Вакуленко, Ігор Олексійович2016-02-052016-02-052015Вакуленко, І. О. Вплив швидкості охолодження на міцність ободу залізничного колеса / І. О. Вакуленко // Фізико-хімічна механіка матеріалів. — 2015. — Т. 51, № 6. — С. 80—82. Наводиться фрагмент тексту0430-6252http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/4547І. Вакуленко: ORCID 0000-0002-7353-1916UKR: Виявлено, що інтенсивне охолодження зі швидкостями 2 ... 9°C/s ободу колеса після його гарячого обтискування на прокатному стані збільшує границі текучості і міцності металу. Встановлено, що за відсутності пересичення твердого розчину атомами вуглецю під час такого охолодження механічні характеристики вуглецевої сталі визначають винятково внутрішні напруження від фазового наклепу фериту в перліті і стан меж ферит-цементит.RUS: Выявлено, что ускоренное охлаждение со скоростями 2 ... 9°C/s обода колеса после его горячего обжатия на прокатном стане сопровождается увеличением пределов текучести и прочности металла. Установлено, что при отсутствии пересыщения твердого раствора атомами углерода при таком охлаждении механические характеристики углеродистой стали определяются исключительно внутренними напряжениями от фазового наклепа феррита в перлите и состоянием границ феррит-цементит.ENG: It is shown that the change of cooling rate velocity in the range of 2 ... 9°C/s for wheel rim after hot rolling causes an increase of metal yield and ultimate strength. It is established that after rapid cooling the supersaturation of solid solution by carbon atoms is absent and the mechanical properties of carbon steel are determined solely by internal stresses due to ferrite phase hardening and ferrite-cementite grain boundaries state.ukколісна стальшвидкість охолодженняперлітферитміцністьдислокаціяколесная стальскорость охлажденияперлитферритпрочностьдислокацияsteel wheelcooling rateperliteferritestrengthdislocation isКПММВплив швидкості охолодження на міцність ободу залізничного колесаВлияние скорости охлаждения на прочность обода железнодорожного колесаArticle