Магістерські роботи кафедри Локомотиви (КЛ)

Permanent URI for this collection

ENG: Master Thesis Locomotives

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 14 of 14
  • Item
    Впровадження засобів діагностування паливної апаратури тепловоза ЧМЕ3
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Крикун, Олег Олександрович
    UKR: Об’єктом дослідження у кваліфікаційній роботі є процес діагностування паливної апаратури тепловозів серії ЧМЕ3. Метою роботи є зменшення витрат на експлуатацію, підвищення надійності та забезпечення безпеки тепловозів шляхом впровадження засобів технічного діагностування. Методи дослідження – математичне моделювання процесу згоряння палива в циліндрі ДВЗ, методи технічного діагностування, функціонально-логічні моделі, розрахунок інформативності діагностичних перевірок. Проаналізовано технічний стан елементів тягового привода локомотивів депо регіональних філій «Придніпровська залізниця», «Одеська залізниця» та «Львівська залізниця». Робота спрямована на підвищення надійності та оптимізацію обслуговування тепловозів, враховуючи сучасні вимоги транспортної системи. У магістерській роботі досліджено ефективність діагностування паливної апаратури тепловозів, визначаючи ключові аспекти їх надійності та функціональності. Вибір вібраційного методу для діагностування, без зняття паливної апаратури, обґрунтований його високою ефективністю. Розроблена діагностична функціонально-логічна модель та алгоритм пошуку несправностей дозволяють точно визначати проблемні вузли. Пропонований переносний прилад для діагностування в депо, заснований на датчиках тиску, визначає новий підхід, забезпечуючи швидке та надійне діагностування без необхідності демонтажу форсунок.
  • Item
    Зменшення витрат енергоресурсів на тягу електропоїздів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Кравцов, Олександр Андрійович
    UKR: Кваліфікаційна робота складається з чотирьох розділів на 86 сторінках, налічує 32 ілюстрації, 5 таблиць та 16 літературних джерел. Об’єктом дослідження у кваліфікаційній роботі є процес переміщення приміського поїзда по тяговим ділянкам, а предметом – режим ведення приміського електропоїзда. Метою роботи е зниження витрат електроенергії на тягу приміських поїздів за рахунок вибору раціональних режимів їх ведення. На підставі вимог сформована і адаптована для проведення тягово-оптимізаційних розрахунків математична модель руху поїзда по ділянці, яка враховує рівень напруги в контактній мережі, виконано її дослідження в режимі тяги, холостого ходу, пневматичного і рекуперативного гальмування. Встановлено, що найбільш компактно інформація про характеристики е.р.с. може бути представлена у формі сімейства залежностей магнітного потоку від струму якоря для всіх ступенів ослаблення збудження, апроксимованих поліномом п’ятого ступеня. Визначення раціональних режимів ведення приміських поїздів виконано за допомогою апаратно-програмного комплексу. Встановлено, що економія енергоресурсів за поїздку в результаті використання рекомендацій відносно режимів ведення поїзда сформованих апаратно-програмним комплексом може складати від чотирьох до десяти відсотків в залежності від часу хода поїзда та характеристик ділянки. Результати роботи можуть бути застосовані при експлуатації електропоїздів.
  • Item
    Підвищення надійності підвішування ТЕД
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Косенко, Богдан Сергійович
    UKR: Кваліфікаційна робота складається з шести розділів на 68 сторінках, налічує 43 ілюстрацій, 6 таблиць та 10 літературних джерел. Об’єктом дослідження в кваліфікаційній роботі є підвіска тягового електродвигуна, а предметом – її міцнісні характеристики. Метою роботи є аналіз, вивчення можливості модернізації та удосконалення підвіски тягового електродвигуна електровоза з використанням сучасних систем автоматизованого проєктування. Для досягнення поставленої мети розв’язано такі завдання: – аналіз відмов підвішування ТЕД електровоза, що виникають під час його експлуатації; – аналіз конструкції та матеріалів підвіски ТЕД; – аналіз навантажень, що діють на елементи підвішування тягового електродвигуна електровоза в експлуатації. Отримані дані допоможуть покращити якість роботи підвіски ТЕД в експлуатації, а запропоноване рішення щодо вдосконалення конструкції дасть змогу підвищити надійність та знизити витрати на обслуговування підвіски тягового двигуна під час ремонту.
