2016
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2016 by Author "Вернигора, Роман Віталійович"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Річковий транспорт України: сучасний стан та перспективи використання(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2016) Окороков, Андрій Михайлович; Вернигора, Роман Віталійович; Цупров, Павло СергійовичUKR: Мета. Складна ситуація що склалася з перевезенням окремих видів вантажів на залізничному та автомобільному транспорті, приєднання України до європейських програм із захисту довкілля та необхідність пропорційного розвитку всіх видів транспорту, що входить до єдиної транспортної системи створюють перспективи для розвитку перевезень річковим транспортом по внутрішніх водних шляхах. Метою даної статті є аналіз сучасного стану річкових перевезень в Україні, вивчення досвіду експлуатації внутрішніх водних шляхів в країнах Європейського Союзу та визначення потенційних напрямків розвиту вітчизняного річкового транспорту. Викладення основного матеріалу. Перевезення по внутрішніх водних шляхах історично були основою економіки та торгівлі. Україна завдяки своєму вигідному географічному положенню та наявності потужних водних артерій завжди займала помітне місце серед держав із значним вантажообігом по внутрішніх водних шляхах як у внутрішньому, так і у міждержавному сполученні. Однак значний економічний спад та зменшення вантажообігу у другій половині 90-х років минулого століття призвели до практично повного виключення річкового транспорту із транспортної системи та занедбання шлюзової та портової інфраструктури. Довготривала відсутність інвестицій як з боку держави, так і приватного сектору негативно сказалася на стані рухомого складу. В той же час в країнах Європи, а пізніше – Європейського Союзу в останні роки спостерігається новий сплеск зацікавленості у розвитку перевезень по внутрішніх водних шляхах. Прийнято ряд програм сприяння розвитку річкового транспорту, як на державному, так і на загальноєвропейському рівнях, на відновлення та розвиток інфраструктури та рухомого складу спрямовані значні бюджетні та інвестиційні кошти. Використання європейського досвіду можливе і в Україні, проте для його впровадження необхідна всебічна підтримка держави на рівні прийняття законопроектів та розробки нормативної документації яка дозволила б залучити до галузі інвестиційні кошти, збільшити привабливість річкових перевезень та заохотити відправників до переорієнтації вантажопотоків.