Інші праці КТІ ДІІТ

Permanent URI for this collection

EN: Other Works

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 206
  • Item
    Обґрунтування параметрів міцності та деформативності основ цивільних будівель при їх підсиленні мікропалями
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Харченко, Віталій Валерійович
    UKR: Дисертація присвячена розробці наукової задачі підсилення основ цивільних будівель мікропалями. На практиці з’ясовано, що палі діаметром 0,5…1,2 м та довжиною 6,0…12,0 м, створені на основі буроін’єкційної (jet-grouting) або бурозмішувальної (drilling-mixing technology) технологій, можуть бути вкорочені і перетворені на мікропалі (довжина ≥6,0 м). Однак дотепер відсутнє узагальнення досвіду застосування вказаних технологій створення мікропаль, а їх розрахунок проводиться згідно нормативного документу, що регламентує визначення міцності та стійкості забивних або буронабивних паль. Вирішення наукової задачі визначення параметрів системи «ґрунтова основа, підсилена мікропалями» в дисертаційній роботі базується на отриманні автором закономірностей напружено-деформованого стану при взаємодії її елементів. Відповідно, метою дисертаційної роботи є обґрунтування на базі отриманих результатів напружено-деформованого стану параметрів міцності та деформативності основ цивільних будівель при їх підсиленні мікропалями. Для досягнення мети в дисертаційній роботі виконано порівняльний аналіз буроін’єкційної та бурозмішувальної технологій влаштування мікропаль, результати якого стали підґрунтям доказу, що обидві технології під час підсилення слабких ґрунтових основ мають найбільшу ступінь прогнозованості зміни напружено-деформованого стану системи «ґрунтова основа, підсилена мікропалями». Створено скінченно-елементні моделі фундаменту цивільної споруди для проведення обґрунтування параметрів міцності та деформативності ґрунтової основи у непідсиленому стані та після підсилення, причому в якості еталонного проведено аналітичний розрахунок напружень та переміщень за нормативним документом. На базі створених скінченно-елементних моделей вперше отримано закономірність вертикальних переміщень мікропалі від модуля пружності ґрунтової основи, яка є степеневою залежністю вигляду s=aEs-b (ступінь апроксимації R2=0,99), що надають змогу прогнозувати деформований стан для достатньо широкого діапазону модуля пружності слабкої ґрунтової основи (E=5…20 МПа). Отримані автором закономірності визначають наукову новизну дисертаційної роботи. За допомогою результатів параметричного чисельного аналізу виконано обґрунтування напружено-деформованого стану підсиленої мікропалями основи з урахуванням нового підходу до їх взаємного впливу. Отримані результати доводять, що, базуючись на нормативному документі, який розроблено для забивних або буронабивних паль, неможливо ефективно зменшити вертикальні переміщення шляхом зближення мікропаль, оскільки відстань між мікропалями в 3d для елементів, що створені на основі буроін’єкційної й бурозмішувальної технологій, є мінімальною. Результати також свідчать, що застосування навіть поодиноких мікропаль зменшує вертикальні переміщення в 11,7…11,9 % (мікропаля з ґрунтоцементу) і в 18,1…18,5 % (мікропаля з армованого ґрунтоцементу). Проведено експериментальні дослідження міцності та стійкості непідсиленої та підсиленої мікропалями ґрунтової основи в плоскому лотку. Проаналізовано результати моделювання, які доводять позитивний вплив підсилення (14,7 мм у підсиленій мікропалею моделі на відміну від 17,5 мм у непідсиленій, тобто зменшення вертикальних переміщень в 1,19 рази). Проведено порівняльний аналіз результатів теоретичних побудов з результатами експериментальних досліджень, отримана в його ході похибка знаходиться в діапазоні 8,29…8,69 %, що свідчить про високий ступінь достовірності проведеного чисельного та експериментального дослідження фундаменту цивільної будівлі на непідсиленій та підсиленій мікропалею ґрунтовій основі.
