Tarasevich, I. G.Tarasevich, A.2022-06-062022-06-062021Tarasevich I. G., Tarasevich A. Implications of University-Business Cooperation for Higher Education in a Time of Cybernetics: Emerging Trends and Dilemmas. Automation of Technological and Business Processes. 2021. Vol. 13. No. 3. P. 8–16. DOI: 10.15673/atbp.v13i3.2149.2312-3125 (print)2312-931X (online)https://journals.ontu.edu.ua/index.php/atbp/article/view/2149http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/15297I. Tarasevich: ORCID 0000-0002-3249-619XENG: Universities and business collaborate for their own ends that do not necessarily match. While the industry is always profit-driven and practice-oriented with primarily short-term goals in mind, the university focuses on strategic planning, theory development, and long-term goals. University-business collaboration (UBC) has diverse modes or activities among which the most common are: 1) research and development (R&D); 2) mobility of academic staff; 3) student mobility; 4) curriculum development and delivery; 5) lifelong learning. While the focus of UBC is on conducting practice-oriented research, each university and enterprise have their own unique combinations of activities that reflect their goals and needs. All the five collaborative research activities demonstrate different effects with UBC drivers, barriers, and organizational characteristics that are further explored in the article. Similar to automation, higher education is in many ways a stochastic adaptive control system, the behaviour of which depends on parameters with unknown values. The system has to perform in order to collect specific values of these parameters. The values are crucial as, once collected, they can be used to alter the system’s performance. Following this logic, we consider the five modes specified above as key UBC parameters, put in their emerging trends as parameters’ values, and consider emerging dilemmas and implications for higher education. The key challenge nowadays is around the adaptability of higher education. More than ever before, educators around the world grapple with the idea of whether and how adaptive the modern university should be to the business world needs in the context of global automation. This article is our attempt to add to a meaningful debate around this topic.UKR: При співпраці університет і бізнес переслідують свої власні цілі, які не обов'язково збігаються. У той час як галузь завжди орієнтована на отримання прибутку і орієнтована на практику, маючи на увазі в першу чергу короткострокові цілі, університет приділяє особливу увагу стратегічному плануванню, розвитку теорії і довгостроковим цілям. Співпраця між університетом і бізнесом (UBC) має різні форми або види діяльності, серед яких найбільш поширеними є: 1) дослідження і розробки (R & D); 2) мобільність професорсько-викладацького складу; 3) студентська мобільність; 4) розробка і викладання навчальних програм; 5) навчання протягом усього життя. У той час як співпраця між університетами та бізнесом (UBC) зосереджена навколо проведення досліджень, орієнтованих на практику, кожен конкретний ВНЗ і підприємство створюють свою модель співпраці з тими видами спільної діяльності, включаючи запропоновані вище п'ять видів спільної діяльності, які максимально відображають їх власні цілі і потреби. Кожен з п'яти спільних видів діяльності ефективний по-своєму і має певний набір факторів, що стимулюють або, навпаки, ускладнюють їх розвиток, про що мова піде більш детально в даній статті. Подібно автоматизації, вища освіта багато в чому є стохастичною адаптивною системою управління, поведінка якої залежить від параметрів з невідомими значеннями. Система повинна працювати, щоб збирати конкретні значення цих параметрів. Значення грають важливу роль, оскільки після отримання системою вони можуть використовуватися для зміни продуктивності самої системи. За такою логікою ми розглядаємо п'ять режимів, зазначених вище, як ключові параметри UBC, застосовуємо їх нові тенденції в якості значень параметрів і розглядаємо дилеми і наслідки, що виникають, для вищої освіти. Сьогодні основна проблема пов'язана з адаптованістю вищої освіти. Як ніколи раніше, викладачі в усьому світі задаються питанням, наскільки адаптивним повинен бути сучасний університет до потреб ділового світу в контексті глобальної автоматизації. Ця стаття - наша спроба додати до змістовної дискусії на цю тему.enuniversity-business collaboration (UBC)automationresearch and development (R & D)academic mobilitystudent mobilitycurriculum developmentUBC driversспівробітництво між університетом і бізнесом (UBC)автоматизаціядослідження та розробки (НДДКР)академічна мобільністьстудентська мобільністьрозробка навчальних планіврозробка навчальних програмдрайвери UBCКАВПImplications of University-Business Cooperation for Higher Education in a Time of Cybernetics: Emerging Trends and DilemmasВплив співпраці підприємств з університетами на вищу освіту в епоху кібернетики: тенденції і дилемиArticle