Афанасов, Андрій МихайловичШаповалов, Олександр Сергійович2018-07-122018-07-122017Афанасов, А. М. Підвищення енергетичної ефективності випробувань тягових електромашин / А. М. Афанасов // Електрифікація транспорту. – 2017. – № 14. – С. 28–30. – DOI: 10.15802/etr.v0i14.155019.2307-4221 (print)2312-6574 (online)http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/10628http://etr.diit.edu.ua/article/view/155019А. Афанасов: ORCID 0000-0003-4609-2361UKR: На даний час існуючі стенди для випробування тягових електричних машин не вирізняються високою енергоефективністю, що призводить до значних витрат електроенергії під час випробувань. В статті наведено результати аналізу впливу струму навантаження тягових електромашин при їх випробуванні на нагрівання на загальні витрати електроенергії на випробування. На прикладі електродвигунів НБ-406 і ДТ-9Н отримані аналітичні і графічні залежності коефіцієнта енергетичної ефективності і часу проведення випробування від струму навантаження. Показано, що збільшення струму навантаження при випробуванні на нагрівання дозволяє суттєво знизити витрати електроенергії, а також зменшити час випробування без зниження його якості. Результати проведених теоретичних і експериментальних досліджень можуть бути використані для зменшення витрат електроенергії і часу під час проведення випробувань тягових електричних машин рухомого складу.RUS: В настоящее время существующие стенды для испытания тяговых электрических машин не отличаются высокой энергоэффективностью, что приводит к значительным затратам электроэнергии во время испытаний. В статье приведены результаты анализа влияния тока нагрузки тяговых электромашин при их испытании на нагрев на общие расходы электроэнергии на испытания. На примере электродвигателей НБ-406 и ДТ-9Н получены аналитические и графические зависимости коэффициента энергетической эффективности и времени проведения испытания от тока нагрузки.Показано, что увеличение тока нагрузки при испытании на нагрев позволяет существенно снизить расходы электроэнергии, а также уменьшить время испытания без снижения его качества. Результаты проведенных теоретических и экспериментальных исследований могут быть использованы для уменьшения расхода электроэнергии и времени во время проведения испытаний тяговых электрических машин подвижного состава.ENG: At present, existing stands for testing traction electric machines do not differ in their high energy efficiency, which results in significant electricity consumption during testing. The article presents the results of the analysis of the influence of load current of traction electric machines during their testing on heating on total electric energy consumption for testing. On the example of electric motors NB-406 and DT-9N analytical and graphical dependences of the energy efficiency coefficient and time of the test on the load current are obtained. It is shown that increasing the load current when tested for heating allows to significantly reduce the cost of electricity, as well as reduce the test time without reducing its quality. The results of the theoretical and experimental studies can be used to reduce the cost of electricity and time during the testing of traction electric vehicles rolling stock.uk-UAтягова електромашинавипробування на нагріванняенергетична ефективністьструм навантаженнявитрата електроенергіїтяговая электромашинаиспытания на нагревэнергетическая эффективностьток нагрузкирасход электроэнергииtraction electric machinemutual loadingelectric power magneticelectric driving forcethe regulationКЕРСПідвищення енергетичної ефективності випробувань тягових електромашинПовышение энергетической эффективности испытаний тяговых электромашинEnergy Efficiency in Crease of Traction Electrical Machines TestingArticle