Статті КЕП (ІПБТ)

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 29
  • Item
    Обґрунтування підходу щодо формування каналів продажів для торгівельних площадок
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Семенова, Тетяна Валеріївна; Ляшенко, Максим Анатолійович
    UKR: Мета. Стаття присвячена актуальним питанням оцінки ефективності каналів продажів для торгівельних площадок. Наведено та охарактеризовано основні канали продажу спо-живчої продукції у сучасних умовах. Методика. Пропонується обирати канали продажу з урахуванням цілей фірми, які розглянуті окремо. Враховується також етап існування фір-ми та товару. Метод дає змогу своєчасно обґрунтувати та реалізувати управлінські рішен-ня для підвищення ефективності функціонування фірми. Наукова новизна. Розглянуто вплив різних факторів (цілі, етап існування, цільова аудиторія, унікальна торгівельна про-позиція тощо) на вибір оптимальних каналів збуту споживчої продукції. Результати. За-пропоновано використання каналів продажів, які дозволяють досягти поставлених цілей з урахуванням цільової аудиторії. Для тестування обраних каналів пропонується викорис-тання показники ефективності, налаштування рекламної кампанії та робота з клієнтами. Практична значимість. Удосконалено методику вибору оптимальних каналів продажу споживчих товарів. Запропонована методика може бути використана виробничими та то-ргівельними фірмами з метою покращення ефективності збуту.
  • Item
    Розвиток стратегічного планування: історичні етапи та сучасні риси
    (ФОП Лібуркіна Л. М., 2023) Довбня, Світлана Борисівна; Пономаренко, Руслан Валерійович
    UKR: Метою статті є дослідження еволюції стратегічного планування, обумовленого посиленням впливу зовнішнього середовища на діяльність підприємств, та обґрунтування напрямів його подальшого розвитку в умовах турбулентного сучасного етапу. Розглянуто розвиток стратегічного планування під впливом зовнішнього середовища: від зародження на початку ХХ століття у вигляді бюджетування до його сучасного інноваційного етапу. Виділено три хронологічні періоди розвитку стратегічного планування та, відповідно, три його види: конкурентний, системний, партнерський. Їх виокремлення виконано на основі зміни сутності, методів та результатів стратегічного планування, які відбулися під впливом динаміки зовнішнього середовища, а також поглядів та реакцій на нього підприємства. Охарактеризовано основні риси кожного з видів. Конкурентний вид стратегічного планування належить до періоду зростання обсягів виробництва та загострення конкуренції та спрямований на формування конкурентних переваг підприємства і підсилення його ринкової позиції. Системний вид відрізняється розвитком і систематизацією методів стратегічного планування та формуванням процесу цієї діяльності. Головну увагу приділено сучасному (партнерському) етапу та його характерним рисам, до яких належать: необхідність своєчасної реакції суб’єктів господарювання на прискорення темпів змін зовнішнього середовища; інноваційність; всеосяжна диджиталізація; пріоритет розвитку людського капіталу; орієнтація на принципи сталого розвитку та соціально-орієнтований менеджмент; і, безумовно, зростання значущості партнерських відносин. Диджиталізація розглянута як з позицій її зовнішнього впливу на діяльність підприємства (зовнішня диджиталізація), так і внутрішнього прояву (внутрішня диджиталізація). Зовнішня диджиталізація спонукає підприємство розвивати інформаційні компетенції. Внутрішня диджиталізація забезпечує підвищення ефективності діяльності підприємства, створення конкурентних переваг, розвиток інноваційності. Виявлено та систематизовано фактори зовнішньої та внутрішньої диджиталізації. Визначено основні способи побудови партнерських відносин із суб’єктами зовнішнього середовища. Сформульовано головні напрямки розвитку методичного інструментарію стратегічного планування на сучасному етапі.
