Магістерські роботи кафедри Локомотиви (КЛ)
Permanent URI for this collection
ENG: Master Thesis Locomotives
Browse
Browsing Магістерські роботи кафедри Локомотиви (КЛ) by Title
Now showing 1 - 20 of 34
Results Per Page
Sort Options
Item Аналіз експлуатаційної надійності та удосконалення технології ремонту компресорів локомотивів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Павленко, Микола ВолодимировичUKR: Магістерська робота загальним обсягом 6 креслень та 78 аркушів розрахунково-пояснювальної записки, яка складається з 4 розділів. Проект містить 29 ілюстрацій, 11 таблиць та список літературних джерел з 13 найменувань. Об'єктом дослідження в магістерській дипломній роботі виступають гальмівні поршневі компресори локомотивів, а метою – аналіз експлуатаційної надійності та удосконалення технології ремонту компресорів. Предмет дослідження – експлуатаційна надійність та технологічні операції діагностування й ремонту. При розробці теми магістерської дипломної роботи розглянуто одне з основних питань безпеки руху поїздів, оскільки компресор є першою ланкою, яка відповідає за забезпечення поїзда гальмами. При виконанні аналізу пошкоджень та експлуатаційної надійності компресорів локомотивів ми проаналізували несправності та пошкодження компресора. На підставі аналізу даних про відмови компресорів в експлуатації ми виконали первинний аналіз статистичних даних про надійність з визначенням основних характеристик та закону розподілу напрацювання компресорів до відмови. Визначення кількісних характеристик надійності за статистичним даними про відмови компресорів локомотивів дозволило визначити певні терміни для діагностування компресорів та виконання планових ремонтів. Для удосконалення технології обкатувальних випробувань компресорів локомотивів ми проаналізували індикаторну діаграму компресора. Для теоретичного моделювання струму привідного двигуна ми обрали та обґрунтували математичну модель при узгодженні основних параметрів роботи компресора з параметрами привідного електродвигуна й запропонували варіант модернізації стенду обкатки компресорів з можливістю діагностування роботи окремого циліндра.Item Аналіз напрямків удосконалення електрорухомого складу залізниць України(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Камалдінов, Костянтин ДмитровичUKR: Магістерська дипломна робота на тему «Аналіз напрямків удосконалення електрорухомого складу залізниць України» загальним обсягом 5 плакатів демонстраційного матеріалу та 91 аркушів розрахунково-пояснювальної записки, яка складається з 4 розділів. Проект містить 28 ілюстрацій, 8 таблиць та список літературних джерел з 25 найменувань. Об'єктом дослідження в магістерській дипломній роботі виступає аналіз теоретичних та практичних аспектів удосконалення електрорухомого складу залізниць, а метою – підвищення ефективності експлуатаціії локомотивного парку за рахунок впровадження двосистемних електровозів. В роботі виконано аналіз стану локомотивного парку, подано пропозіції щодо впровадження двосистемних електровозів, також були розраховані експлуатаційні показники локомотивного парку, що доводять значну ефективність використання одночасно електровозів і змінного і постійного струмів. В залежності від кількості плеч та довжини ділянок можливий приріст обсягу перевезень до 30% за рахунок більш ефективного використання локомотивів та зменшення експлуатаційних витрат на перевезення.Item Аналіз шляхів та розробка заходів економії енергоресурсів на тягу поїздів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Вдовиченко, Олександр СергійовичUKR: Магістерська дипломна робота на тему «Аналіз шляхів та розробка заходів економії енергоресурсів на тягу поїздів» загальним обсягом 6 аркушів демонстраційного матеріалу, 81 аркуш розрахунково-пояснювальної записки, яка складається з 3 розділів. Робота містить 10 ілюстрацій, 17 таблиць, 1 додаток та список літературних джерел з 27 найменувань. Об'єктом дослідження в магістерській дипломній роботі виступає енергоресурси, які витрачаються на тягу поїздів, а метою – аналіз шляхів та розробка заходів їх економії. Предмет дослідження – тягові властивості локомотивів, методики тягових розрахунків. Для досягнення мети роботи ми розробили заходи економії енергоресурсів на тягу поїздів з підвищенням ефективності використання локомотивів, які враховують вибір раціональної швидкості руху; раціоналізацію ділянок