Факультет "Транспортна інженерія"
Permanent URI for this community
UKR: Факультет "Транспортна інженерія"
ENG: Faculty of Transport Engineering
ENG: Faculty of Transport Engineering
Browse
Browsing Факультет "Транспортна інженерія" by Author "Алтухов, Сергій Анатолійович"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Поліпшення характеристик пружного підвішування локомотивів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Алтухов, Сергій АнатолійовичUK: Аналіз надійності локомотивів показує, що найбільша кількість пошкоджень приходиться на екіпажну частину. На вартість життєвого циклу тягового рухомого складу значно впливають пошкодження колісно-моторного блоку, безпосередньо пов'язані з конструкцією буксових зав’язків колісних пар з рамою візка. Відмова механізмів демпфування коливань першого ступеня пружного підвішування призводить до збільшення амплітуд коливань галопування і підстрибування візка, що викликає значне наднормативне зростання навантажень та пошкоджуваності вузлів і деталей екіпажної частини. У зв'язку з цим, одним з основних вузлів, що впливає на надійність екіпажної частини та локомотива у цілому є пружне підвішування буксового вузла. Удосконалення його схеми, конструкції і параметрів може благотворно вплинути на безпеку руху, вартість життєвого циклу, коефіцієнт експлуатаційної готовності. Аналіз виконаних досліджень по динаміці рухомого складу в цілому показує, що задовільні та стабільні ходові якості екіпажа можуть бути забезпечені шляхом вибору раціональних значень пружнодисипативних параметрів пружного підвішування. Виконано порівняльний аналіз існуючих схем пружного підвішування магістральних вантажних тепловозів, а також конструкції, сфери застосування та характеристик пружних елементів, що застосовуються у пружному підвішуванні. Слід зазначити, що пружне підвішування локомотивів нового покоління відрізняється у застосуванні багатофункціональних гвинтових пружин в центральній ступені підвішування і в відсутності листових ресор в буксовому ступені. Гідравлічні гасителі, широко використовувані в механічної частини локомотивів всіх останніх розробок, при великій інтенсивності коливань надресорної будови втрачають ефективність розсіювання надлишкової механічної енергії в резонансній області. Це характерно для високих швидкостей руху поїздів, зв'язок між буксами і візком в таких випадках стає більш жорстким. З іншого боку, в конструкціях локомотивів колишніх серій для розсіювання енергії коливань в буксової ступені пружного підвішування застосовувалися листові ресори. Тут подібний ефект з'являється, навпаки, при малих швидкостях, що пов'язано з явищами замикання листів ресори силами сухого тертя.