  • Item
    Дослідження фінального етапу формування сучасної податкової системи
    (Видавничий дім «Гельветика», 2023) Педько, Андрій Борисович; Маряниченко, Богдан Валерійович
    UKR: Стаття присвячена дослідженню фінального етапу формування сучасної податкової системи. У попередній авторській статті з даної тематики були визначені чинники, які мали вплив на процеси формування податкових механізмів першої половини XX століття. Ця ж публікація має на меті дати комплексну характеристику фінальної стадії формування сучасної системи оподаткування, що припала на другу половину XX століття. При цьому були враховані певні політико-економічні обставини, в яких знаходилися післявоєнні країни Західної Європи, а також Сполучені Штати Америки. Аналіз цих обставин і чинників дає змогу суттєво доповнити розуміння причин нинішнього падіння ефективності світової податкової системи. Існуючі дослідження зазначеної проблематики здебільшого сфокусовані на процесах глобалізації світової економіки та оцінці її впливу на функціонування фіскальних механізмів. При цьому обмаль уваги приділяється аналізу багатьох інших чинників, які у той період мали першочергове значення для розбудови системи оподаткування, котра із невеликими трансформаціями існує і по сьогодні. З цією метою нами було проаналізовано взаємозв'язок філософських, політико-економічних і соціальних поглядів досліджуваного періоду в контексті політики державного патерналізму в сфері оподаткування. Дано оцінку науковим працям деяких видатних європейських і американських вчених, які стали теоретико-методологічним підґрунтям нових на той час механізмів оподаткування. Дослідження проведено із застосуванням низки загальнонаукових і спеціальних методів.
  • Item
    Дослідження початкового етапу формування сучасної податкової системи
    (Видавничий дім «Гельветика», 2023) Педько, Андрій Борисович; Маряниченко, Богдан Валерійович
    UKR: Стаття присвячена аналізу початкового етапу формування сучасної системи оподаткування, який припадає на першу половину XX століття. Проаналізовано взаємозв'язок філософських, соціальних, бізнесових поглядів цього періоду із чинниками формування податкової системи. На досвіді Франції проілюстровано економічну ефективність податкової реформи 1956 року, що передбачала, насамперед, заміну податку з обороту податком на додану вартість. Розрахунками динаміки індексу інфляції у Франції у 1955–1975 рр. перевірено і поставлено під сумнів поширену думку про те, що ПДВ (на відміну від податку з обороту) сприяє зниженню цін товарів для кінцевих споживачів. Проаналізовано взаємозв’язок між втратою податкових преференцій французькими компаніями (внаслідок імплементації ПДВ іншими європейськими країнами) і темпами зростання ВВП Франції. Визначено фундаментальний чинник, що вплинув на зміст і характер сучасної системи оподаткування. Дослідження проведено із застосуванням загальнонаукових і спеціальних методів, зокрема: аналізу і синтезу, індукції і дедукції, абстрагування і конкретизації, системного аналізу, порівняння, групування, розрахунку відносних величин, графічного методу.
  • Item
    Розвиток функціонального підходу до стратегічного планування в умовах підвищеної мінливості та ризикованості зовнішнього середовища
    (Видавничий дім «Гельветика», Одеса, 2024) Довбня, Світлана Борисівна; Пономаренко, Руслан Валерійович
    UKR: Стаття присвячена дослідженню сутності стратегічного планування в сучасних умовах підвищеної мінливості та ризикованості зовнішнього середовища. Систематизовано підходи різних авторів до сутності стратегічного планування в процесі еволюції цієї категорії. Запропоновано трактовку поняття "стратегічне планування", яке відповідає сучасним турбулентним умовам. Розвинуто функціональний підхід до стратегічного планування шляхом реалізації основних його підфункцій: цілепокладання, прогнозування, моделювання та програмування. Визначено зміст кожної підфункції, особливості реалізації та стратегічному рівні на відміну від поточного та оперативного. Охарактеризовано методи та очікувані результати по кожній з них. Підкреслено необхідність детального опрацювання альтернативних варіантів стратегії в сучасних турбулентних умовах.