  • Item
    Напружено-деформований стан прогонових будов з наявного матеріального ресурсу під час відновлення зруйнованих транспортних об’єктів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Гернич, Микола Володимирович
    UKR: Дисертація присвячена питанням відновлення штучних транспортних споруд зруйнованих (пошкоджених) внаслідок бойових дій, розширенню можливостей використання наявного матеріального майна конструкцій довготривалого зберігання. Досліджено характер руйнувань (пошкоджень) транспортних споруд внаслідок ведення бойових дій та способи відновлення руху транспорту. Проведено аналіз досвіду використання сталезалізобетонних прогонових будов мостів переобладнаних із металевих прогонових будов. Розглянуті питання можливості використання для тимчасового відновлення раніше вживаних конструкцій та конструкцій отриманих від розбирання менш важливих споруд. Досліджено роботу сталезалізобетонної прогонової будови після тривалого періоду експлуатації. На основі методу скінченних елементів розроблені моделі, що дають можливість виконувати параметричний аналіз на математичному моделюванні різних варіантів компонування прогонових будов, із зварних широкополочних балок довготривалого зберігання. За допомогою розроблених алгоритмів дослідження, отримані результати для конкретного типового проекту балок довготривалого зберігання, дають розуміння напрямків розширення сфери застосування інвентарних конструкцій, підвищення темпів відновлення, покращення експлуатаційних характеристик. Актуальність досліджень полягає в тому, що від швидкого відновлення руху транспорту через природні або штучні перешкоди на ділянках доріг, які зазнали руйнувань (пошкоджень) транспортних споруд, залежить економічне та соціальне відновлення деокупованих територій, гуманітарне забезпечення населення та логістичне забезпечення військових підрозділів. Раціональне використання наявного матеріального майна зварних широкополочних двотаврових балок, що перебувають на довготривалому зберіганні, забезпечить високі темпи відновлення транспортних об’єктів, при цьому буде дотримано безпеку та надійність. Для досягнення мети проведено узагальнення досвіду обстеження зруйнованих внаслідок бойових дій транспортних об’єктів та способів відновлення руху транспорту. Проведено аналіз напружено-деформованого стану різних систем прогонових будов мостів, що можуть бути виготовлені з зварних широкополочних балок довготривалого зберігання. Висновки аналізу підтверджують, що математичне моделювання на основі методу скінченних елементів дозволяє спрогнозувати напружено-деформований стан різних варіантів прогонових будов виготовлених із зварних широкополочних двотаврових балок. Встановлено, що заміна дерев’яного мостового полотна на збірну залізобетонну плиту проїзної частини зменшить кількість ручної праці і як наслідок підвищить темпи відновлення транспортних споруд та експлуатаційні характеристики, при цьому запас міцності балок достатній. За рахунок недостатньої висоти балок, що розглядаються, обмежуючим критерієм їх використання при відновлені є вертикальні прогини прогонових будов. Використання прогонових будов, в яких залізобетонна плита проїзної частини об’єднана в сумісну роботу з головними металевими балками, значно покращує деформаційні характеристики і розподіляє навантаження. Зміна розрахункової схеми мосту об’єднанням прогонових будов в нерозрізну систему підвищує вантажопідйомність таких мостів до найвищої зазначеної у вітчизняній нормативній літературі. В результаті статичних і динамічних випробувань отримані данні, які свідчать про несучу здатність та деформаційні якості сталезалізобетонної прогонової будови мосту після тривалого періоду експлуатації. Знайдені значення прогинів, частот власних вертикальних і горизонтальних коливань вказують на те, що сумісна робота сталевої балки та залізобетонної плити забезпечена в достатній мірі та відповідає аналітичним припущенням. Наукова новизна полягає в тому, що вперше визначено загальний характер руйнувань об’єктів національної транспортної системи внаслідок збройної агресії російської федерації проти України, узагальнено досвід забезпечення стійкого функціонування транспортної системи, технічного прикриття транспортних споруд в частині відновлення руху транспорту на ділянках доріг, що зазнали руйнувань. Проведено системне дослідження та розроблені напрямки удосконалення способів по використанню наявного матеріального ресурсу конструкцій довготривалого зберігання для практичної реалізації в інтересах підвищення ефективності відновлення зруйнованих (пошкоджених) транспортних споруд. Проведено експериментальне дослідження напружено-деформованого стану сталезалізобетонної прогонової будови після тривалої експлуатації.
