V Міжнародна науково-практична конференція «University Library at a New Stage of Social Communications Development» <br> Тема 2020 «Open Science, Open Access and Open Educational Resources: New Opportunities for Libraries»
Permanent URI for this collection
Відбулася 8-9 жовтня 2020 р.
The V International scientific and practical conference «University Library at a New Stage of Social Communications Development», took plase 8-9 oct. 2020
Topic 2020 «Open Science, Open Access and Open Educational Resources: New Opportunities for Libraries»
The V International scientific and practical conference «University Library at a New Stage of Social Communications Development», took plase 8-9 oct. 2020
Topic 2020 «Open Science, Open Access and Open Educational Resources: New Opportunities for Libraries»
Browse
Browsing V Міжнародна науково-практична конференція «University Library at a New Stage of Social Communications Development» <br> Тема 2020 «Open Science, Open Access and Open Educational Resources: New Opportunities for Libraries» by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 30
Results Per Page
Sort Options
Item New Trends in Instruction: The Role of The Librarian in Course Delivery(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Turmys, Olha V.EN: The purpose of this paper is to study the changing roles and challenges of librarians in our fast-paced world, when the technology and varied format of information is making new demands. Digital information is changing the role of librarians. Information providers or the “keepers of knowledge” in the digital age can no longer play the role of traditional maintainers of library collections, they became facilitators and instructors of the process of obtaining information via Internet services.Item Партнерство – ефективна форма консолідації та інтеграції інформаційних ресурсів бібліотек наукових установ Національної Академії Наук України(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Клименко, Оксана Зіновіївна; Сокур, Олена ЛеонідівнаUK: Репрезентовано взаємодію бібліотек наукових установ Національної академії наук України через партнерство як визначальну категорію ефективних трансформацій та динамічних змін у сучасній бібліотечній практиці. Висвітлено зміст бібліотечного партнерства через актуальні напрями. Окреслено пріоритети реалізації спільних програм і проектів, зокрема з підготовки бібліографій і біобібліографій видатних українських учених й упровадження плану з оцифровування видань, що створить умови для укріплення позицій бібліотек та сприятиме активнішому входженню наукових досягнень вітчизняних учених у світову наукову комунікацію.Item Організаційна складова в дистанційній роботі університетської книгозбірні(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Айвазян, Олена БорисівнаUK: У доповіді подається практичний досвід організації роботи бібліотеки університету під час карантину.Item Підвищення якості освіти: внесок бібліотеки університету(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Шитікова, Тетяна Миколаївна; Бондаренко, Олена ОлегівнаUK: Висвітлюються питання підвищення якості освіти з метою підготовки фахівців високого класу. Затвердження норм академічної культури як невід'ємних принципів в навчальній і науковій діяльності. Роль бібліотеки університету у вирішенні проблеми плагіату в дипломних роботах здобувачів вищої освіти.Item Роль бібліотеки у формуванні інклюзивної компетентності майбутніх педагогів: актуальність, напрями, досвід (тези доповіді)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Білоус, Валентина Степанівна; Бровчак, Людмила СидорівнаUK: У пропонованій статті здійснено короткий огляд актуального стану впровадження інклюзії в Україні. Визначено термін інклюзивна освіта та показано важливість підготовки висококваліфікованих педагогів в умовах інклюзивної освіти. Акцентовано увагу на досвід роботи бібліотеки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського щодо створення інклюзивного бібліотечного простору.Item Сайт бібліотеки університету як платформа соціокультурної роботи в форматі онлайн(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Долматова, Ніна ІванівнаUK: Розглядається досвід організації соціокультурної роботи сайту бібліотеки університету в інтерактивному просторі.Item Пошук нових підходів у розвитку електронного каталогу(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Скорченко, Ілона ВолодимирівнаUK: Бібліотеці сьогодні відводиться особлива місія – забезпечувати читачам оперативний доступ до інформаційних ресурсів. Електронний каталог (ЕК) є саме тим інструментом, який забезпечує ефективність і зручність отримання необхідної інформації для користувача. Розглядаються сучасні напрямки, що дозволяють поліпшити пошук для задоволення вимог і очікувань користувачів.Item The Main Library of Warsaw University of Technology – the Role of the Academic Library in Support