  • Item
    Аналіз напрямків удосконалення електрорухомого складу залізниць України
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Камалдінов, Костянтин Дмитрович
    UKR: Магістерська дипломна робота на тему «Аналіз напрямків удосконалення електрорухомого складу залізниць України» загальним обсягом 5 плакатів демонстраційного матеріалу та 91 аркушів розрахунково-пояснювальної записки, яка складається з 4 розділів. Проект містить 28 ілюстрацій, 8 таблиць та список літературних джерел з 25 найменувань. Об'єктом дослідження в магістерській дипломній роботі виступає аналіз теоретичних та практичних аспектів удосконалення електрорухомого складу залізниць, а метою – підвищення ефективності експлуатаціії локомотивного парку за рахунок впровадження двосистемних електровозів. В роботі виконано аналіз стану локомотивного парку, подано пропозіції щодо впровадження двосистемних електровозів, також були розраховані експлуатаційні показники локомотивного парку, що доводять значну ефективність використання одночасно електровозів і змінного і постійного струмів. В залежності від кількості плеч та довжини ділянок можливий приріст обсягу перевезень до 30% за рахунок більш ефективного використання локомотивів та зменшення експлуатаційних витрат на перевезення.
  • Item
    Підвищення надійності тягових двигунів локомотивів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Гринь, Микола Малхазович
    UKR: Кваліфікаційна робота складається з пояснювальної записки та графічної частини. Пояснювальна записка складається з трьох розділів на 90 сторінках, налічує 29 ілюстрацій, 8 таблиць та 10 літературних джерел. Об’єктом дослідження у дипломній магістерській роботі в роботі є тяговий двигун, а предметом – його характеристики надійності, заходи та методи щодо її підвищення. Мета роботи полягає у підвищенні надійності тягових електродвигунів локомотивів. Результати аналізу надійності локомотивів показують, що на електрообладнання припадає близько 47% відмов. Більш всього відмов (25%) виникає за пробігах до 120 тис км. Після незначного зменшення кількості відмов, при пробігах до 200 тис км, починається повторне їх зростання. Для пробігу до проведення ремонту ПР-3 припадає 78% всіх відмов. Для підвищення надійності колекторно-щіткового апарату та ТЕД в цілому пропонується використовувати щітки нової конструкції, що містять електропровідне мастило, електропровідні вуглецеві нитки, вертикальні канали для підводу мастила та адсорбуючі шари з вуглецевої тканини. Наведені конструкційні особливості нових щіток, що пропонуються до використання. Така конструкція щітки для тягових електродвигунів дозволить не тільки знизити лінійний знос і іскріння при роботі електричних машин рухомого складу залізниць, а й зменшити падіння напруги перехідного контакту колектор-щітка на 0,5 В. Це призведе до зменшення втрат потужності та збільшення ККД тягових двигунів постійного і пульсуючого струму. Для нових конструкцій щіток розраховані електромеханічні характеристики та ККД ТЕД. В результаті розрахунку встановлено, що ТЕД з щітками нової конструкції має ККД на 0,3% більше ніж серійний. Результати роботи можуть бути застосовані в локомотивобудівельних заводах при проектуванні локомотивів, а також локомотивних депо для поліпшення показників надійності локомотивів.
  • Item
    Поліпшення експлуатаційних показників тепловозів за рахунок їх модернізації
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Головатий, Владислав
    UKR: Дипломна магістерська робота на тему «Поліпшення експлуатаційних показників тепловозів за рахунок їх модернізації» у загальному обсязі 93 аркуші розрахунково-пояснювальної записки і 6 аркушів демонстраційного матеріалу складається з 5 розділів. Магістерська робота містить: 16 рисунків та 19 таблиць. Під час підготовки магістерської роботи було використано 18 наукових джерел, перелік яких наведено у розділі «Список літератури». Об'єктом дослідження в дипломній магістерській роботі виступають техніко-економічні характеристики тепловоза, а метою дослідження – поліпшення експлуатаційних показників тепловозів за рахунок їх модернізації при заміні силової енергетичної установки. Предмет дослідження – тягові та експлуатаційні параметри тепловоза. Для досягнення поставленої мети в дипломній магістерській роботі запропоновано провести модернізацію тепловоза серії 2М62 з використанням нової силової установки. Дана модернізація дозволить збільшити секційну потужність тепловоза з 1470 кВт до 2254 кВт (по дизелю) та з 1090 кВт до 1640 кВт (по дотичній потужності), збільшити вагу поїзда з 4400 т до 6250 т, покращити техніко-економічні показники використання тепловоза. Під час вибору дизеля для модернізації тепловоза ми розглянули загальні відомості про дизелі й виконали порівняльний розрахунок дизелів 14Д40 та EMD 16-645 з визначенням показників роботи цих дизелів. Для модернізованого тепловоза ми виконали розрахунок техніко-економічних характеристик. При поліпшенні показників роботи локомотивів ми обрали ділянку й виконали розрахунок показників роботи локомотивів на підставі тягових розрахунків. Питомий показник витрати палива для тепловоза 2М62 – 14,4 кг/104ткм; для тепловоза 2М62(М) – 12,6 кг/104ткм.
