Інші праці КХІЕ
Permanent URI for this collection
RU: Другие труды
EN: Other Works
EN: Other Works
Browse
Browsing Інші праці КХІЕ by Author "Безовська, Марина Сергіївна"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
Item Підвищення рівня екологічної безпеки при поводженні з відпрацьованими моторними оливами залізничної інфраструктури(Літограф, Дніпропетровськ, 2016) Зеленько, Юлія Володимирівна; Тарасова, Лідія Демидівна; Безовська, Марина СергіївнаUK: Викладені екологічної технології утилізації відходів відпрацьованих моторних олив залізниць. Проаналізовано утворення відходів олив на залізниці з оцінкою їх небезпеки. Досліджено різні методи відновлення олив. Розроблена функціональна еколого-хіммотологічна схема поводження з відпрацьованими оливами на залізничному транспорті, виконано техніко-економічне обґрунтування запропонованих схем, а також розрахована еколого-економічна ефективність від впровадження запропонованої схеми. Монографія рекомендована для студентів напрямів підготовки «Екологія та охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування» денної форми навчання та центру дистанційної освіти а також інших технічних напрямів підготовки, що вивчають дисципліни пов’язані з хімотологією, раціональним використанням природних ресурсів і охороною навколишнього середовища.Item Підвищення рівня екологічної безпеки при поводженні з відпрацьованими нафтопродуктами на залізниці(ППФ «Тотем», м. Дніпропетровськ, 2015) Безовська, Марина СергіївнаUK: Створено сучасні раціональні та екологічні схеми утилізування та рекуперації нафтовмісних відходів залізничних підприємств, що дозволяє зменшити техногенне навантаження, пов’язаного з їх накопиченням, поводженням та мінімізацією. На основі наукових досліджень виявлена можливість використання сорбентів для підвищення значень рН кислих олив після обробки їх сульфатною кислотою. Вивчена можливість використання ПАР з алкілбензосульфокислотою для відновлення олив. Запропонований новий метод відновлення та регенерації моторних олив, для якого отримані кінетичні залежності освітлення моторних олив, що дозволили визначити мінімальний час освітлення та найефективнішу ПАР. Максимальний ефект очистки при цьому склав 96 %, вихід очищеного продукту – 94 %. Запропоновано принциповий метод реагентної переробки нафтошламу із застосуванням декантера і теплообмінника з додаванням ПАР для підвищення ступеню розділення шламів, для якого отримані кінетичні залежності ступеню розділення технологічного шламу, що дозволили визначити найефективнішу ПАР. Розроблена функціональна еколого-хіммотологічна схема поводження з нафтопродуктами на залізничному транспорті. Виконано техніко-економічне обґрунтування запропонованих схем, а також розрахована еколого-економічна ефективність від впровадження запропонованої схеми утилізації відпрацьованих олив і шламівItem Розробка екологічно безпечної схеми відновлення відпрацьованих моторних олив(Baltija Publishing, Riga, 2019) Зеленько, Юлія Володимирівна; Безовська, Марина СергіївнаUKR: Утворення відходів є важливою проблемою для залізничного транспорту України. Найпростіші методи, що застосовуються сьогодні для відновлення відпрацьованих олив на залізницях, не дають повного ефекту; тому більш раціонально використовувати новітні розробки, які швидко окупляться і дадуть значний екологічний та економічний ефект. Ми розробили та запропонували схему відновлення відпрацьованих олив. Розробляючи загальну схему відновлення експлуатаційних якостей відбракованих моторних олив, ми виходили з результатів проведених лабораторних випробувань різних методів очищення та оптимізованого варіанту обраної технології. Значна увага приділялася також еколого-токсикологічній стороні цього питання. Адже використані нафтопродукти - це токсичні відходи, які мають низький ступінь біодеструкції (10-30%). Токсичність нафтопродуктів визначається комбінацією вуглеводнів, що входять до їх складу. Слід зазначити, що основними сполуками, що утворюють негативний токсикологічний профіль оливних відходів (включаючи відпрацьовані оливи), є бенз(α)пірен, фурани, діоксини, поліхлоровані біфеніли та ін. Основна рекомендація міжнародного співтовариства щодо складу олив з цієї точки зору - відсутність у них важких металів та хлорвмісних сполук. Ось чому ми перевірили свіжі, відбраковані та відновлені за запропонованою схемою оливи на вміст бенз(α) пірену, важких металів та хлорид-іонів. Порівнюючи екологічні показники свіжих, відбракованих та відновлених олив, ми виявили, що хлорид-іони відсутні на всіх стадіях; також при роботі олив в них з'являється бенз(α)пірен, який повністю зникає після їх обробки за запропонованою