Егоров, Олег Иосифович2016-01-122016-01-122015Егоров, О. И. Имитационная модель идентификации подвижных единиц и поезда в целом / О. И. Егоров // Зб. наук. пр. Укр. держ. ун-ту зал. трансп. – Харьков, 2015. – Вып. 157. – С. 149–154.http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/4434О. Егоров: ORCID 0000-0002-8260-9463RU: Построение информационно-управляющих систем как в пределах станции, так и на прилегающих к ней путях, тесно связаны с системами идентификации. В работе рассматривается метод идентификации, определяющий статические характеристики вагонов поезда и поезда в целом с использованием железнодорожной автоматики и информационных систем верхнего уровня. Для апробации метода идентификации используется имитационное моделирование. Разработанная имитационная модель позволяет проверять правильность работы различных алгоритмов идентификации подвижных единиц.UK: Побудова інформаційно-керуючих систем як у межах станції, так і на прилеглих до неї шляхах, тісно пов'язані з системами ідентифікації. У роботі розглядається метод ідентифікації, який визначає статичні характеристики вагонів поїзда і поїзда в цілому з використанням залізничної автоматики та інформаційних систем верхнього рівня. Для апробації методу ідентифікації використовується імітаційне моделювання. Розроблена імітаційна модель дозволяє перевіряти правильність роботи різних алгоритмів ідентифікації рухомих одиниць.EN: Various information and control systems at marshaling yards while performing manufacturing operations require timely information about the controlled objects. The identification of railway rolling stock, both of the train as a whole and of the carriages, is an integral part of most automation systems. There were developed the mathematical and simulation models of rolling unit movement process through the control section, with a three control points located on it. The simulation results were processed by means of the theory of probability and mathematical statistics. This model allows you to organize the input values of the initial data sets, to generates intermediate and resulting data, to use data on more than 50 trains a matching numbers car and its static characteristics. The developed simulation model allows you to check the correct operation of different algorithms for identifying rolling units.ruметод идентификацииидентификация подвижного составаконтрольный участокмежосевые расстоянияточечный путевой датчикметод ідентифікаціїідентифікація рухомого складуконтрольна ділянкаміжосьові відстаніточковий колійний датчикmethod of identificationrolling stock identificationcontrol sectionaxle spacingpoint track transducerКЕОМИмитационная модель идентификации подвижных единиц и поезда в целомІмітаційна модель ідентифікації рухливих одиниць і поїзда в ціломуSimulation Models Identification of Rolling Unit and the Whole TrainArticle