  • Item
    Параметричний аналіз напружено-деформованого стану горизонтальної виробки, що взаємодіє із шаруватим масивом
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Бондаренко, Наталія Костянтинівна
    UKR: Дисертація присвячена розробці наукової ідеї параметричного аналізу напружень та деформацій незакріпленої або закріпленої горизонтальної виробки, що взаємодіє з шаруватим масивом. Концептуально параметричний аналіз базується на математичному моделюванні на основі методу скінченних елементів. За допомогою авторських алгоритмів рішення цього методу, отримане для конкретного розрахункового випадку, екстраполюється на інші розрахункові випадки. Актуальність досліджень визначення напружено-деформованого стану горизонтальної виробки, що взаємодіє із шаруватим масивом, обумовлена наявністю проблем під час спорудження перегінних тунелів шляхом щитової проходки, зокрема метрополітену в місті Києві. Вплив шаруватості для Київського метрополітену можна визначити як негативний, оскільки конструкція перегінного тунелю, що взаємодіє з шаруватим масивом, деформується неоднорідно. Основою параметричного аналізу є те, що напружено-деформований стан на коловій горизонтальній виробці із одиничним радіусом за допомогою scaling-параметрів (scaling – масштабування) можна екстраполювати на виробки будь-якого радіусу. Розробка теоретико-практичних основ параметричного аналізу напружено-деформованого стану горизонтальної виробки, що взаємодіє із шаруватим масивом, є метою дисертаційної роботи. Для досягнення мети проведено аналіз стану питання визначення напружено-деформованого стану системи «горизонтальна виробка – шаруватий масив», а також методологічних підходів до шаруватості гірського масиву, ослабленого горизонтальною виробкою. Висновки аналізу підтверджують, що математичне моделювання на основі методу скінченних елементів дозволяє виконати всі завдання дисертації. Створено скінченно-елементні моделі системи «горизонтальна виробка – породний масив», які дозволяють варіацію радіусу виробки та деформаційних властивостей шаруватого масиву. Також побудовано скінченно-елементні моделі з одиничними параметрами, які є первинними для подальшого скейлінгу (масштабування). За допомогою створених скінченно-елементних моделей визначено, що під час скейлінгу системи «горизонтальна виробка – шаруватий масив» з одиничним геометричним параметром (радіус виробки R=1) слід збільшити напруження в n разів, а переміщення в n2, де n – відношення радіусів реальної системи та системи з одиничним геометричним параметром. Після цього слід застосувати отримані авторські закономірності для характерних точок виробки, щоб визначити напружено-деформований стан на обрисі виробки для інших значень відношення модулів пружності матриці і шару. Наукова новизна полягає в тому, що вперше з коефіцієнтом кореляції R2=0,97…0,99 отримано закономірності напружень на контурі незакріпленої виробки в шаруватому масиві, які для трьох характерних точок є логарифмічними, а для двох точок мають лінійний характер. Доведено, що значення переміщень реальної закріпленої виробки на відміну від виробки з одиничним геометричним параметром збільшуються в стільки разів, наскільки збільшується модуль пружності масиву при незмінному рівні напружень. Проведене порівняння результатів параметричного аналізу перегінного тунелю Київського метрополітену з інструментальними вимірюваннями доводить високий ступінь адекватності розроблених авторкою теоретико-практичних положень параметричного аналізу, оскільки похибка між вертикальними переміщеннями, отриманими в ході математичного моделювання та маркшейдерських вимірювань, складає 3,0…14,5 %.