  • Item
    Фіскальна ефективність податкової системи у працях закордонних і вітчизняних дослідників
    (Видавничий дім «Гельветика», Одеса, 2024) Педько, Андрій Борисович; Маряниченко, Богдан Валерійович
    UKR: У статті досліджуються наукові праці, в яких розглядається проблематика зниження фіскальної ефективності сучасної системи оподаткування під впливом глобалізації світової економіки. У попередніх авторських публікаціях були визначені чинники суб’єктивного впливу на процеси формування податкової системи у минулому столітті і сформульована гіпотеза про неминуче зниження фіскальної ефективності податкових систем, побудованих на засадах суб’єктивізму. Тому в даній публікації зосереджено увагу на аналізі наукових праць закордонних і вітчизняних дослідників, що висловлювали й обґрунтовували подібні гіпотези. Було встановлено, що переважна більшість існуючих досліджень лише констатують негативний вплив глобалізації світової економіки на ефективність фіскальних механізмів, але натомість не пропонують конкретних механізмів вирішення цієї проблеми. Де-факто розвинені країни світу вже перебувають на порозі фундаментальної зміни податкової моделі, хоча й дотепер світові експерти не сформулювали чіткої візії податкової реформи, націленої на вирішення проблем, спричинених глобалізацією. Першим кроком до реформування існуючої податкової системи в країнах «Великої сімки» і ОЕСР вважається посилення контролю за прозорістю фінансових транзакцій та інтенсифікація обміну фіскальною інформацією між податковими органами різних країн. Авторське дослідження проводилося із залученням низки загальнонаукових і спеціальних методів.
  • Item
    Розвиток креативності як конкурентної переваги підприємства
    (Видавничий дім «Гельветика», Одеса, 2024) Гулик, Тетяна Володимирівна; Жукова, Яніна Олександрівна; Жуков, Владлен Олександрович
    UKR: Глобальні економічні світові потрясіння викликані двома хвилями пандемії COVID-19 та її наслідками сьогодні поглиблюються гострими викликами військового часу в Україні, та не зважаючи на безперечні складнощі світової економіки сьогодні, існує тенденція зростання прибутковості підприємств через підвищення уваги до розвитку креативності, креативного підприємства, креативного класу та креативних індустрій, адже креативна економіка призводить до всебічного економічного розвитку та створює інвестиційний клімат, приваблюючи та навіть, змушуючи шукати нові можливості та партнерства як на глобальному, так і локальному рівнях. Тож, креативність, як конкурентна перевага у розвитку прибутковості підприємства дає можливість відповідати викликам часу, й виходити на неочевидне на перший погляд, отримання прибутку.
  • Item
    Систематизація методик аналізу інвестиційної привабливості підприємства
    (Видавництво "Молодий вчений", Одеса, 2023) Найдовська, Ангеліна Олексіївна; Андрієнко, Ярина Андріївна
    UKR: Систематизовано підходи до оцінки інвестиційної привабливості підприємства, виділено підхід на основі оцінки фінансово-економічного стану підприємства, підхід на основі оцінки інвестиційних проєктів та на основі вартості підприємства. Наведено переваги та недоліки підходів. Детально розглянуто підхід, що базується на оцінці фінансово-економічного стану підприємства. Проаналізовано різні методи визначення інвестиційної привабливості підприємства на основі оцінки фінансово-економічного стану підприємства вітчизняними науковцями. Запропоновано здійснювати оцінку інвестиційної привабливості підприємства на основі розширеної системи показників ретроспективного характеру, що відбивають особливості роботи як самого підприємства (внутрішня складова), так і галузі, в якій воно функціонує (зовнішня складова).
