Управління споживчими і виробничими неоекономічними стратегіями в доісторичному та історичному контексті: між інноваціями та стандартизацією

Loading...
Thumbnail Image
Date
2023
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Український державний університет науки і технологій, Дніпро; ЮРСЕРВІС
Abstract
UKR: У статті досліджується проблеми управління споживчими і виробничими неоекономічними стратегіями в доісторичному та історичному контексті, розкрито амбівалентний характер імперативів економічного розвитку в консумаційно-продуцентних вимірах між інноваціями та стандартизацією. Визначено, що перед окремим економічним актором, їх групами та людством у цілому завжди поставали питання обрання стратегій поведінки як з боку консумаційного виміру, так й щодо реалізації виробничих імперативів, особливо якщо вони набували інноваційного змісту. Прослідкувати розвиток алгоритмів подібного вибору можна як на сучасному, історичному матеріалі, так й навіть на здобутках стародавніх чи можливо доісторичних студій. Показано, що пошук нових споживчих властивостей блага, їх модифікація в умовах натурального господарства, за припущення статичності ресурсної бази, технологій, кількості споживачів тощо, могли бути викликані лише змінами в смакових трендах. Доведено, що в умовах, які змінились, інверсії та перверсії смаків стають лише одним з цілої когорти факторів, що визначають видозміни в споживчих властивостях благ. Розкрито, що викликане товарізацією суспільного виробництва збільшення обсягу випуску породжує проблему збуту виготовленої продукції. Показано, що за умов пропозиції всіма товаровиробниками стандартних благ, можливості щодо їх споживання споживачами швидко вичерпуються, а гранична корисність кожного із небагатьох запропонованих благ при споживанні незначної їх кількості досягне нуля.
ENG: The article examines the problems of managing consumer and production neo-economic strategies in the prehistoric and historical context, reveals the ambivalent nature of the imperatives of economic development in the consumption-production dimensions between innovation and standardization. It was determined that individual economic actors, their groups and humanity as a whole have always faced the question of choosing strategies of behavior both from the consumption dimension and in relation to the implementation of production imperatives, especially if they acquired an innovative content. It is possible to follow the development of such selection algorithms both on modern, historical material and even on the achievements of ancient or possibly prehistoric studies. It is shown that the search for new consumer properties of the good, their modification in the conditions of subsistence farming, assuming a static resource base, technologies, number of consumers, etc., could only be caused by changes in taste trends. It has been proven that in changed conditions, inversions and perversions of tastes become only one of a whole cohort of factors that determine changes in the consumer properties of goods.
Description
В. Білоцерківець: ORCID 0000-0002-6740-4611; О. Завгородня: ORCID 0000-0002-6546-1356
Keywords
неекономічні стратегії, інновації, стандартизація, консумаційний вимір, історичний та доісторичний контекст, neo-economic strategies, innovations, standardization, consumption dimension, historical and prehistoric contex, КМЕіСГД
Citation
Білоцерківець В. В, Завгородня О. О. Управління споживчими і виробничими неоекономічними стратегіями в доісторичному та історичному контексті: між інноваціями та стандартизацією. Управління проєктами. Перспективи розвитку проєктного та нейроменеджменту, інформаційних технологій управління, технологій створення та використання об’єктів права інтелектуальної власності, трансфер технологій : зб. наук. праць за матеріалами V Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (Київ-Дніпро, 23–24 березня, 2023 р.). Дніпро, 2023. C. 94–98. URL: https://nmetau.edu.ua/file/zbirnik__materialiv__konf_udunt_2023.pdf (дата звернення: 30.07.2023).