e-Science and Learning Process (abstracts)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Tonakiewicz-Kołosowska, Anna; Nikitenko, AnatolijEN: Challenges for the academic library are presented in terms of changes taking place in Poland in the last 5 years caused by implementing the reform of higher education and science (Constitution for Science 2.0). The presentation discusses the Library’s activities undertaken in order to support the University in preparing for the evaluation of science in the period of 2017-2021(in accordance with disciplines and new criteria). The presentation also refers to meeting the users' expectations as for the development of electronic resources, new tools and their use, promotion of Open Access to science and research data. Finally, new challenges for librarians and library users during the Covid-19 pandemic are described.Item Perceptions and Practices of Academic Librarians in Handling and Managing Open Education Resources (Oers): Basis for Capacity Building Plan (abstracts)(Dnipro National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan, 2020) Calilung, R.EN: Objective. This study determined the perceptions of academic librarians on open educational resources (OERs) in terms of familiarity, utilization by patron and purpose, management practices of OERs in terms of handling and storage, organization and marketing, and problems encountered in handling and managing OERs. Methods. It utilized quantitative-qualitative research design or mixed method using a validated researcher-made questionnaire. Descriptive statistics, which mainly consist of frequency distribution, percentile, mean and standard deviation, were used while thematic analysis was utilized for the qualitative data. Results and Discussion. The study revealed that academic librarians are moderately aware on OERs. Regarding digitized library collections, academic librarians are fully aware. In terms of utilization by patron, it was reported that majority of the types of OERs are rarely utilized. The top three types which are seldom utilized by patrons are course materials, digitized library collections and open textbooks. Conclusions. The familiarity of librarians on OERs depends on the degree of their exposure to such resources. Utilization of OERs by patron improves when guided on how to use them. Purpose is defined based on the optimal usage of the OERs. Lack of familiarity and exposure to OERs may lead to poor handling and storage, organization and marketing of these resources resulting to low appreciation from clients. A capacity building plan is needed to improve the handling and management of OERs in academic libraries.Item Інтернет-ресурси для самоосвіти та підвищення кваліфікації(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Юнаковська, Вікторія Вікторівна; Матвєєва, Олена ВолодимирівнаUK: В доповіді розповідається про онлайн-ресурси для дистанційного навчання, які будуть корисними бібліотекарям, науковцям, викладачам, студентам. Дистанційне навчання – важлива складова безперервного професійного розвитку, зручний сучасний формат професійного вдосконалення. Переваги дистанційної форми навчання – це можливість навчатись у зручний для себе час та в будь-якому місці.Item On New Exotic Attempts to Question the Relationship between Citedness Figures and the use/value of Cited Scientific Documents (abstracts)(Dnipro National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan, 2020) Lazarev, Vladimir S.EN: Some experts still interpret “negative citations” and “disproportionately large share of self-citations” as “shortcomings” of the “citation index” scientometric method. In the author’s opinion, the reason is an indelible belief in the “normative theory of citation”, which impli es a conscious choice of citations, a conscientious selection of the best quality works for the reference -lists, and a “desire to return the intellectual debt” to the cited authors. But there are also new attempts to question the adequacy of the “citation index” method. For example, one of the publications of the year 2020 questions the causal relationship between the citations to the scientific documents and their use, and between their use and their value; the reason why this fundamental pattern is called into question is mainly based on the actions of some people who do not meet ethical standards and may be arbitrarily directed against its manifestation. The mentioned paper claims, in particular, that very common are the following phenomena: deliberate re fusal to use the necessary scientific documents; refusal to cite the documents used (including plagiarism and restraint from citing for technical reasons); practice of evaluating little-known and inaccessible documentary sources as not valuable enough (value is confused with quality in this case); fake citing to unread works. The present article refutes the interpretation