  • Item
    Удосконалення рекламної політики підприємства з використанням соціальних мереж Інтернет
    (Видавництво "Молодий вчений", Одеса, 2023) Семенова, Тетяна Валеріївна; Капітан, Яна Валентинівна
    UKR: Стаття присвячена актуальним питанням розробки та удосконалення рекламної політики суб’єктів господарювання з використанням соціальних мереж Інтернет. Розглянуто основні методичні підходи щодо сутності та методики розробки рекламної кампанії у Інтернеті. Виконано аналіз ефективності комунікативної політики конкретного виробничо-торгівельного підприємства. Досліджено фактори зовнішнього та внутрішнього середовища фірми, які впливають на результати її діяльності, розраховано коефіцієнт еластичності попиту за рекламою. Визначено сильні та слабкі сторони рекламної політики фірми. Запропоновано та обґрунтовано рекомендації щодо вдосконалення рекламної політики фірми. На підставі виконаного аналізу каналів просування продукції у Інтернет пропонується розміщення реклами в соціальних мережах Facebook та Instagram.
  • Item
    Оцінка конкурентоспроможності промислового підприємства
    (Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, Дніпро; Видавничий дім «Гельветика», Одеса, 2023) Семенова, Тетяна Валеріївна; Біленко, Олексій Андрійович
    UKR: Стаття присвячена актуальним питанням визначення сутності конкурентоспроможності промислових підприємств та удосконаленню методики її оцінки. Висвітлено поняття конкурентоспроможності підприємств. Наведено та охарактеризовано основні методичні підходи щодо оцінювання конкурентоспроможності промислових підприємств. Описано переваги та недоліки кожного з них. Удосконалено методику бальної оцінки конкурентоспроможності підприємств з урахуванням особливостей підприємств трубної промисловості. Запропоновано використання показників, які дозволяють комплексно оцінити конкурентну позицію, конкурентоспроможність продукції та конкурентну стійкість промислового підприємства. Виконано оцінку конкурентоспроможності конкретного промислового підприємства за запропонованою методикою.
  • Item
    Оцінка ефективності логістичної діяльності промислового підприємства
    (Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, Одеса, 2023) Семенова, Тетяна Валеріївна; Алєксєєнко, Микита Валерійович
    UKR: Стаття присвячена актуальним питанням оцінки ефективності логістичної діяльності промислових підприємств. Охарактеризовано основні методичні підходи оцінювання ефективності логістичної діяльності сучасних промислових підприємств України. Запропоновано використання методики оцінки ефективності та надійності логістичної діяльності, яка враховує специфіку виробничої та збутової діяльності, розмір, та фактори зовнішнього ринкового середовища промислового підприємства. Обґрунтовано використання показників задля комплексної оцінки ефективності логістичної системи за її елементами (постачання, виробництво, транспортування, складування, збут). Виконано оцінку ефективності та надійності логістичної діяльності конкретного промислового підприємства за запропонованою методикою з урахуванням його особливостей.
  • Item
    Комплексна оцінка конкурентоспроможності та обгрунтування стратегії її підвищення на підприємствах кондитерської промисловості
    (Видавничий дім "Гельветика", Одеса, 2023) Довбня, Світлана Борисівна; Красіна, Катерина Олександрівна
    UKR: Стаття присвячена комплексній оцінці конкурентоспроможності підприємств з використанням сукупності методів стратегічної та інтегральної діагностики. Досліджено та систематизовано методи оцінки конкурентоспроможності підприємства. Обґрунтовано доцільність використання методів SWOT-аналізу та «п’яти сил конкуренції» для визначення стратегічної позиції підприємства та його конкурентних переваг. Особливу увагу приділено методу «ефективної конкуренції», що передбачає оцінку ефективності виробничої діяльності та використання ресурсів підприємства, аналіз його фінансового стану та конкурентоспроможності продукції. За допомогою запропонованих методів оцінено рівень конкурентоспроможності підприємства, обґрунтована стратегія та розроблена програма його розвитку, результатом реалізації якої буде зміцнення фінансової стійкості та конкурентної позиції.
  • Item
    Сутність стратегії підприємства та класифікація її видів
    (Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Дніпро, Україна, 2023) Довбня, Світлана Борисівна; Папуша, І. В.