  • Item
    Закономірності напружено-деформованого стану багатошарового кріплення похилих тунелів, що споруджуються новоавстрійським способом
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Бєлікова, Софія Іванівна
    UKR: Дисертація присвячена розробці наукової ідеї обґрунтування напружено-деформованого стану похилої виробки, представленої в дисертаційній роботі ескалаторним тунелем метрополітену, що споруджується новоавстрійським способом. Ця ідея базується на визначенні закономірностей напружень і деформацій багатошарового кріплення, яке створюється при зміні видів тимчасового кріплення та під час застосування двох різних типів додаткового закріплення ґрунтів – заморожування і цементації. Актуальність проведеного дослідження обумовлена потребою наукового обґрунтування параметрів похилих виробок (ескалаторних тунелів) під час будівництва метрополітенів. Визначення закономірностей напружено-деформованого стану похилої виробки реалізується шляхом аналізу результатів чисельного аналізу стадій будівництва ескалаторного тунелю із застосуванням різних типів тимчасового кріплення в процесі заморожування ґрунтів або цементації масиву. Основою узагальнення є закономірності напружено-деформованого стану конструкції похилого тунелю, а їх пошук є метою дисертаційної роботи. Для її досягнення в дисертаційній роботі проведено аналіз стану досліджень, розглянуто специфіку будівництва ескалаторних тунелів метрополітену в Україні та світі, а також особливості аналітичного, експериментального та чисельного підходів до пошуку закономірностей напружень та деформацій похилих виробок. На основі результатів критичного аналізу обрано чисельний підхід як такий, що найбільш адекватний для пошуку закономірностей напружено-деформованого стану. Створено 2D скінченно-елементні моделі ескалаторного тунелю для умов Дніпровського метрополітену, кожна з яких дозволила варіювати види тимчасового кріплення (арки, анкери, набризк-бетон) та властивості оточуючого масиву. На основі створених скінченно-елементних моделей проведено чисельний аналіз похилої виробки, закріпленої різними видами тимчасового кріплення. За результатами аналізу вперше отримано закономірності зміни переміщень та силових факторів тимчасового кріплення похилої виробки, які доводять, що величини нормальних сил на всіх стадіях його роботи зменшуються від п’яти до замку в 2,35…5,35 разів, разом з тим згинальні моменти від п’яти до замку збільшуються від 2,4 до 11,3 разів, причому менше значення характерне для стадії розкриття штроси. Ці закономірності характеризують наукову новизну дисертаційної роботи. За допомогою створених скінченно-елементних моделей вперше проведений порівняльний аналіз двох варіантів закріплення слабких ґрунтів (заморожування і цементації) з урахуванням стадійності спорудження кріплення похилого ходу, який довів зменшення вертикальних переміщень для випадку цементації, при якому вертикальні максимальні переміщення менше в 6,36 разів у першій стадії розробки та 5,67 разів у другій стадії на відміну від заморожування. Отримані закономірності також складають наукову новизну дисертаційної роботи. В ході геодезичного моніторингу під час будівництва ескалаторного тунелю Дніпровського метрополітену були отримані результати маркшейдерських випробувань, що проаналізовані. В роботі наведена практична реалізація теоретичних побудов. Описані характерні результати проведення буровибухових робіт і застосування хімічного закріплення слабких ґрунтів шляхом цементації.
  • Item
    Науково-технічний супровід на етапі проєктування реконструкції автомобільної дороги
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Шляховий, Павло Юрійович
    UKR: Магістерська дипломна робота виконана на 109 сторінках, містить 22 ілюстрації, 7 таблиць та 31 джерело. Магістерську роботу присвячено реалізації наукового дослідження в проекті автомобільної дороги Н-08 Бориспіль – Дніпро – Запоріжжя (через м. Кременчук) – Маріуполь. У роботі проведено науково-технічний супровід при впровадженні нових технологій, методик та матеріалів в дорожньому будівництві. Методи дослідження базуються на використанні статистичного аналізу й натурних спостережень для визначення параметрів плану, поздовжнього профілю і технічного стану автомобільної. У магістерській роботі проведено огляд наукових досліджень щодо науково-технічного супроводу, роботи дорожнього покриття із застосуванням відходів промисловості. Наведено результати розрахунку різних типів дорожнього одягу на етапі проектування із застосуванням як природніх матеріалів, так і відходів промислових підприємств. Проаналізовано технічні та економічні аспекти чотирьох варіантів дорожнього одягу. За результатами виконаних розрахунків наведено рекомендації щодо обґрунтування найбільш раціонального варіанту дорожнього одягу та надана оцінка надійності їхньої роботи.
