Інші праці КЛ

Permanent URI for this collection

RU: Другие труды
EN: Other Works

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 129
  • Item
    Підвищення надійності тягових двигунів локомотивів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Гринь, Микола Малхазович
    UKR: Кваліфікаційна робота складається з пояснювальної записки та графічної частини. Пояснювальна записка складається з трьох розділів на 90 сторінках, налічує 29 ілюстрацій, 8 таблиць та 10 літературних джерел. Об’єктом дослідження у дипломній магістерській роботі в роботі є тяговий двигун, а предметом – його характеристики надійності, заходи та методи щодо її підвищення. Мета роботи полягає у підвищенні надійності тягових електродвигунів локомотивів. Результати аналізу надійності локомотивів показують, що на електрообладнання припадає близько 47% відмов. Більш всього відмов (25%) виникає за пробігах до 120 тис км. Після незначного зменшення кількості відмов, при пробігах до 200 тис км, починається повторне їх зростання. Для пробігу до проведення ремонту ПР-3 припадає 78% всіх відмов. Для підвищення надійності колекторно-щіткового апарату та ТЕД в цілому пропонується використовувати щітки нової конструкції, що містять електропровідне мастило, електропровідні вуглецеві нитки, вертикальні канали для підводу мастила та адсорбуючі шари з вуглецевої тканини. Наведені конструкційні особливості нових щіток, що пропонуються до використання. Така конструкція щітки для тягових електродвигунів дозволить не тільки знизити лінійний знос і іскріння при роботі електричних машин рухомого складу залізниць, а й зменшити падіння напруги перехідного контакту колектор-щітка на 0,5 В. Це призведе до зменшення втрат потужності та збільшення ККД тягових двигунів постійного і пульсуючого струму. Для нових конструкцій щіток розраховані електромеханічні характеристики та ККД ТЕД. В результаті розрахунку встановлено, що ТЕД з щітками нової конструкції має ККД на 0,3% більше ніж серійний. Результати роботи можуть бути застосовані в локомотивобудівельних заводах при проектуванні локомотивів, а також локомотивних депо для поліпшення показників надійності локомотивів.
  • Item
    Поліпшення експлуатаційних показників тепловозів за рахунок їх модернізації
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Головатий, Владислав
    UKR: Дипломна магістерська робота на тему «Поліпшення експлуатаційних показників тепловозів за рахунок їх модернізації» у загальному обсязі 93 аркуші розрахунково-пояснювальної записки і 6 аркушів демонстраційного матеріалу складається з 5 розділів. Магістерська робота містить: 16 рисунків та 19 таблиць. Під час підготовки магістерської роботи було використано 18 наукових джерел, перелік яких наведено у розділі «Список літератури». Об'єктом дослідження в дипломній магістерській роботі виступають техніко-економічні характеристики тепловоза, а метою дослідження – поліпшення експлуатаційних показників тепловозів за рахунок їх модернізації при заміні силової енергетичної установки. Предмет дослідження – тягові та експлуатаційні параметри тепловоза. Для досягнення поставленої мети в дипломній магістерській роботі запропоновано провести модернізацію тепловоза серії 2М62 з використанням нової силової установки. Дана модернізація дозволить збільшити секційну потужність тепловоза з 1470 кВт до 2254 кВт (по дизелю) та з 1090 кВт до 1640 кВт (по дотичній потужності), збільшити вагу поїзда з 4400 т до 6250 т, покращити техніко-економічні показники використання тепловоза. Під час вибору дизеля для модернізації тепловоза ми розглянули загальні відомості про дизелі й виконали порівняльний розрахунок дизелів 14Д40 та EMD 16-645 з визначенням показників роботи цих дизелів. Для модернізованого тепловоза ми виконали розрахунок техніко-економічних характеристик. При поліпшенні показників роботи локомотивів ми обрали ділянку й виконали розрахунок показників роботи локомотивів на підставі тягових розрахунків. Питомий показник витрати палива для тепловоза 2М62 – 14,4 кг/104ткм; для тепловоза 2М62(М) – 12,6 кг/104ткм.