  • Item
    Підвищення надійності буксового вузла тепловоза
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Гаврильченко, Микола Олександрович
    UKR: Пояснювальна записка до кваліфікаційної роботи магістра: 71 с., 57 рис., 5 табл., 8 джерел. Об’єктом дослідження в роботі є буксовий вузол тепловоза, а предметом – його характеристики надійності, величини напружень, деформації та переміщень. Метою кваліфікаційної роботи є підвищення експлуатаційної надійності буксового вузла тепловоза шляхом модернізації конструкції його корпусу та повідків в місцях великих внутрішніх напружень. Методи дослідження – статистичні методи обробки експлуатаційної інформації з надійності екіпажної частини локомотива, аналітичне визначення показників надійності, метод скінчених елементів, комп’ютерне моделювання. Виконано аналіз: особливостей будови конструкції та роботи в експлуатації буксових вузлів локомотивів; проаналізовано динаміку несправностей буксових вузлів за останні два роки; виявлено, що більшість несправностей припадає на кільця підшипників і ослаблення торцевого кріплення. Так само великою проблемою є нестача (надлишок) масла, технологічне нагрівання, несправності підшипників, тріщини або злами внутрішнього або зовнішнього кілець підшипників, неправильний підбір підшипників, несправності сепараторів. Так само є такі несправності як тріщини, злами, відколи корпусів, передніх і задніх кришок, поводків буксових вузлів. Складено структурну блок-схему надійності буксового вузла, розраховані величини допустимого коефіцієнту запасу опору втомлюваності, відносного коефіцієнту запасу та імовірності безвідмовної роботи для моделі поступової відмови втомного характеру без обмеження ресурсів. Виконано розрахунок міцності моделі буксового вузла тепловоза для його подальшої модернізації. Для того, щоб знайти місця максимальних напружень, переміщень і деформацій, було побудовано модель оригінального безщелепного буксового вузла, над якою надалі проводили дослідження з розрахунку на міцність. Результати роботи можуть бути застосовані в роботі локомотивних депо, проєктних організацій та локомотивобудівельних підприємств.
  • Item
    Розробка заходів з підвищення надійності циліндро-поршневої групи дизеля Д49
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Восмерик, Ігор Миколайович
    UKR: Магістерська дипломна робота на тему «Розробка заходів з підвищення надійності циліндро-поршневої групи дизеля Д49» загальним обсягом 6 креслень та 82 аркуші розрахунково-пояснювальної записки, яка складається з 5 розділів. Проект містить 29 ілюстрацій, 8 таблиць та список літературних джерел з 17 найменувань. Об'єктом дослідження в магістерській дипломній роботі виступає циліндро-поршнева група, а метою – розробка заходів з підвищення її надійності. Предмет дослідження – механічні, динамічні, та термічні процеси циліндро-поршневої групи. При вирішенні поставлених задач дослідження ми розглянули конструктивні особливості циліндро-поршневої групи дизеля типу Д49. Визначення основних несправностей циліндро-поршневої групи вказало основні напрями для підвищення експлуатаційної надійності, а огляд існуючої технології відновлення елементів циліндро-поршневої групи дав змогу визначити напрями для досягнення поставленої мети в ремонтному виробництві. Огляд методів діагностування та способів оцінки стану деталей циліндро-поршневої групи дизеля в експлуатації дозволив виявити невирішені питання в комплексному підході підвищення надійності циліндро-поршневої групи. Проведений аналіз показників експлуатаційної надійності циліндро-поршневої групи дизеля типу Д49, а саме первинний аналіз статистичних даних про надійність циліндро-поршневої групи дизеля вказав, що прогнозування безвідмовної роботи циліндро-поршневої групи узагальнено надає досить велику похибку. При розробці рекомендацій з підвищення надійності елементів циліндро-поршневої групи ми навели варіанти модернізації поршня дизеля типу Д49, вказали методику усунення нагару, надали пропозиції зниження термічних напружень в поршнях й запропонували технологічне обладнання для нанесення керамічного покриття головок поршнів.