  • Item
    Реконструкція ділянки автомобільної дороги з обґрунтуванням параметрів конструкції автомобільної дороги
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Шаталов, Владислав Юрійович
    UKR: Магістерська дипломна виконана на 55 сторінках, містить 3 ілюстрації, 10 таблиць та 19 джерел. Мережа автомобільних доріг в Україні є важливою складовою транспортної системи, задовольняючи потреби суспільства у пасажирських та вантажних перевезеннях автомобільним транспортом. Одним із ключових аспектів проектування є реконструкція кривих доріг. Важливість цього етапу полягає в збільшенні радіусів кривих в плані та поздовжньому профілі, ліквідації зайвої звивистості траси, забезпеченні розрахункової видимості та зменшенні поздовжніх ухилів дороги. Ці заходи призводять до необхідності зміщення траси. Вибір оптимального просторового положення визначає безпеку та комфортність руху для учасників дорожнього руху, а також сприяє мінімізації транспортно-експлуатаційних витрат та розвитку прилеглої території протягом тривалого періоду функціонування автомобільної дороги. Розрахунки виконані з використанням програмного забезпечення AutoCAD Civil 3D, Microsoft Excel та Microsoft Word на комп'ютерних системах.
  • Item
    Обґрунтування вибору технології виконання капітального ремонту автомобільної дороги
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Соколова, Ганна Валеріївна
    UKR: Магістерська дипломна виконана на 79 сторінках, містить 13 ілюстрацій, 7 таблиць та 19 джерел. У магістерській роботі проведено огляд наукових досліджень щодо технологій виконання капітального ремонту. Наведено результати розрахунку різних типів дорожнього одягу на етапі проектування застосовуюи різні технології будівництва. Проаналізовано технічні та економічні аспекти чотирьох варіантів дорожнього одягу. За результатами виконаних розрахунків наведено рекомендації щодо обґрунтування найбільш раціонального варіанту дорожнього одягу та надана оцінка надійності їхньої роботи.
  • Item
    Відновлення інфраструктури ділянки залізниці для збільшення провізної спроможності
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Сацюк, Максим Валерійович
    UKR: Магістерська дипломна виконана на 64 сторінках, містить 47 ілюстрацій, 12 таблиць та 20 джерел. Магістерську роботу присвячено дослідженнюю впливу зростання провізної спроможності на тягово-енергетичні показники. У роботі використовувались статистичний аналіз, програми MoveRW та RWPlan, які були розроблені на кафедрі «Транспортна інфраструктура» УДУНТ. Надана характеристика технічного стану розглянутої ділянки залізниці Сарни – Олевськ. Проаналізовані допустимі швидкості руху на цій ділянці та визначені причини, що їх обмежують. Виконані тягові розрахунки для даної ділянки залізниці для пасажирського та вантажного рухів. Особлива увага була приділена вивченню впливу провізної спроможності на тягово-енергетичні показники. Також було розглянуті питання охорони праці та захист навколишнього середовища.
  • Item
    Капітальний ремонт автомобільної дороги місцевого значення з обґрунтуванням вибору дорожнього одягу об’їзної дороги припортового міста
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Пономаренко, Ольга Сергіївна
    UKR: Магістерська дипломна виконана на 87 сторінках, містить 12 ілюстрацій, 16 таблиць та 21 джерело. У магістерській роботі проведено огляд наукових досліджень щодо конструювання дорожнього одягу в складних умовах. Наведено результати розрахунку різних типів дорожнього одягу в умовах руху великовагового транспорту, що рухаються в порти м. Миколаєва. Проаналізовано технічні та економічні аспекти трьох варіантів дорожнього одягу. За результатами виконаних розрахунків наведено рекомендації щодо обґрунтування найбільш раціонального варіанту дорожнього одягу та надана оцінка надійності їхньої роботи.