обертання локомотивів; підвищення маси поїзда; підвищення середньодобового пробігу локомотивів та середньодобової продуктивності локомотивів; автоматизацію процесу ведення поїзда та автоматизацію керуванням локомотивним парком. Більш детально розглянули питання автоматизації процесу ведення поїзда з розрахунком енергооптимальних режимів ведення із застосуванням ЕОМ, які б враховували сформовану на даний момент поїзну ситуацію й адекватно реагували на неї. Виконали розрахунки з математичного обґрунтування розроблених заходів економії енергоресурсів на тягу поїздів. Вони складаються з розрахунку режимів ведення поїзда класичним методом; визначення фактичної витрати електроенергії поїздом на ділянці на підставі фактичної поїздки; розрахунку режимів ведення вантажного поїзда з використанням програмного пакету та порівняння результатів тягових розрахунків за різними методами. Для цього був запропонований показник, який враховує витрату електроенергії на тягу, час у дорозі, масу складу та протяжність ділянки.Item Вибір конструкції тяговогоо приводу вантажного пасажирського електровоза та визначення параметрів зубчатої передачі локомотива(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Гладкий, Дмитро ВіталійовичUKR: У дипломні й роботі проведений аналіз відомих тягових передач та за результатами розрахунків вибрана конструкція тягового привода для вантажопасажирського електровоза. Розраховані параметри тягового редуктора. В економічній частині розрахована техніко-економічна ефективність від впровадження чотирьохвісного вантажопасажирського електровоза змінного струму з асинхронним тяговим двигуном.Item Впровадження засобів діагностування паливної апаратури тепловоза ЧМЕ3(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Крикун, Олег ОлександровичUKR: Об’єктом дослідження у кваліфікаційній роботі є процес діагностування паливної апаратури тепловозів серії ЧМЕ3. Метою роботи є зменшення витрат на експлуатацію, підвищення надійності та забезпечення безпеки тепловозів шляхом впровадження засобів технічного діагностування. Методи дослідження – математичне моделювання процесу згоряння палива в циліндрі ДВЗ, методи технічного діагностування, функціонально-логічні моделі, розрахунок інформативності діагностичних перевірок. Проаналізовано технічний стан елементів тягового привода локомотивів депо регіональних філій «Придніпровська залізниця», «Одеська залізниця» та «Львівська залізниця». Робота спрямована на підвищення надійності та оптимізацію обслуговування тепловозів, враховуючи сучасні вимоги транспортної системи. У магістерській роботі досліджено ефективність діагностування паливної апаратури тепловозів, визначаючи ключові аспекти їх надійності та функціональності. Вибір вібраційного методу для діагностування, без зняття паливної апаратури, обґрунтований його високою ефективністю. Розроблена діагностична функціонально-логічна модель та алгоритм пошуку несправностей дозволяють точно визначати проблемні вузли. Пропонований переносний прилад для діагностування в депо, заснований на датчиках тиску, визначає новий підхід, забезпечуючи швидке та надійне діагностування без необхідності демонтажу форсунок.Item Впровадження засобів діагностування дизеля Д50(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Александров, Дмитро ВікторовичUKR: Пояснювальна записка складається з: 98 с., 36 рис., 4 табл., 16 джерел. Об’єктом дослідження у кваліфікаційній роботі є процес діагностування дизеля типу Д50. Метою роботи є зменшення витрат на експлуатацію, підвищення рівня надійності та забезпечення безпеки експлуатації тепловозів можливі завдяки впровадженню засобів технічного діагностування. Методи дослідження – методи імітаційного моделювання. Магістерська робота присвячена комплексному дослідженню методів та засобів діагностики тепловозних дизелів для забезпечення їхньої надійності та ефективності в експлуатації. Робота детально розглядає реостатні випробування, враховуючи їх характеристики та екологічні аспекти для зменшення шкідливих викидів. Діагностика дизель-генераторів під час реостатних випробувань виявила ключові аспекти, такі як технічний стан циліндро-поршневої групи та форсунок. Застосування віброакустичного методу дозволило виявити та усунути потенційні дефекти. Математичне моделювання форсунок в середовищі Autodesk Inventor надало глибоке розуміння їхньої роботи при різних умовах та