Сисин, Микола ПетровичБолжеларський, Ярослав ВолодимировичСтанкевич, Володимир Зенонович2016-09-232016-09-232014Сисин, М. П. Оцінка стійкості рейко-шпальної решітки розпиранню рухомим складом / М. П. Сисин, Я. В. Болжеларський, В. З. Станкевич // Механіка і фізика руйнування будівельних матеріалів та конструкцій : зб. наук. пр. – Львів, 2014. – Вип. 10. – С. 390–398.http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/8995М. Сисин: ORCID 0000-0001-6893-0018; Я. Болжеларський: ORCID 0000-0002-4787-1781; В. Станкевич: ORCID 0000-0003-3471-6608UK: Розглянуто У статті приведено результати дослідження явища сходу з рейок рухомого складу внаслідок процесу розпирання залізничної колії. Для цього було розроблено модель динамічної взаємодії колії з рухомим складом у горизонтальній площині. Вона представлена континуальною балковою системою розподілених мас та жорсткостей на пружній основі, яка має згинальні та крутні переміщення, та дискретною рухомою масою, що відображає необресорену частину екіпажу. За допомогою моделі виконано дослідження впливу несправностей підрейкових опор та вузлів скріплень, а також горизонтальних нерівностей колії на горизонтальні віджими рейки. Встановлено залежність максимальної критичної сили, що необхідна для розпирання колії, від стану опор підрейкової основи, кількості дефектних шпал, швидкості руху.RU: В статье приведены результаты исследования схода с рельсов подвижного состава вследствие процесса распирания железнодорожного пути. Для этого была разработана модель динамического взаимодействия пути с подвижным составом в горизонтальной плоскости. Она представлена континуальной балочной системой распределенных масс и жёсткостей на упругом основании, которая имеет изгибочные и крутящие перемещения, и дискретной движущейся массой, которая является необрессоренной частью экипажа. С помощью модели выполнены исследования влияния неисправностей подрельсовых опор и узлов скреплений, а также горизонтальных неровностей пути на горизонтальные отжимы рельсов. Установлена зависимость максимальной критической силы, необходимой для растирания пути, от состояния опор подрельсового основания, количества дефектных шпал, скорости движения.EN: The article presents the results of studiing the rolling stock derailment during rail tilting process. For this purpose a model of rolling stock and railway track dynamic interaction in a horizontal plane was developed. It is represented by the continual beam system of distributed mass and stiffness on elastic foundation. The beam has bending and torsional transitions, and discrete moving mass, which is part of unsprung mass. With the help of the model were performed the research of the effect of faults of underrail supports and fastenings, and the influence of horizontal track irregularities on horizontal rail spin. The dependence of the maximum critical force for rail tilting was found.ukгоризонтальні деформації рейкистан опор підрейкової основидинамічна взаємодія колії з рухомим складомгоризонтальні нерівності коліїгоризонтальные деформации рельсасостояние опор подрельсового основаниядинамическое взаимодействие пути с подвижным составомгоризонтальные неровности путиhorizontal rail deformationunderrail basis conditiontrack and rolling stock dynamic interactionhorizontal track irregularitiesКРС (ЛФ)Оцінка стійкості рейко-шпальної решітки розпиранню рухомим складомОценка устойчивости рельсо-шпальной решетки распиранию подвижным составомEvaluation of Track Stability Against Rail Tilting by Rolling StockArticle