    UKR: Методологія дослідження. У результаті проведеного дослідження, сучасне поняття стратегії було сформульовано за рахунок методів порівняння та узагальнення; удосконалення класифікації стратегії здійснено через застосування методів аналізу та синтезу; завдяки методу моделювання та таблично-графічного запропоновано механізм формування стратегії підприємства та надано характеристику окремих його етапів. Також використано спеціальні економічні методи дослідження – метод спостереження та збору даних, метод групування. Результати. Статтю присвячено дослідженню еволюції стратегії підприємства як економічної категорії та основного елемента стратегічного управління. Сформовано сучасне розуміння поняття «стратегія підприємства». Виявлено розбіжності щодо визначення й характеристики видів стратегій підприємства, способів її класифікації. Сформовано оновлене сучасне трактування поняття «стратегія підприємства», охарактеризовано основні види стратегії різних ієрархічних рівнів відповідно до сутності, функціональних ознак, очікуваних результатів. Запропоновано механізм формування стратегічного набору підприємства, який передбачає реалізацію у логічній послідовності етапів, що забезпечує обґрунтованість процесу формування стратегії підприємства. Новизна. У процесі наукового дослідження було запропоновано сучасне розуміння змісту поняття «стратегія підприємства», що містить у собі поєднання трьох підходів висвітлення її сутності. Удосконалено класифікацію стратегій, яка розглядає їх відповідно до ієрархічного рівня на підприємстві. Практична значущість. Запропоновано власникам та менеджменту підприємства просту для розуміння схему вибору певної стратегії та механізм її формування для забезпечення успішного стратегічного управління виробничою діяльністю.
  • Item
    Порівняльний аналіз результатів оцінювання ринкової вартості підприємства різними методами
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, Україна, 2023) Ігнашкіна, Тетяна Борисівна
    UKR: Мета. Стаття присвячена актуальним питанням оцінювання ринкової вартості бізнесу з використанням різних методів, оскільки в сучасних умовах успішність функціонування того чи іншого господарюючого суб’єкта часто оцінюється не за показником прибутку, а за показником його вартості. Методика. Пропонується оцінити ринкову вартість конкретного підприємства простим балансовим методом, методом нагромадження актив, методом капіталізації. Всі методи дають змогу об’єктивно обґрунтувати та реалізувати управлінські рішення щодо вартості підприємства. Але при цьому вибір методу залежить, в першу чергу, від цілей оцінки. Наукова новизна. При використанні методу капіталізації замість показника прибутку (найбільш розповсюджений підхід серед науковців і практиків) запропоновано використовувати показник EBITDA. Для визначення премії інвестора за ризики вкладення коштів виділено та охарактеризовано фактори ризику для конкретного підприємства; із залученням експертів надано їм кількісне значення. Результати. Оцінено вартість ПАТ «ІНТЕРПАЙП НТЗ» трьома методами. Зазначено, що вартість підприємства, оцінена дохідним підходом, перевищує вартість, для визначення якої застосовано майновий підхід. Різниця полягає в тому, що у першому випадку, окрім фактичних значень EBITDA враховано також прогнозні дані. Порівняння результатів розрахунку вартості за двома методами майнового підходу показує відносно невелику їх різницю. Практична значимість. Розглянуті методи в їх класичному трактуванні, а також запропонований удосконалений підхід до визначення ринкової вартості за методом капіталізації можуть бути використані для будь-якого підприємства, незалежно від виду його діяльності, розміру, територіальної приналежності тощо.
  • Item
    Теоретичні аспекти оцінки ефективності переробки відходів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, Україна, 2023) Семенова, Тетяна Валеріївна; Гуро, П. А.