of these phenomena as indicating the absence of the considered causal relationship and tries to demonstrate that, on the contrary, some of them are involuntary confirmation of the adequacy of the “citation index” method.Item Професійне самовдосконалення: пошук, зростання, розвиток(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Соболь, Світлана ВолодимирівнаUK: Модель сучасного бібліотекара передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися. В статті висвітлено досвід роботи співробітників Наукової бібліотеки ДНУ імені Олеся Гончара з вдосконалення професійної майстерності та підвищення цифрової компетентності.Item Авторський текст як дискурс у локальному соціокультурному просторі(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Дішкант, Юлія ГерманівнаUK: Подається презентація авторських творів як дискурсу в руслі діяльности літературних студій, висвітлюється своєрідність адресанта та адресатів у комунікації, ієрархія дискурсу.Item Прес-центр як інструмент інформаційного забезпечення діяльності закладу вищої освіти (з досвіду Криворізького державного педагогічного університету)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Лебедюк, Олена Олександрівна; Авраменко, Ольга ЮріївнаUK: Висвітлено основні завдання та функції прес-центру Криворізького державного педагогічного університету, доведено значення веб-ресурсів університету в інформаційному забезпеченні діяльності ЗВО. Проаналізовано динаміку наповнення новинної стрічки та кількість уподобань на офіційних сторінках КДПУ в соціальних мережах, розглянуто засадничі принципи та організацію роботи прес-центру, окреслено перспективні напрями його діяльності.Item Оцифрування в бібліотеках закладів вищої освіти: потенціал краудсорсингу(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Шевченко, Марина ОлександрівнаUK: Розглянуто потенціал краудсорсингу в оцифруванні документної спадщини. Визначено можливості та переваги краудсорсингу в оцифруванні для бібліотек закладів вищої освіти.Item Цифрові мережеві технології в академічних бібліотеках під час сучасних викликів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Семенова, Людмила Анатоліївна; Щетініна, Тетяна Вікторівна; Колесник, Ольга ТимофіївнаUK: Розглянуто сучасні світові тенденції у освітній та бібліотечній системі, пов’язані з поширенням дистанційної форми навчання, а також вплив виклику у вигляді пандемії COVID-19 на інноваційний розвиток академічних закладів завдяки більш широкому впровадженню у діяльність цифрових мережевих технологій. Висвітлено позитивні зміни у практичній діяльності Науково-технічної бібліотеки Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна після опанування фахівцями бібліотеки навичками роботи з новітніми сервісами для роботи у віддаленому режимі.Item Пошук електронних ресурсів відкритого доступу в світовому інформаційному просторі (з досвіду роботи бібліотеки Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Слищенко, Тетяна Анатоліївна; Іванова, Тетяна ДмитрівнаUK: У роботі розглянуто особливості процесу пошуку електронних ресурсів відкритого доступу з метою комплектування фонду сучасної бібліотеки ЗВО в умовах карантину на прикладі діяльності науково-технічної бібліотеки Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна (ДНУЗТ). Пріоритетним напрямом роботи є використання власних і зовнішніх електронних ресурсів для покращення інформаційного забезпечення навчального процесу, в тому числі, дистанційного.Item Модель спеціаліста бібліотеки закладу вищої освіти(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Макеєва, Ірина ІванівнаUK: Доклад висвітлює поняття «модель спеціаліста бібліотеки закладу вищої освіти». Визначено основні складники та принципи побудови моделі спеціаліста з метою раціонального підходу до змісту підготовки й перепідготовки співробітників у системі підвищення інформаційно-бібліографічної кваліфікації.Item Бібліотека аграрного університету як фактор формування лінгвокультурної компетенції іноземних студентів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Насакіна, Світлана ВікторівнаUK: У статті йдеться про те, що оволодіння українською мовою іноземними студентами передбачає засвоєння певної суми знань про культуру, менталітет українського народу. Сучасна наукова бібліотека університету може допомогти іноземним студентам зрозуміти події української історії, традиції і звичаї українців. Інформація, отримана із бібліотечних джерел, може бути корисною для опанування фахових дисциплін.Item Створення гіпертекстів: нові обрії для наукових бібліотек(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Щербина, Марина ОлегівнаUK: У даній роботі університетські бібліотеки розглядаються як цифрові видавці. Перелічуються видавничі набутки бібліотеки Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна (ДНУЗТ). Розглядається процес створення електронної книги як гіпертексту в рамках проєкту "Library Publishing"