  • Item
    Дослідження техніко-економічної ефективності перебудови кривих при впровадженні швидкісного руху поїздів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Меркулова, Лариса Василівна
    UKR: Магістерська дипломна робота виконана на 71 сторінках, містить 39 ілюстрацій, 12 таблиць та 32 джерела. Магістерську роботу присвячено дослідженню впливу максимальної швидкості руху поїздів на доцільність перебудови кривих на ділянці Чаплине-Межева-Покровськ регіональної філії «Донецька залізниця». Обґрунтування найбільш раціонального варіанту виконано на основі даних з рейко-шпально-баластової карти дистанції колії, паспортів кривих та результатів розрахунків із застосуванням програми RWPlan, розробленою на кафедрі «Транспортна інфраструктура» УДУНТ. Показано, що при проектуванні ремонтів колії можна досягнути суттєвого виграшу в часі руху за рахунок виконання вимоги ЦП-0287 з виправлення кривих у плані та відновлення проектних радіусів, тобто встановлювати колію при машинізованому поточному утриманні й ремонтних роботах в проектне положення. При встановленні максимально допустимої швидкості руху на складних ділянках плану залізниці слід приділяти більше уваги суміжним кривим, які підпадають до категорії залежних, тобто таких, коли одна впливає на умови руху поїзда по іншій Запропоновані заходи з покращення плану залізниці за рахунок виправлення кривих з корегуванням підвищення зовнішньої рейки і, при необхідності, подовження перехідних кривих дозволять отримати техніко-економічний ефект при впровадженні швидкісного руху поїздів.
  • Item
    Дослідження впливу швидкості руху на вартість перебудови кривих при проектуванні реконструкції ділянки залізниці
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Махаєв, Віталій Миколайович
    UKR: Кваліфікаційна робота для здобуття ОС «Магістр» виконана на 62 сторінках, містить 34 ілюстрації, 16 таблиць та 23 джерела. Роботу присвячено вибору раціональних заходів з перебудови плану для підвищення швидкості. Об’єкт досліджень – ділянки залізниць, що потребують перебудови для підвищення швидкості руху. Предмет досліджень – бар’єрні місця на існуючій трасі, що обмежують швидкість руху поїздів та потребують перебудови. Проведено аналіз інфраструктури, поздовжнього профілю і плану лінії, установлені причини, що стримують підвищення швидкостей руху до 160 км/год. Запропоновані заходи, що дозволяють підвищити швидкість руху, також розроблені заходи перебудови кривих. Дослідження ґрунтуються на аналізі фактичних даних поздовжніх профілів, обмежень швидкостей руху, які закладено до графіка руху поїздів.
  • Item
    Дослідження ефективності усунення бар’єрних місць при проектуванні реконструкції ділянки залізниці
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Лобань, Павло Олексійович
    UKR: Кваліфікаційна робота для здобуття ОС «Магістр» виконана на 66 сторінках, містить 27 ілюстрацій, 5 таблиць та 16 джерел. Роботу присвячено вибору раціональних заходів з перебудови плану для підвищення швидкості. Об’єкт досліджень – ділянки обмеження швидкості. Предмет досліджень – бар’єрні місця на існуючій трасі, що обмежують швидкість руху поїздів. Проаналізовано причини обмеження швидкості руху поїздів на ділянці, що досліджується, визначена ефективність усунення обмежень швидкості руху поїздів за параметрами плану лінії, розроблено пропозиції щодо доцільності усунення обмежень швидкості руху в залежності від конкретних умов експлуатації залізниці. Досліджено раціональність параметрів. Розроблено заходи з охорони праці при виконанні колійних робіт.
  • Item
    Капітальний ремонт ділянки автомобільної дороги з дослідженням способів ремонту жорсткого дорожнього одягу
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Лазарчук, Андрій Вікторович
    UKR: Магістерська дипломна виконана на 89 сторінках, містить 12 ілюстрацій, 15 таблиць та 39 джерел. Одержані результати. У магістерській роботі проведено дослідження факторів, які впливають на стан цементобетонних покриттів, а також на умови їх експлуатації. Наведено результати проектування складів жорсткого бетону з використанням оптимального гранулометричного складу заповнювачів. Проведено спостереження за функціонування цементобетонних покриттів та аналіз зарубіжного досвіду дозволяють об'єктивно оцінити їх недоліки. Розглянуто збільшення вантажопідйомності та інтенсивності руху додаткові навантаження на дорожні покриття, що вимагає використання нових матеріалів і технологій для їх будівництва. Опрацьовано систему рекомендацій щодо вибору складу цементобетонних дорожніх матеріалів з урахуванням їх морозостійкості. Результати досліджень показали, що довговічність цементобетонних покриттів залежить від їх складу. Правильний підбір компонентів бетону підвищує його довговічність.