    UKR: Мета. Стаття присвячена актуальним питанням оцінки ефективності діяльності підприємства з переробки відходів. Наведено та охарактеризовано основні методичні підходи щодо визначення оцінки ефективності діяльності сміттєпереробних підприємств у сучасних умовах. Методика. Пропонується оцінювати ефективність діяльності підприємства за допомогою методу оцінювання, який враховує економічний, екологічний та соціальний ефект процесу переробки відходів. Метод дає змогу своєчасно обґрунтувати та реалізувати управлінські рішення для підвищення ефективності функціонування підприємства. Наукова новизна. Розглянуто досвід зарубіжних країн у сфері поводження з відходами, який дозволив виділити п’ять типів систем управління відходами: функціональна, директивна, регулювальна, спонукальна та забезпечувальна. Результати. Запропоновано використання показників, які дозволяють комплексно оцінити економічний, екологічний та соціальний ефект. Для оцінки ефективності процесу переробки відходів пропонується використання показника інтегральної ефективності. Практична значимість. Удосконалено методику оцінки ефективності діяльності підприємства з переробки відходів. Запропонована методика оцінки ефективності діяльності підприємства з переробки відходів може бути використана сміттєпереробними підприємствами з метою визначення напрямів діяльності, які потребують негайного здійснення заходів щодо їх поліпшення.
  • Item
    Конкретизація стратегії стоматологічного закладу за допомогою системи збалансованих показників
    (Видавничий дім «Гельветика», 2022) Довбня, Світлана Борисівна; Куюн, Олена Володимирівна
    UKR: Мета. Автори ставлять за мету обґрунтування на основі стратегічного аналізу стратегії розвитку стоматологічного закладу, формування стратегічної карти та розробку системи збалансованих показників, адаптованої до особливостей його діяльності. Методика. Використано методи проведення стратегічного аналізу, зокрема SWOT- аналіз. На основі логічного аналізу підходів до стратегічного планування з метою обґрунтування та конкретизації стратегії вибрано сучасний методичний інструментарій - систему збалансованих показників. Розрахунки виконано за допомогою EXEL-таблиць. Для наочності використано табличний та графічний спосіб представлення результатів. Результати. Виконано стратегічний аналіз сучасного стану зовнішнього та внутрішнього середовища існування стоматологічних закладів за допомогою модифікованого SWOT- аналізу. Обґрунтовано стратегію розвитку стоматологічного закладу та розроблено стратегічну карту. Сформовано систему збалансованих показників стоматологічної лікарні, яка дозволяє конкретизувати стратегію та коректно оцінювати її виконання. Наукова новизна. Автори вперше обґрунтували структуру системи збалансованих показників, прийнятних для стоматологічного закладу та розробили систему дієвих індикаторів, що відповідають його специфіці. Практична значимість. Визначена стратегія розвитку підприємства дозволяє обґрунтувати доцільні напрямки інвестування коштів з метою розвитку підприємства. Система збалансованих показників забезпечує чітке розуміння вкладу кожного співробітника в досягнення поставлених цілей і розробку на цій основі дієвої системи мотивації праці.
  • Item
    Ефективність використання ресурсного потенціалу металургійного підприємства
    (Видавничий дім «Гельветика», 2022) Семенова, Тетяна Валеріївна; Касай, О. М.
    UKR: Стаття присвячена актуальним питанням оцінки ефективності використання ресурсного потенціалу металургійних підприємств. Проаналізовано основні методичні підходи щодо оцінки ресурсного потенціалу підприємства. Запропоновано оцінку ефективності використання ресурсного потенціалу здійснювати за графоаналітичним методом, який передбачає можливість системно встановити кількісні та якісні зв’язки між окремими елементами потенціалу, рівень його розвитку та конкурентоспроможності. Удосконалено методику визначення ресурсного потенціалу з урахуванням галузевих особливостей металургії. Для характеристики окремих складових ресурсного потенціалу підприємств пропонується використовувати наступні функціональні блоки: виробництво, фінанси, кадри, управління та маркетинг. Виконано оцінку ресурсного потенціалу одного з металургійних підприємств України за запропонованою методикою.