  • Item
    Підвищення надійності буксового вузла тепловоза
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Гаврильченко, Микола Олександрович
    UKR: Пояснювальна записка до кваліфікаційної роботи магістра: 71 с., 57 рис., 5 табл., 8 джерел. Об’єктом дослідження в роботі є буксовий вузол тепловоза, а предметом – його характеристики надійності, величини напружень, деформації та переміщень. Метою кваліфікаційної роботи є підвищення експлуатаційної надійності буксового вузла тепловоза шляхом модернізації конструкції його корпусу та повідків в місцях великих внутрішніх напружень. Методи дослідження – статистичні методи обробки експлуатаційної інформації з надійності екіпажної частини локомотива, аналітичне визначення показників надійності, метод скінчених елементів, комп’ютерне моделювання. Виконано аналіз: особливостей будови конструкції та роботи в експлуатації буксових вузлів локомотивів; проаналізовано динаміку несправностей буксових вузлів за останні два роки; виявлено, що більшість несправностей припадає на кільця підшипників і ослаблення торцевого кріплення. Так само великою проблемою є нестача (надлишок) масла, технологічне нагрівання, несправності підшипників, тріщини або злами внутрішнього або зовнішнього кілець підшипників, неправильний підбір підшипників, несправності сепараторів. Так само є такі несправності як тріщини, злами, відколи корпусів, передніх і задніх кришок, поводків буксових вузлів. Складено структурну блок-схему надійності буксового вузла, розраховані величини допустимого коефіцієнту запасу опору втомлюваності, відносного коефіцієнту запасу та імовірності безвідмовної роботи для моделі поступової відмови втомного характеру без обмеження ресурсів. Виконано розрахунок міцності моделі буксового вузла тепловоза для його подальшої модернізації. Для того, щоб знайти місця максимальних напружень, переміщень і деформацій, було побудовано модель оригінального безщелепного буксового вузла, над якою надалі проводили дослідження з розрахунку на міцність. Результати роботи можуть бути застосовані в роботі локомотивних депо, проєктних організацій та локомотивобудівельних підприємств.
  • Item
    Розробка заходів з підвищення надійності циліндро-поршневої групи дизеля Д49
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Восмерик, Ігор Миколайович
    UKR: Магістерська дипломна робота на тему «Розробка заходів з підвищення надійності циліндро-поршневої групи дизеля Д49» загальним обсягом 6 креслень та 82 аркуші розрахунково-пояснювальної записки, яка складається з 5 розділів. Проект містить 29 ілюстрацій, 8 таблиць та список літературних джерел з 17 найменувань. Об'єктом дослідження в магістерській дипломній роботі виступає циліндро-поршнева група, а метою – розробка заходів з підвищення її надійності. Предмет дослідження – механічні, динамічні, та термічні процеси циліндро-поршневої групи. При вирішенні поставлених задач дослідження ми розглянули конструктивні особливості циліндро-поршневої групи дизеля типу Д49. Визначення основних несправностей циліндро-поршневої групи вказало основні напрями для підвищення експлуатаційної надійності, а огляд існуючої технології відновлення елементів циліндро-поршневої групи дав змогу визначити напрями для досягнення поставленої мети в ремонтному виробництві. Огляд методів діагностування та способів оцінки стану деталей циліндро-поршневої групи дизеля в експлуатації дозволив виявити невирішені питання в комплексному підході підвищення надійності циліндро-поршневої групи. Проведений аналіз показників експлуатаційної надійності циліндро-поршневої групи дизеля типу Д49, а саме первинний аналіз статистичних даних про надійність циліндро-поршневої групи дизеля вказав, що прогнозування безвідмовної роботи циліндро-поршневої групи узагальнено надає досить велику похибку. При розробці рекомендацій з підвищення надійності елементів циліндро-поршневої групи ми навели варіанти модернізації поршня дизеля типу Д49, вказали методику усунення нагару, надали пропозиції зниження термічних напружень в поршнях й запропонували технологічне обладнання для нанесення керамічного покриття головок поршнів.