  • Item
    Комплексна модернізація тепловоза 2ТЭ116
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Внуков, Костянтин
    UKR: Дипломна магістерська робота на тему «Комплексна модернізація тепловоза 2ТЕ116» складається з 86 аркушів розрахунково-пояснювальної записки, яка містить 3 розділи. Робота містить 21 ілюстрацію, 14 таблиць та список літературних джерел з 16 найменувань. Об'єктом дослідження в дипломній магістерській роботі виступає тепловоз серії 2ТЕ116, а метою роботи – комплексна його модернізація. У магістерській дипломній роботі розглянуто основні напрями з модернізації тягового рухомого складу нашої та інших країн. При огляді різносторонніх варіантів модернізації тягового рухомого складу з урахуванням браку тепловозів наявного парку Укрзалізниці для забезпечення пасажирського руху, в магістерській роботі запропонована модернізація передачі потужності на базі тепловоза серії 2ТЕ116, що забезпечить пасажирські перевезення в експлуатації зі збільшеною технічною швидкості за рахунок підвищення конструкційної швидкості, яка узгоджена з конструкційною швидкістю пасажирських вагонів, обладнаних візками типу КВЗ-5. Для вказаних даних технічного завдання на тепловоз проведено розрахунки техніко-економічних характеристик тепловоза. Для оцінки тягових властивостей модернізованого тепловоза виконано тягові розрахунки. Для цього побудовано математичну модель і розраховано й побудовано залежності швидкості та часу ходу поїзда на дійсній ділянці з визначенням витрати енергоресурсів на тягу. Порівняння результатів дозволило зробити висновки, що у поїзда з модернізованим тепловозом зменшилась витрата палива та час ходу поїзда. Це свідчить про доцільність модернізації тепловозів для пасажирського руху. З урахуванням великої ваги локомотива для вказаної швидкості руху, перевірено стійкість локомотива на колії на підставі задачі динамічного вписування під час проходження кривих ділянок.
  • Item
    Аналіз шляхів та розробка заходів економії енергоресурсів на тягу поїздів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Вдовиченко, Олександр Сергійович
    UKR: Магістерська дипломна робота на тему «Аналіз шляхів та розробка заходів економії енергоресурсів на тягу поїздів» загальним обсягом 6 аркушів демонстраційного матеріалу, 81 аркуш розрахунково-пояснювальної записки, яка складається з 3 розділів. Робота містить 10 ілюстрацій, 17 таблиць, 1 додаток та список літературних джерел з 27 найменувань. Об'єктом дослідження в магістерській дипломній роботі виступає енергоресурси, які витрачаються на тягу поїздів, а метою – аналіз шляхів та розробка заходів їх економії. Предмет дослідження – тягові властивості локомотивів, методики тягових розрахунків. Для досягнення мети роботи ми розробили заходи економії енергоресурсів на тягу поїздів з підвищенням ефективності використання локомотивів, які враховують вибір раціональної швидкості руху; раціоналізацію ділянок обертання локомотивів; підвищення маси поїзда; підвищення середньодобового пробігу локомотивів та середньодобової продуктивності локомотивів; автоматизацію процесу ведення поїзда та автоматизацію керуванням локомотивним парком. Більш детально розглянули питання автоматизації процесу ведення поїзда з розрахунком енергооптимальних режимів ведення із застосуванням ЕОМ, які б враховували сформовану на даний момент поїзну ситуацію й адекватно реагували на неї. Виконали розрахунки з математичного обґрунтування розроблених заходів економії енергоресурсів на тягу поїздів. Вони складаються з розрахунку режимів ведення поїзда класичним методом; визначення фактичної витрати електроенергії поїздом на ділянці на підставі фактичної поїздки; розрахунку режимів ведення вантажного поїзда з використанням програмного пакету та порівняння результатів тягових розрахунків за різними методами. Для цього був запропонований показник, який враховує витрату електроенергії на тягу, час у дорозі, масу складу та протяжність ділянки.
