Бараш, Юрій СавелійовичЧаркіна, Тетяна Юріївна2015-07-132015-07-132014Бараш, Ю. С. Основні моделі реформування залізничного транспорту в Європі / Ю. С. Бараш, Т. Ю. Чаркіна // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2014. – Вип. 3. – С. 211–215.2075-4892http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3978Ю. Бараш: ORCID 0000-0001-5911-9805; Т. Чаркіна: ORCID 0000-0001-6202-0910UKR: В роботі досліджені різні моделі реформування залізничного транспорту в умовах сучасного ринку. Розглянуто можливість збереження природної монополії на залізничному транспорті та фактори, що перешкоджають її збереженню. Проаналізовані три основні європейські моделі реформування залізничного транспорту, визначені їх основні переваги та недоліки при реалізації їх в Україні. Розглянуто можливість впровадження двох перехідних моделей реформування: акціонування та французької. Зроблено висновок, що в даний час в Україні доцільно впровадити інтеграційну модель реформування залізничного транспорту.RUS: В работе проанализированы разные модели реформирования железнодорожного транспорта Украины в условиях современного рынка. Изучена возможность сбережения естественной монополии на железнодорожном транспорте и факторы, которые мешают её сохранению. Проанализированы три основные европейские модели реформирования железнодорожного транспорта, определены их основные преимущества и недостатки при реализации их в Украине. Рассмотрена возможность реализации двух переходных моделей реформирования: акционирования и французской. Сделано вывод, о том, что в данное время целесообразно в Украине внедрить интеграционную модель реформирования железнодорожного транспорта.ENG: The article analyzes the different models of reform of railway transport of Ukraine in today's market. The possibility of saving natural monopoly in rail transport and the factors that prevent its preservation. Analyzed three main European model railway reform, identified their main advantages and disadvantages of the implementation of them in Ukraine. The possibility of realization of two transition reform models: corporatization and French. It is concluded that at this time it is advisable to introduce in Ukraine integration model railway reform. The main reason for the need to reform rail transport is that the state is unable to allocate money for the reform of infrastructure, purchase of new modern rolling stock, compensating for preferential transport of passengers in suburban and distant report.uk-UAмодель реформуванняприродна монополіяолігополіямодель акціонуванняінтеграційна модельмодель розділенняхолдингова модельмодель реформированияестественная монополияолигополиямодель акционированияинтеграционная модельмодель разделенияхолдинговая модельmodel of reforma natural monopolyoligopolycorporatization modelintegration modelthe divisionthe holding patternКОІОКЕМОсновні моделі реформування залізничного транспорту в ЄвропіОсновные модели реформирования железнодорожного транспорта в ЕвропеBasic Models of Reformation of Railway Transport are in EuropeArticle