Бондаренко, Ігор Юрійович2021-03-102021-03-102020Бондаренко І. Ю. Підвищення надійності систем охолодження силових установок тепловозів : дипломна робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 273 – залізничний транспорт / наук. керівник Д. М. Кислий ; Дніпров. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. Дніпро, 2020. 80 с.http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/12975UK: Об'єктом дослідження в магістерській дипломній роботі виступає система охолодження силової установки тепловоза, а метою – підвищення надійності систем охолодження. В роботі проаналізовано показники надійності систем охолодження силових установок тепловозів. Для розрахунку параметрів охолоджуючого пристрою тепловоза та потужності привода вентиляторів складено математичну модель, за допомогою якої розраховано параметри системи охолодження. Для підвищення експлуатаційної надійності систем охолодження силових установок тепловозів розглянуто концепцію систем керування температурою теплоносія, в тому числі сучасного дизелебудування. Оскільки при розрахунках показників надійності систем охолодження силових установок тепловозів було виявлено, що раптові відмови, які викликають непланові ремонти, виникають через зміну характеристик датчика-реле температури, запропоновано його замінити на датчики цифрового типу, оскільки вони мають достатньо високий ресурс використання й не контрактують безпосередньо з рідиною. Для опитування цих датчиків необхідно застосовувати мікроконтролери. Виконуючі елементи відкривання жалюзі пропонуємо замінити на крокові двигуни, а включення електровентиляторів – магнітні пускачі, включені через підсилювальні реле.EN: The object of research in the master's thesis is the cooling system of the locomotive power plant, and the purpose - to increase the reliability of cooling systems. The reliability of cooling systems of diesel locomotive power plants is analyzed in the work. To calculate the parameters of the cooling device of the locomotive and the power of the fan drive, a mathematical model was compiled, with the help of which the parameters of the cooling system were calculated. To increase the operational reliability of cooling systems for locomotive power plants, the concept of coolant temperature control systems, including modern diesel construction, is considered. Since the calculations of the reliability of cooling systems of locomotive power plants revealed that sudden failures that cause unscheduled repairs occur due to changes in the characteristics of the temperature sensor-relay, it is proposed to replace it with digital sensors, as they have a high service life and do not contract directly. with liquid. Microcontrollers must be used to interview these sensors. We offer to replace the performing elements of opening the blinds with stepper motors, and the inclusion of electric fans - magnetic starters, connected through amplifying relays.uk-UAсистема охолодженнясилова установка тепловозапідвищеннянадійністьавтоматизаціяекономічна ефективністьcooling systempower supply power plantincreasereliabilityautomationeconomic efficiencyВКРПідвищення надійності систем охолодження силових установок тепловозівReliability Enhancement of Cooling Systems of Power Units for Diesel LocomotivesMaster Thesis