  • Item
    Комплексна модернізація тепловоза 2ТЭ116
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Внуков, Костянтин
    UKR: Дипломна магістерська робота на тему «Комплексна модернізація тепловоза 2ТЕ116» складається з 86 аркушів розрахунково-пояснювальної записки, яка містить 3 розділи. Робота містить 21 ілюстрацію, 14 таблиць та список літературних джерел з 16 найменувань. Об'єктом дослідження в дипломній магістерській роботі виступає тепловоз серії 2ТЕ116, а метою роботи – комплексна його модернізація. У магістерській дипломній роботі розглянуто основні напрями з модернізації тягового рухомого складу нашої та інших країн. При огляді різносторонніх варіантів модернізації тягового рухомого складу з урахуванням браку тепловозів наявного парку Укрзалізниці для забезпечення пасажирського руху, в магістерській роботі запропонована модернізація передачі потужності на базі тепловоза серії 2ТЕ116, що забезпечить пасажирські перевезення в експлуатації зі збільшеною технічною швидкості за рахунок підвищення конструкційної швидкості, яка узгоджена з конструкційною швидкістю пасажирських вагонів, обладнаних візками типу КВЗ-5. Для вказаних даних технічного завдання на тепловоз проведено розрахунки техніко-економічних характеристик тепловоза. Для оцінки тягових властивостей модернізованого тепловоза виконано тягові розрахунки. Для цього побудовано математичну модель і розраховано й побудовано залежності швидкості та часу ходу поїзда на дійсній ділянці з визначенням витрати енергоресурсів на тягу. Порівняння результатів дозволило зробити висновки, що у поїзда з модернізованим тепловозом зменшилась витрата палива та час ходу поїзда. Це свідчить про доцільність модернізації тепловозів для пасажирського руху. З урахуванням великої ваги локомотива для вказаної швидкості руху, перевірено стійкість локомотива на колії на підставі задачі динамічного вписування під час проходження кривих ділянок.
  • Item
    Аналіз шляхів та розробка заходів економії енергоресурсів на тягу поїздів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Вдовиченко, Олександр Сергійович
    UKR: Магістерська дипломна робота на тему «Аналіз шляхів та розробка заходів економії енергоресурсів на тягу поїздів» загальним обсягом 6 аркушів демонстраційного матеріалу, 81 аркуш розрахунково-пояснювальної записки, яка складається з 3 розділів. Робота містить 10 ілюстрацій, 17 таблиць, 1 додаток та список літературних джерел з 27 найменувань. Об'єктом дослідження в магістерській дипломній роботі виступає енергоресурси, які витрачаються на тягу поїздів, а метою – аналіз шляхів та розробка заходів їх економії. Предмет дослідження – тягові властивості локомотивів, методики тягових розрахунків. Для досягнення мети роботи ми розробили заходи економії енергоресурсів на тягу поїздів з підвищенням ефективності використання локомотивів, які враховують вибір раціональної швидкості руху; раціоналізацію ділянок обертання локомотивів; підвищення маси поїзда; підвищення середньодобового пробігу локомотивів та середньодобової продуктивності локомотивів; автоматизацію процесу ведення поїзда та автоматизацію керуванням локомотивним парком. Більш детально розглянули питання автоматизації процесу ведення поїзда з розрахунком енергооптимальних режимів ведення із застосуванням ЕОМ, які б враховували сформовану на даний момент поїзну ситуацію й адекватно реагували на неї. Виконали розрахунки з математичного обґрунтування розроблених заходів економії енергоресурсів на тягу поїздів. Вони складаються з розрахунку режимів ведення поїзда класичним методом; визначення фактичної витрати електроенергії поїздом на ділянці на підставі фактичної поїздки; розрахунку режимів ведення вантажного поїзда з використанням програмного пакету та порівняння результатів тягових розрахунків за різними методами. Для цього був запропонований показник, який враховує витрату електроенергії на тягу, час у дорозі, масу складу та протяжність ділянки.