дефектах, визначаючи оптимальні заходи для підтримання ефективності. Впровадження засобів діагностики, таких як обладнання та експертна система для форсунок, забезпечує індивідуалізацію оцінки стану дизелів протягом всього періоду експлуатації.Item Впровадження засобів діагностування електричного обладнання тепловоза ТЕМ2(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Васильєв, Сергій МиколайовичUKR: Пояснювальна записка складається з: 70 с., 13 рис., 15 табл., 11 джерел. Об’єктом дослідження у кваліфікаційній роботі є процес діагностування електричного обладнання тепловозів ТЕМ2. Метою роботи є скорочення експлуатаційних витрат, підвищення надійності і безпеки експлуатації тепловозів за рахунок впровадження засобів технічного діагностування. Методи дослідження – методи побудови таблиці несправностей, розрахунку інформативності контрольних перевірок при виконанні технічного діагностування. Проведено аналіз існуючих методів та засобів діагностування електричного обладнання тепловозів, виконано аналіз напрямків розвитку засобів діагностування. Запропоновано впровадження стаціонарних та переносних засобів діагностування. Виконано вибір технічних засобів діагностування в цеху з ремонту рухомого складу. Розроблено функціонально-логічну модель схеми пуску дизеля тепловоза ТЕМ2, обрано контрольні точки за якими можливо побудувати фізичну модель стенду, який дозволяе діагностувати роботу електричної схеми пуску дизеля. Результати роботи можуть бути застосовані в роботі локомотивних депо.Item Дослідження буксового вузла тепловоза серії 2ТЭ116(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Романушко, Андрій СергійовичUKR: Об'єкт досліджень - процеси експлуатації та ремонту рухомого складу залізниць України. Предмет досліджень - ремонт буксових вузлів колісних пар тепловозів. Методи досліджень. Для оцінки показників надійності буксових вузлів і технологічних процесів відновлення застосовували методи теорій ймовірностей і надійності. Вимірювання зношення корпусів букс здійснювали відомими інструментальними методами. Структуру та механічні властивості відновлювальних шарів заліза досліджували метало фізичними методами. Для досягнення поставленої мети вирішувалися наступні основні завдання дослідження: – представлено методи і прилади експериментальних досліджень буксового вузла; – розглянуто умови та методи досліджень міцності зчеплення та зносостійкості відновлювальних шарів - розроблено модель і методика оцінки надійності технології залізнення як методу відновлення; – розроблено повний фактичний і оптимальний рівень надійності технологічного процесу відновлення залізненням. – розрахована параметрична надійність корпусів букс при зносових відмовах.Item Дослідження електричних передач тепловозів з тяговими електричними машинами змінного струму(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Савченко, Микита ОлександровичUKR: Метою роботи є дослідження існуючої тягової електричної передачі змінного струму тепловоза ТЭ120, а саме двигуна ЭД-900 та автономного інвертора для доцільності заміни існуючих електричних передач змінного струму, котрі використовуються на тепловозах . Для досягнення зазначеної вище мети у дипломній магістерській роботі виконаний комплекс розрахункових і дослідницьких робіт, які дали змогу запропонувати заміну і впровадження електричного обладнання на заміну застарілого. В проекті запропоновані заміна тягових електродвигунів постійного струму на асинхронні електродвигуни та використання автономного інвертора для регулювання напруги на кожному двигуні. Результати розрахунків свідчать, що заміна передачі є доцільною. Це призведе до підвищення технічних показників.Item Дослідження електрообладнання локомотивів змінного струму(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Шарафан, Сергій ОлексійовичUKR: Об’єктом дослідження являється електричної передачі змінного струму тепловоза ТЭ120. Метою роботи є дослідження існуючої тягової електричної передачі змінного струму тепловоза ТЭ120, а саме нове рішення важливої проблеми підвищення енергетичних показників електровозів і якості споживаної ними електричної енергії. Для досягнення зазначеної вище мети у дипломній магістерській роботі виконаний комплекс розрахункових і дослідницьких робіт, які дали змогу запропонувати заміну і впровадження електричного обладнання на заміну застарілого. Запропоновано концепцію, яка дозволяє