схемою; значне зменшення кількості токсичних елементів після обробки олив згідно із запропонованими схемами підтверджує їх безпеку та екологічну безпеку схем. Таким чином, реалізація запропонованої схеми поверне цінну сировину (оливу) до технологічного циклу, створить майже безвідходне виробництво відновлених олив, а також сприятиме створенню безвідходного виробничо-територіального комплексу на основі лінійного підрозділу залізниці, що дасть можливість отримати значний економічний ефект.Item Розробка екологічно безпечної схеми відновлення відпрацьованих моторних олив (препринт)(Baltija Publishing, Riga, 2019) Зеленько, Юлія Володимирівна; Безовська, Марина СергіївнаUKR: Утворення відходів є важливою проблемою для залізничного транспорту України. Найпростіші методи, що застосовуються сьогодні для відновлення відпрацьованих олив на залізницях, не дають повного ефекту; тому більш раціонально використовувати новітні розробки, які швидко окупляться і дадуть значний екологічний та економічний ефект. Ми розробили та запропонували схему відновлення відпрацьованих олив. Розробляючи загальну схему відновлення експлуатаційних якостей відбракованих моторних олив, ми виходили з результатів проведених лабораторних випробувань різних методів очищення та оптимізованого варіанту обраної технології. Значна увага приділялася також еколого-токсикологічній стороні цього питання. Адже використані нафтопродукти - це токсичні відходи, які мають низький ступінь біодеструкції (10-30%). Токсичність нафтопродуктів визначається комбінацією вуглеводнів, що входять до їх складу. Слід зазначити, що основними сполуками, що утворюють негативний токсикологічний профіль оливних відходів (включаючи відпрацьовані оливи), є бенз(α)пірен, фурани, діоксини, поліхлоровані біфеніли та ін. Основна рекомендація міжнародного співтовариства щодо складу олив з цієї точки зору - відсутність у них важких металів та хлорвмісних сполук. Ось чому ми перевірили свіжі, відбраковані та відновлені за запропонованою схемою оливи на вміст бенз(α) пірену, важких металів та хлорид-іонів. Порівнюючи екологічні показники свіжих, відбракованих та відновлених олив, ми виявили, що хлорид-іони відсутні на всіх стадіях; також при роботі олив в них з'являється бенз(α)пірен, який повністю зникає після їх обробки за запропонованою схемою; значне зменшення кількості токсичних елементів після обробки олив згідно із запропонованими схемами підтверджує їх безпеку та екологічну безпеку схем. Таким чином, реалізація запропонованої схеми поверне цінну сировину (оливу) до технологічного циклу, створить майже безвідходне виробництво відновлених олив, а також сприятиме створенню безвідходного виробничо-територіального комплексу на основі лінійного підрозділу залізниці, що дасть можливість отримати значний економічний ефект.Item Спосіб очистки відпрацьованої моторної оливи для дизелів(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2012) Безовська, Марина Сергіївна; Зеленько, Юлія ВолодимирівнаUK: Спосіб очистки відпрацьованої моторної оливи для дизелів включає обробку кислотним реагентом. У відпрацьовану оливу як флокулянт додають неіоногенну ПАР оксиетильований моноалкілфенол.Item Спосіб регенерації відпрацьованої компресорної оливи(ДП “Український інститут промислової власності”, Київ, 2013) Лещинська, Анна Львівна; Зеленько, Юлія Володимирівна; Безовська, Марина СергіївнаUKR: Спосіб регенерації відпрацьованої компресорної оливи шляхом обробки етоксильованим лаурилсульфатом натрію.Item Спосіб регенерації відпрацьованої моторної оливи(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2011) Безовська, Марина Сергіївна; Зеленько, Юлія Володимирівна; Яришкіна, Лариса ОлександрівнаUK: Спосіб регенерації відпрацьованої моторної оливи, за яким обробляють її кислотним реагентом у кількості 0,7-1,0 % мас., а також додають флокулянт - неіоногенну ПАР оксіетильований моноалкілфенол, у кількості 2,7-2,8 % мас. Спосіб дає можливість підвищити ступінь очищення оливи та проценту виходу готового продукту, а одержаний продукт відповідає експлуатаційним вимогам на моторні оливи, зокрема, для тепловозних дизельних двигунів.Item Техноекологія(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Безовська, Марина Сергіївна; Розгон, Оксана ВікторівнаUKR: Методичні рекомендації призначені для використання студентами усіх форм навчання освітнього ступеня «бакалавр» за ОПП «Екологія» спеціальності 101 «Екологія» під час виконання практичних занять з дисципліни «Техноекологія». Методичні рекомендації містять основні теоретичні положення для засвоєння матеріалу, методики розв’язання задач з дисципліни, контрольні питання для підготовки до модулю.