  • Item
    Еволюція стратегічного управління та особливості його сучасного етапу
    (Видавничий дім «Гельветика», 2022) Довбня, Світлана Борисівна; Папуша, Інна Володимирівна
    UKR: Статтю присвячено дослідженню розвитку стратегічного управління у контексті його еволюційного процесу; висвітлено фактори, що обумовлювали необхідність переходу до кожного нового етапу. Проаналізовано світовий досвід науковців з питання передумов та наслідків, а також основних ознак етапів еволюції стратегічного управління в цілому. Охарактеризовано теперішній етап суспільно-економічного розвитку та визначено його основні особливості. Запропоновано сучасний етап еволюційного процесу стратегічного управління розглядати як інноваційно-адаптивний. Визначено характерні риси нового етапу еволюції та досліджено відмінність інноваційно-адаптивного стратегічного управління від попередніх етапів. Представлено перелік методів стратегічного управління, властивих кожному етапу еволюційного процесу стратегічного управління.
  • Item
    Стратегічні альтернативи та вартісні показники управління чисельністю персоналу
    (Хмельницький національний університет, Україна, 2021) Федоров, Денис Вадимович; Семенова, Тетяна Валеріївна
    UKR: Мета. Головною метою роботи є аналіз існуючих методик оцінювання ефективності використання персоналу підприємств, а також забезпечення підприємства кадрами у необхідній чисельності відповідного професійно-кваліфікаційного складу. Методика. Наведено та охарактеризовано основні стратегії управління чисельністю та забезпечення підприємства кадрами (реактивна, проактивна та стратегія універсалізації). Наведено переваги та недоліки стратегічних альтернатив. Результати. Рішення про вибір тієї чи іншої стратегічної альтернативи має базуватись на результатах ретельного аналізу вигід і втрат, порівнянні вартісних показників формування резерву або настання дефіциту персоналу. При використанні реактивної стратегії виникає ризик простою робочого місця в разі несвоєчасного заміщення вакансії, практичний підхід до управління чисельністю потребує додаткових витрат на утримання персоналу, який є недовантаженим, стратегія універсалізації передбачає витрачання коштів на навчання персоналу, що пов’язано з витратами на розробку програм професійного навчання, відрив працівників від виконання основних функцій на період такого навчання. Наукова новизна. Удосконалено методичні підходи оцінки вартості прийому персоналу та плинності кадрів. Практична значимість. Запропонована методика оцінки вартості прийому персоналу та плинності кадрів може бути використана підприємствами та банками, оскільки дає змогу оцінити витрати на прийом та адаптацію персоналу, визначити економічність заходів щодо утримання працівників, підвищення заробітної плати тощо.
  • Item
    Економічний аналіз ефективності діяльності сміттєпереробного підприємства
    (Видавництво «Молодий вчений», Херсон, 2021) Семенова, Тетяна Валеріївна; Заремба, Маргарита Юріївна
    UKR: Мета. Головною метою роботи є аналіз існуючих методик оцінювання ефективності діяльності сміттєпереробних підприємств щодо практичної придатності в сучасних ринкових умовах та складання пропозицій щодо удосконалення існуючих методичних підходів задля більш точної та реалістичної оцінки ефективності діяльності в умовах конкретного підприємства з переробки відходів. Методика. Наведено та охарактеризовано основні методичні підходи щодо визначення оцінки ефективності діяльності сміттєпереробних підприємств у сучасних умовах. Описано переваги та недоліки кожного з них. Запропоновано та обґрунтовано використання методу оцінювання ефективності діяльності підприємства, який враховує економічний, екологічний та соціальний ефект процесу переробки відходів. Результати. Для оцінки ефективності процесу переробки відходів пропонується використання показника інтегральної ефективності. Запропоновано використання показників, які дозволяють комплексно оцінити економічний, екологічний та соціальний ефект. Виконано оцінку ефективності переробки відходів в умовах конкретного суб’єкта господарювання за запропонованою методикою. Наукова новизна. Удосконалено методичні підходи оцінки ефективності діяльності підприємств з переробки відходів, які враховують усі аспекти їх діяльності. Практична значимість. Запропонована методика оцінки ефективності діяльності підприємства з переробки відходів може бути використана сміттєпереробними підприємствами з метою визначення напрямів діяльності, які потребують негайного здійснення заходів щодо їх поліпшення.