реалізувати математичне моделювання на узагальненій моделі системи «тягова підстанція – контактна мережа – електровоз» з метою проведення досліджень процесу роботи електровоза. В проекті запропоновані заміна тягових електродвигунів постійного струму на асинхронні електродвигуни та використання автономного інвертора для регулювання напруги на кожному двигуні. Результати розрахунків свідчать, що заміна передачі є доцільною. Це призведе до підвищення технічних показників.Item Дослідження ефективності використання альтернативних видів тяги на станції Скнилів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Поліщук, Іван БорисовичUKR: Пояснювальна записка складається з: 52 с., 12 рис., 10 табл., 11 джерел. Об’єктом дослідження у кваліфікаційній роботі є робота маневрового локомотива ЧМЕ3. Метою роботи є дослідження роботи маневрового локомотива ЧМЕ3 при застосуванні бортових накопичувачів енергії, що дозволяє організувати ефективне акумулювання та подальше використання енергії для раціонального та економічного використання паливно-енергетичних ресурсів. Методи дослідження – методи аналізу альтернативних видів тяги для маневрової роботи, розрахунку накопичення енергії та витрати палива при виконанні роботи маневровим локомотивом. Розглянуто альтернативні види тяги для виконання маневрової роботи, показано різні варіанти маневрових локомотивів з альтернативними технологіями тяги та ступінь їх придатності за різних сценарії експлуатації. Побудовано діаграму розподілу часу роботи маневрового локомотива ЧМЕ3 по позиціях контролера машиніста під час виконання маневрової роботи на станції Скнилів. Встановлено, що при роботі тепловоза на умовах, що відповідають IV позиції КМ сумарна величина накопиченої енергії при 0-III позиції КМ становить 3248 МДж, що достатньо для подальшої роботи тепловоза за рахунок накопичувача енергії. Результати роботи можуть бути застосовані при проектуванні маневрових локомотивів з альтернативними видами тяги.Item Зменшення витрат енергоресурсів на тягу електропоїздів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Кравцов, Олександр АндрійовичUKR: Кваліфікаційна робота складається з чотирьох розділів на 86 сторінках, налічує 32 ілюстрації, 5 таблиць та 16 літературних джерел. Об’єктом дослідження у кваліфікаційній роботі є процес переміщення приміського поїзда по тяговим ділянкам, а предметом – режим ведення приміського електропоїзда. Метою роботи е зниження витрат електроенергії на тягу приміських поїздів за рахунок вибору раціональних режимів їх ведення. На підставі вимог сформована і адаптована для проведення тягово-оптимізаційних розрахунків математична модель руху поїзда по ділянці, яка враховує рівень напруги в контактній мережі, виконано її дослідження в режимі тяги, холостого ходу, пневматичного і рекуперативного гальмування. Встановлено, що найбільш компактно інформація про характеристики е.р.с. може бути представлена у формі сімейства залежностей магнітного потоку від струму якоря для всіх ступенів ослаблення збудження, апроксимованих поліномом п’ятого ступеня. Визначення раціональних режимів ведення приміських поїздів виконано за допомогою апаратно-програмного комплексу. Встановлено, що економія енергоресурсів за поїздку в результаті використання рекомендацій відносно режимів ведення поїзда сформованих апаратно-програмним комплексом може складати від чотирьох до десяти відсотків в залежності від часу хода поїзда та характеристик ділянки. Результати роботи можуть бути застосовані при експлуатації електропоїздів.Item Комплексна модернізація тепловоза 2ТЭ116(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Внуков, КостянтинUKR: Дипломна магістерська робота на тему «Комплексна модернізація тепловоза 2ТЕ116» складається з 86 аркушів розрахунково-пояснювальної записки, яка містить 3 розділи. Робота містить 21 ілюстрацію, 14 таблиць та список літературних джерел з 16 найменувань. Об'єктом дослідження в дипломній магістерській роботі виступає тепловоз серії 2ТЕ116, а метою роботи – комплексна його модернізація. У магістерській дипломній роботі розглянуто основні напрями з модернізації тягового рухомого складу нашої та інших країн. При огляді різносторонніх варіантів модернізації тягового рухомого складу з урахуванням браку тепловозів наявного парку Укрзалізниці для забезпечення пасажирського руху, в магістерській роботі запропонована модернізація передачі потужності