  • Item
    Дослідження застосування сучасних матеріалів в конструкції автомобільного полотна
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Кучеренко, Володимир Валерійович
    UKR: Магістерська дипломна виконана на 67 сторінках, містить 5 ілюстрацій, 27 таблиць та 18 джерел. Мета роботи – проведення досліджень щодо доцільності застосування сучасних матеріалів в конструкції автомобільного полотна. В роботі було проведено дослідження застосування сучасних матеріалів в конструкції автомобільного полотна при капітальному ремонті. Було встановлено, що ці матеріали мають ряд переваг перед традиційними матеріалами, зокрема, підвищують довговічність дорожнього полотна, міцність і несучу здатність, стійкість до впливу навколишнього середовища. На основі проведеного дослідження були зроблені рекомендації щодо застосування сучасних матеріалів в конструкції автомобільного полотна.
  • Item
    Обґрунтування потрібної кількості матеріалів і транспортних засобів для будівництва дорожнього одягу автомобільної дороги
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Кучер, Денис Миколайович
    UKR: Магістерська дипломна робота виконана на 85 сторінках, містить 32 ілюстрації, 10 таблиць та 29 джерел. Магістерську роботу присвячено дослідженню процесу реконструкції ділянки автомобільної дороги, що передбачає відновлення інфраструктури. Проведено аналіз існуючого стану й розроблені заходи щодо модернізації автомобільної дороги з метою виконання вимог і нормативів, які регулюють процес реконструкції автомобільної дороги, обґрунтування потрібної кількості матеріалів і транспортних засобів для будівництва дорожнього одягу автомобільної дороги. Детальний аналіз параметрів і технічного стану ділянки Стаорбільськ-Бахмут показав, що асфальтобетонне покриття знаходиться в незадовільному стані. З урахуванням термінів відновлювальних робіт і паспортних характеристик будівельної техніки були прийняті необхідні види будівельних машин. При обґрунтуванні потрібної кількості матеріалів і транспортних засобів враховувалися продуктивність ведучої машини, вантажопідйомність і відстань перевезень автотранспортними засобами. Обґрунтування потрібної кількості матеріалів і транспортних засобів для будівництва дорожнього одягу автомобільної дороги показало, що для заданої схеми розташування постачальників будівельних матеріалів потрібна кількість транспортних засобів така: для доставки щебеню - 6 машини при дальності 12 км, для бетону – 12 машин при дальності 50 км, для щебенево-піщаної суміші - 3 машини при дальності 8 км. Проведені розрахунки з відновлення дорожнього покриття в залежності від ступеня руйнування дозволили розробити рекомендації, які будуть сприяти прийняттю ефективних проєктних рішень та попередньої оцінки завданих збитків від руйнування автомобільної дороги внаслідок збройної агресії Російської Федерації.
  • Item
    Обґрунтування оптимального розподілу об’ємів ґрунту при будівництві ділянки автомобільної дороги за умови мінімізації транспортних витрат
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Красницький, Євген Олександрович
    UKR: Магістерська дипломна робота виконана на 85 сторінках, містить 32 ілюстрації, 10 таблиць та 29 джерел. Магістерську роботу присвячено дослідженню розподілу грунту між виїмками, кар’єрами і резервами для відсипання насипів земляного полотна під’їзної автомобільної дороги до терміналу типу «Сухий порт». У роботі використовувалися статистичний аналіз і натурні спостереження для визначення параметрів плану, поздовжнього профілю і технічного стану під’їзної дороги. Розробка заходів для підвищення надійності роботи земляного полотна автомобільної дороги до терміналу типу «Сухий порт» виконана на основі вирішення транспортної задачі за програмою Logistic. У магістерській роботі застосовано комплексний підхід, що передбачає оцінку сумісної роботи земляного полотна, дорожньої основи і покриття. Проведений аналіз наукових праць дозволив визначити мету й напрямок дослідження, що включає таке питання як підвищення надійності роботи земляного полотна й автодорожнього покриття за рахунок оптимального розподілу об’ємів ґрунту при будівництві ділянки автомобільної дороги. Проаналізовано технічні параметри різних машин з ущільнення грунтів, що використовуються при будівництві земляного полотна. За результатами виконаних розрахунків наведено рекомендації щодо обґрунтування найбільш раціонального типу ущільнюючої машини для отримання проєктної щільності грунту при будівництві під’їзної автомобільної дороги до залізничного терміналу типу «Сухий порт».
