принципи проектно-орієнтованої методики є: принцип комунікації; принцип активації; принцип міждисциплінарного навчання; принцип близькості до життя; принцип реалізму; принцип незалежності; принцип ілюстрації; принцип орієнтації науки і інші. Стаття представляє інтерес для викладачів іноземної мови.RU: В статье рассматривается роль и значение проектно-ориентированной методики преподавания иностранных языков для студентов старших курсов высших учебных заведений. Учебные принципы проектно-ориентированной методики являются: принцип коммуникации; принцип активации; принцип междисциплинарного обучения; принцип близости к жизни; принцип реализма; принцип независимости; принцип иллюстрации; принцип ориентации науки и другие. Статья представляет интерес для преподавателей иностранного языка.EN: In the article the role and the importance of project-oriented methods of teaching foreign languages for senior students of higher educational institutions is discussed. The teaching principles of project-oriented methods are: the principle of communication; the activation principle; the principle of interdisciplinary teaching; the principle of proximity to life; the principle of realism; the principle of independence; the principle of illustration; the principle of targeting science and others. The article is of interest for teachers of foreign languages.dedie projektorientierende Unterrichtsmethodedas Mittel fachlich-interkultureller Beziehungein fachsprachliches Projektintellektuelleschöpferische und kommunikative Fähigkeitenпроектно-орієнтований метод навчаннязасіб професійно-міжкультурні відносинипрофесійний лінгвістичний проектінтелектуальнітворчі та комунікативні навичкипроектно-ориентированный метод обучениясредство профессионально-межкультурные отношенияпрофессиональный лингвистический проектинтеллектуальныетворческие и коммуникативные навыкиproject-oriented learning methodmeans of professional intercultural relationsprofessional linguistic projectintellectualcreative and communicative skillsКІМFachbezogene Projektarbeit im Fremdsprachenunterricht (preprint)Проектна робота за фахом на заняттях іноземної мови (препринт)Проектная работа по специальности на занятиях иностранного языка (препринт)Project Work in the Speciality at the Foreign Language Lessons (preprint)Article