на базі тепловоза серії 2ТЕ116, що забезпечить пасажирські перевезення в експлуатації зі збільшеною технічною швидкості за рахунок підвищення конструкційної швидкості, яка узгоджена з конструкційною швидкістю пасажирських вагонів, обладнаних візками типу КВЗ-5. Для вказаних даних технічного завдання на тепловоз проведено розрахунки техніко-економічних характеристик тепловоза. Для оцінки тягових властивостей модернізованого тепловоза виконано тягові розрахунки. Для цього побудовано математичну модель і розраховано й побудовано залежності швидкості та часу ходу поїзда на дійсній ділянці з визначенням витрати енергоресурсів на тягу. Порівняння результатів дозволило зробити висновки, що у поїзда з модернізованим тепловозом зменшилась витрата палива та час ходу поїзда. Це свідчить про доцільність модернізації тепловозів для пасажирського руху. З урахуванням великої ваги локомотива для вказаної швидкості руху, перевірено стійкість локомотива на колії на підставі задачі динамічного вписування під час проходження кривих ділянок.Item Подовження ресурсу роботи колісних пар локомотивів при удосконаленні системи рейкозмащувачів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Нехаєнко, Владислав ОлександровичUKR: Дипломна магістерська робота у загальному обсязі 87 аркушів розрахунково-пояснювальної записки і 6 аркушів демонстраційного матеріалу складається з 5 розділів. Магістерська робота містить 24 рисунки та 14 таблиць. Під час підготовки магістерської роботи було використано 15 літературних джерел, перелік яких наведено у розділі «Список літератури». Об'єктом дослідження в дипломній магістерській роботі виступає колісна пара локомотива, а метою дослідження – розробка пропозицій з подовження ресурсу роботи колісних пар локомотивів при удосконаленні системи рейкозмащувачів. Предмет дослідження – механічні параметри взаємодії колісних пар з рейками. Для досягнення поставлених завдань ми проаналізували ефективність застосування рейкозмащувачів на локомотивах й зупинились більш конкретно на таких питаннях: оглянули проблематику зносу рейок та гребнів колісних пар, проаналізували відмови колісних пар в експлуатації, проаналізували діючі системи рейкозмащувачів, навели склад і властивості протизносного покриття для гребнів колісних пар та рейок, розглянули показники зниження зносу гребнів колісних пар локомотивів. За результатами досліджень надали пропозиції щодо вдосконалення системи змащування рейок. При розгляді питання подовження ресурсу роботи колісних пар локомотивів ми обґрунтували технологічне устаткування, яке пропонується до впровадження та модернізації для подовження ресурсу роботи колісних пар. Оскільки рейкозмащування безпосередньо впливає на стійкість локомотива на колії, ми виконали математичне моделювання динамічних якостей локомотива в кривих ділянках колії при застосуванні рейкозмащувачів й аналітично розв’язали задачу динамічної стійкості локомотива в кривих ділянках колії. Результати свідчать про необхідність застосування лубрикації рейок та гребнів коліс.Item Поліпшення експлуатаційних показників тепловозів за рахунок їх модернізації(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Головатий, ВладиславUKR: Дипломна магістерська робота на тему «Поліпшення експлуатаційних показників тепловозів за рахунок їх модернізації» у загальному обсязі 93 аркуші розрахунково-пояснювальної записки і 6 аркушів демонстраційного матеріалу складається з 5 розділів. Магістерська робота містить: 16 рисунків та 19 таблиць. Під час підготовки магістерської роботи було використано 18 наукових джерел, перелік яких наведено у розділі «Список літератури». Об'єктом дослідження в дипломній магістерській роботі виступають техніко-економічні характеристики тепловоза, а метою дослідження – поліпшення експлуатаційних показників тепловозів за рахунок їх модернізації при заміні силової енергетичної установки. Предмет дослідження – тягові та експлуатаційні параметри тепловоза. Для досягнення поставленої мети в дипломній магістерській роботі запропоновано провести модернізацію тепловоза серії 2М62 з використанням нової силової установки. Дана модернізація дозволить збільшити секційну потужність тепловоза з 1470 кВт до 2254 кВт (по дизелю) та з 1090 кВт до 1640 кВт (по дотичній потужності), збільшити вагу поїзда з 4400 т до 6250 т, покращити техніко-економічні показники використання тепловоза. Під час вибору дизеля