  • Item
    Впровадження засобів діагностування електричного обладнання тепловоза ТЕМ2
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Васильєв, Сергій Миколайович
    UKR: Пояснювальна записка складається з: 70 с., 13 рис., 15 табл., 11 джерел. Об’єктом дослідження у кваліфікаційній роботі є процес діагностування електричного обладнання тепловозів ТЕМ2. Метою роботи є скорочення експлуатаційних витрат, підвищення надійності і безпеки експлуатації тепловозів за рахунок впровадження засобів технічного діагностування. Методи дослідження – методи побудови таблиці несправностей, розрахунку інформативності контрольних перевірок при виконанні технічного діагностування. Проведено аналіз існуючих методів та засобів діагностування електричного обладнання тепловозів, виконано аналіз напрямків розвитку засобів діагностування. Запропоновано впровадження стаціонарних та переносних засобів діагностування. Виконано вибір технічних засобів діагностування в цеху з ремонту рухомого складу. Розроблено функціонально-логічну модель схеми пуску дизеля тепловоза ТЕМ2, обрано контрольні точки за якими можливо побудувати фізичну модель стенду, який дозволяе діагностувати роботу електричної схеми пуску дизеля. Результати роботи можуть бути застосовані в роботі локомотивних депо.
  • Item
    Розробка заходів зі зменшення зносу колісних пар локомотива
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Бровенко, Олег Олегович
    UKR: Кваліфікаційна робота складається з чотирьох розділів на 90 сторінках, налічує 44 ілюстрації, 10 таблиць та 8 літературних джерел. Об’єктом дослідження у кваліфікаційній роботі є колісні пари локомотива, а предметом – геометричні та міцнісні характеристики колісних пар. Метою роботи є розробка та впровадження заходів зі зменшення зносу колісних пар локомотивів, а саме – прокату, підрізу гребня бандажа та провороту бандажів. Методологічною основою кваліфікаційної роботи є сучасне уявлення про міцність і довговічність конструкційних елементів тягового рухомого складу. Загальна методика досліджень побудована на використанні чисельних методів аналізу, математичному моделюванню процесів зношування колісних пар та віртуального тривимірного моделювання.
  • Item
    Удосконалення заводського ремонту та випробування тягових електричних машин тепловозів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Баникін, Дмитро Сергійович
    UKR: Головною метою при організації будь-якого підприємства є отримання максимального прибутку в результаті його діяльності. В умовах жорсткої конкурентної боротьби між перевізниками підняттям цін на перевезення з метою підвищення їх рентабельності веде до втрати замовників, а отже, до подальшого зниження рентабельності. Тому єдиним шляхом підвищення прибутку є зниження витрат на експлуатацію тягового рухомого складу. На всіх видах тягового рухомого складу - електровозах, тепловозах, електро- та дизель-поїздах, поїздах метрополітену та іншому міському рейковому і безрейковому електротранспорті застосовуються електричні машини, що мають різне функціональне призначення. Усі ці електричні машини, якщо їх потужність 300 Вт і більше, називаються тяговими. Тяговий генератор призначені для перетворення механічної енергії дизеля тепловоза в електричну, і живлення нею тягових електродвигунів безпосередньо або через випрямну установку. Тяговий двигун призначений для перетворення електричної енергії, одержуваної з контактної мережі або дизель-генератора, в механічну, передану з вала двигуна на колісну пару, для приведення в рух транспортного засобу, зокрема електровозів, тепловозів, дизель-поїздів. Метою магістерської роботи є удосконалення заводського ремонту та випробування тягових електричних машин тепловозів.
  • Item
    Впровадження засобів діагностування дизеля Д50
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Александров, Дмитро Вікторович
    UKR: Пояснювальна записка складається з: 98 с., 36 рис., 4 табл., 16 джерел. Об’єктом дослідження у кваліфікаційній роботі є процес діагностування дизеля типу Д50. Метою роботи є зменшення витрат на експлуатацію, підвищення рівня надійності та забезпечення безпеки експлуатації тепловозів можливі завдяки впровадженню засобів технічного діагностування. Методи дослідження – методи імітаційного моделювання. Магістерська робота присвячена комплексному дослідженню методів та засобів діагностики тепловозних дизелів для забезпечення їхньої надійності та ефективності в експлуатації. Робота детально розглядає реостатні випробування, враховуючи їх характеристики та екологічні аспекти для зменшення шкідливих викидів. Діагностика дизель-генераторів під час реостатних випробувань виявила ключові аспекти, такі як технічний стан циліндро-поршневої групи та форсунок. Застосування віброакустичного методу дозволило виявити та усунути потенційні дефекти. Математичне моделювання форсунок в середовищі Autodesk Inventor надало глибоке розуміння їхньої роботи при різних умовах та дефектах, визначаючи оптимальні заходи для підтримання ефективності. Впровадження засобів діагностики, таких як обладнання та експертна система для форсунок, забезпечує індивідуалізацію оцінки стану дизелів протягом всього періоду експлуатації.