  • Item
    Прогнозування потоку транспорту для оцінки навантаження на дорожні споруди
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Кліценко, Яна Олександрівна
    UKR: Магістерська дипломна виконана на 53 сторінках, містить 16 ілюстрацій, 12 таблиць та 15 джерел. Мета роботи – проведення досліджень, аналіз існуючого стану й розробка заходів щодо автомобільної дороги з метою виконання всіх вимог і нормативів, які регулюють процес реконструкції доріг та інфраструктури автомобільної дороги з метою підвищення її пропускної спроможності, безпеки та ком-форту користувачів. На основі виконання комплексу досліджуваних робіт передбачено при-ведення геометричних характеристик ділянки автомобільної дороги до вимог діючих нормативних документів, як для автомобільної дороги І технічної категорії. На етапі реконструкції автомобільної дороги виконано розрахунки й оцінено вплив різних факторів на пропускну спроможність та запропоновано за-ходи для її підвищення. Розв’язання окреслених в магістерській роботі завдань сприятиме підвищенню конкурентоспроможності автомобільного транспорту, виведенню України на новий рівень економічної взаємодії з Європейським Союзом.
  • Item
    Дослідження впливу максимальної швидкості на тягово-енергетичні показники при реконструкції ділянки залізниці
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Кислицька, Катерина Юріївна
    UKR: Магістерська дипломна робота виконана на 70 сторінках, містить 29 ілюстрації, 12 таблиць та 21 джерело. Магістерську роботу присвячено дослідженню впливу максимальної швидкості руху поїздів на тягово-енергетичні показники. За об’єкт дослідження прийнята ділянка Синельникове-Лозова. Порівняння варіантів за тягово-енергетичними показниками з метою обґрунтування найбільш раціонального виконано на основі даних з рейко-шпально-баластової карти дистанції колії. Обробка даних виконувалась із застосуванням програми Microsoft Excel, а тягові розрахунки за програмою MoveRW, розробленою на кафедрі «Транспортна інфраструктура» УДУНТ. При виконанні тягових розрахунків були враховані такі фактори як типи локомотивів, маса рухомого складу, стан колії, обсяги перевезень та інші елементи інфраструктури залізниці. Розв’язання поставленого завдання досягнуто за рахунок урахування досвіду європейських залізниць для покращення існуючої системи організації перевезень вантажів і пасажирів, використання наукових праць та матеріалів Міжнародних конференцій, що містять основні принципи з підвищення рівня швидкості руху поїздів. Для аналізу були використані результати тягово-енергетичних розрахунків на ділянці Синельникове-Лозова, що дало змогу запропонувати найбільш раціональний варіант.
  • Item
    Дослідження роботи автодорожного земляного полотна при використанні різних типів грунтів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Водяницький, Дмитро Володимирович
    UKR: Головною метою цієї магістерської роботи є дослідження роботи автодорожного земляного полотна при використанні різних типів грунтів Об'єктом дослідження є покриття автомобільної дороги. В даній дипломній роботі було запропоновано реконструкцію ділянки дороги, у зв’язку з тим, що існуюча дорога знаходиться в поганому стані, та не задовольняє потреб пропускної спроможності дороги на сьогоднішній день. Проект включає підвищення категорії дороги до ІІ.
  • Item
    Дослідження ефективності використання технології «холодного ресайклінгу» при капітальному ремонті автомобільної дороги
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Вікторенков, Сергій Валерійович
    UKR: Магістерська дипломна виконана на 90 сторінках, містить 14 ілюстрацій, 12 таблиць та 22 джерела. У магістерській роботі проведено огляд наукових досліджень щодо проєктування дорожніх одягів, зокрема використовуючи технологію «холодного ресайклінгу». Наведено результати розрахунку варіантів дорожнього одягу та виконано їх техніко-економічне порівняння. Проаналізовано економічні аспекти чотирьох варіантів дорожнього одягу. За результатами виконаних розрахунків наведено рекомендації щодо обґрунтування найбільш раціонального варіанту дорожнього одягу та надана оцінка ефективності їх використання.