для модернізації тепловоза ми розглянули загальні відомості про дизелі й виконали порівняльний розрахунок дизелів 14Д40 та EMD 16-645 з визначенням показників роботи цих дизелів. Для модернізованого тепловоза ми виконали розрахунок техніко-економічних характеристик. При поліпшенні показників роботи локомотивів ми обрали ділянку й виконали розрахунок показників роботи локомотивів на підставі тягових розрахунків. Питомий показник витрати палива для тепловоза 2М62 – 14,4 кг/104ткм; для тепловоза 2М62(М) – 12,6 кг/104ткм.Item Поліпшення техніко-економічних характеристик тепловозних дизелів за рахунок удосконалення паливної системи(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Шевченко, Владислав РуслановичUKR: Об'єктом дослідження в дипломній магістерській роботі виступають техніко-економічні характеристики тепловозних дизелів, а метою дослідження –пошук можливостей поліпшення техніко-економічних характеристик тепловозних дизелів при удосконаленні паливної системи дизеля. Для досягнення поставленої мети в дипломній магістерській роботі при визначенні актуальності питання удосконалення паливної системи8 виконано огляд показників та параметрів, які впливають на паливну економічність дизеля, проаналізовано питання поліпшення паливної економічності за рахунок регулювання кута випередження вприску палива. Під час розрахунку основних параметрів дизеля використано методику експериментального дослідження по визначенню потужності приводу насосів високого тиску для отримання зусилля для реалізації апаратної частини, а саме силового розрахунку приводного механізму, гідравлічного приводу. При проектуванні пристрою автоматичного корегування вприску палива розглянуто схематичне розташування елементів модернізованого приводу паливних насосів, розроблено методику алгоритму функціонування пристрою, обрано шестерні, які будуть рухатися в осьовому напрямку.Item Підвищення надійності буксового вузла тепловоза(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Гаврильченко, Микола ОлександровичUKR: Пояснювальна записка до кваліфікаційної роботи магістра: 71 с., 57 рис., 5 табл., 8 джерел. Об’єктом дослідження в роботі є буксовий вузол тепловоза, а предметом – його характеристики надійності, величини напружень, деформації та переміщень. Метою кваліфікаційної роботи є підвищення експлуатаційної надійності буксового вузла тепловоза шляхом модернізації конструкції його корпусу та повідків в місцях великих внутрішніх напружень. Методи дослідження – статистичні методи обробки експлуатаційної інформації з надійності екіпажної частини локомотива, аналітичне визначення показників надійності, метод скінчених елементів, комп’ютерне моделювання. Виконано аналіз: особливостей будови конструкції та роботи в експлуатації буксових вузлів локомотивів; проаналізовано динаміку несправностей буксових вузлів за останні два роки; виявлено, що більшість несправностей припадає на кільця підшипників і ослаблення торцевого кріплення. Так само великою проблемою є нестача (надлишок) масла, технологічне нагрівання, несправності підшипників, тріщини або злами внутрішнього або зовнішнього кілець підшипників, неправильний підбір підшипників, несправності сепараторів. Так само є такі несправності як тріщини, злами, відколи корпусів, передніх і задніх кришок, поводків буксових вузлів. Складено структурну блок-схему надійності буксового вузла, розраховані величини допустимого коефіцієнту запасу опору втомлюваності, відносного коефіцієнту запасу та імовірності безвідмовної роботи для моделі поступової відмови втомного характеру без обмеження ресурсів. Виконано розрахунок міцності моделі буксового вузла тепловоза для його подальшої модернізації. Для того, щоб знайти місця максимальних напружень, переміщень і деформацій, було побудовано модель оригінального безщелепного буксового вузла, над якою надалі проводили дослідження з розрахунку на міцність. Результати роботи можуть бути застосовані в роботі локомотивних депо, проєктних організацій та локомотивобудівельних підприємств.Item Підвищення надійності важільної передачі локомотивів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Гренбал, Кирило СергійовичUKR: Гальмівна система є найважливішим засобом, що забезпечує безпеку руху та можливість зростання швидкостей руху поїздів. Гальмівна важільна передача як складова гальмівної системи призначена для передачі зусилляь від гальмівних циліндрів або від приводу ручних гальм до гальмівних колодок та виконується таким чином, що зусилля натискання колодки на бандажі коліс у кілька разів перевершує тиск на поршень у гальмівному циліндрі. Запропоновано такі напрямки модернізації: перший – зроблено вирізи в балансирі, поперечині, підвісці та планці, що надало змогу знизити масу ГВП на 89 кг; другий – зменшено товщину тих самих деталей, що надало змогу знизити масу ГВП на 72,54 кг. Перша модернізація має вимагає контролю збільшеної кількості геометричних параметрів, завдяки появі в конструкції "вирізів" і ребер жорсткості. Тому з погляду виробництва для виготовлення такої гальмівної передачі знадобиться більший час обробки заготовок. Другий напрямок модернізації не впливає на значне зниження запасу міцності груп важелів і окремо взятих елементів. З погляду виробництва другий напрямок модернізації здійснюється простіше на відміну від першого за рахунок меншої кількості геометричних параметрів (відсутні "вирізи" і додаткові елементи). Результати економічних розрахунків із запровадження модернізації ГВП підтверджують найдоцільнішим другий напрямок модернізації.Item Підвищення надійності електрообладнання електропоїзда ЕПЛ2Т(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Мірошніков, Анатолій ВасильовичUKR: Магістерська дипломна робота загальним обсягом 6 аркушів демонстраційного матеріалу, 90 аркушів розрахунково-пояснювальної записки, яка складається з 5 розділів. Робота містить 29 ілюстрацій, 18 таблиць та список літературних джерел з 16 найменувань. Об'єктом дослідження в магістерській дипломній роботі виступає електричне обладнання електропоїзда, а метою – підвищення надійності електрообладнання електропоїзда за рахунок удосконалення конструкції. Предмет дослідження – експлуатаційна надійність та електро-механічні процеси в електричних апаратах. Для вирішення питання підвищення надійності електрообладнання електропоїздів постійного струму ми проаналізували експлуатаційні відмови, визначили основні показники надійності електрообладнання електропоїзда постійного струму, визначили кількісні характеристики надійності за статистичним даними про відмови електроапаратів електропоїзда. При огляді будови контактора типу 1КП-005 проаналізували його основні пошкодження та виконали розрахунок електропневматичного контактора відповідно характеристик електропоїзда. Надали пропозиції підвищення надійності контактора та технічного оснащення для діагностування та підвищення надійності електрообладнання. В роботі запропоновано технологічне обладнання, яке необхідне для перевірки та налаштування силових електропневматичних електроапаратів моторного вагона, яке можна застосовувати без зняття апаратів. Запропонований стенд модернізовано – розроблено технічні рішення для створення струму короткого замикання та визначення часу спрацьовування апаратів, що є важливим моментом для головного роз’єднувача.Item Підвищення надійності моторно-осьових вальниць вантажного електровоза(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Худолій, Ігор ВадимовичUKR: Пояснювальна записка складається з чотирьох розділів на 76 сторінках, налічує 75 ілюстрацій, п’ять таблиць та сім літературних джерел. Об’єктом дослідження у кваліфікаційної роботі є моторно-осьові вальниці (МОВ) тягового електродвигуна електровоза 2ЕЛ5, а предметом їх міцнісні характеристики. Метою дослідження є аналіз, вивчення можливості модернізації та удосконалення цього вузла з використанням сучасних систем автоматизованого проектування. Для здійснення мети: – проаналізовано несправності моторно-осьових вальниць, що виникають в експлуатації; – проаналізовано конструкцію та матеріали моторно-осьових вальниць; – проаналізовано навантаження, що діють на моторно-осьові вальниці в експлуатації; – побудована 3D-модель моторно-осьових вальниць в CAD пакеті та виконано її аналіз у пакеті CAE; – на основі отриманих у результаті аналізу даних розроблено пропозиції щодо вдосконалення конструкції вузла. Отримані дані допоможуть проаналізувати роботу МОВ в експлуатації, а запропоноване рішення щодо вдосконалення конструкції дасть змогу підвищити надійність і знизити витрати на виробництво, експлуатацію та ремонт МОВ електровозів. Результати роботи можуть бути застосовані в локомотивобудівельних заводах при проектуванні локомотивів, а також локомотивних депо для поліпшення показників надійності локомотивів.