  • Item
    Впровадження засобів діагностування електричного обладнання тепловоза ТЕМ2
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Васильєв, Сергій Миколайович
    UKR: Пояснювальна записка складається з: 70 с., 13 рис., 15 табл., 11 джерел. Об’єктом дослідження у кваліфікаційній роботі є процес діагностування електричного обладнання тепловозів ТЕМ2. Метою роботи є скорочення експлуатаційних витрат, підвищення надійності і безпеки експлуатації тепловозів за рахунок впровадження засобів технічного діагностування. Методи дослідження – методи побудови таблиці несправностей, розрахунку інформативності контрольних перевірок при виконанні технічного діагностування. Проведено аналіз існуючих методів та засобів діагностування електричного обладнання тепловозів, виконано аналіз напрямків розвитку засобів діагностування. Запропоновано впровадження стаціонарних та переносних засобів діагностування. Виконано вибір технічних засобів діагностування в цеху з ремонту рухомого складу. Розроблено функціонально-логічну модель схеми пуску дизеля тепловоза ТЕМ2, обрано контрольні точки за якими можливо побудувати фізичну модель стенду, який дозволяе діагностувати роботу електричної схеми пуску дизеля. Результати роботи можуть бути застосовані в роботі локомотивних депо.
  • Item
    Розробка заходів зі зменшення зносу колісних пар локомотива
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Бровенко, Олег Олегович
    UKR: Кваліфікаційна робота складається з чотирьох розділів на 90 сторінках, налічує 44 ілюстрації, 10 таблиць та 8 літературних джерел. Об’єктом дослідження у кваліфікаційній роботі є колісні пари локомотива, а предметом – геометричні та міцнісні характеристики колісних пар. Метою роботи є розробка та впровадження заходів зі зменшення зносу колісних пар локомотивів, а саме – прокату, підрізу гребня бандажа та провороту бандажів. Методологічною основою кваліфікаційної роботи є сучасне уявлення про міцність і довговічність конструкційних елементів тягового рухомого складу. Загальна методика досліджень побудована на використанні чисельних методів аналізу, математичному моделюванню процесів зношування колісних пар та віртуального тривимірного моделювання.
  • Item
    Удосконалення заводського ремонту та випробування тягових електричних машин тепловозів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Баникін, Дмитро Сергійович
    UKR: Головною метою при організації будь-якого підприємства є отримання максимального прибутку в результаті його діяльності. В умовах жорсткої конкурентної боротьби між перевізниками підняттям цін на перевезення з метою підвищення їх рентабельності веде до втрати замовників, а отже, до подальшого зниження рентабельності. Тому єдиним шляхом підвищення прибутку є зниження витрат на експлуатацію тягового рухомого складу. На всіх видах тягового рухомого складу - електровозах, тепловозах, електро- та дизель-поїздах, поїздах метрополітену та іншому міському рейковому і безрейковому електротранспорті застосовуються електричні машини, що мають різне функціональне призначення. Усі ці електричні машини, якщо їх потужність 300 Вт і більше, називаються тяговими. Тяговий генератор призначені для перетворення механічної енергії дизеля тепловоза в електричну, і живлення нею тягових електродвигунів безпосередньо або через випрямну установку. Тяговий двигун призначений для перетворення електричної енергії, одержуваної з контактної мережі або дизель-генератора, в механічну, передану з вала двигуна на колісну пару, для приведення в рух транспортного засобу, зокрема електровозів, тепловозів, дизель-поїздів. Метою магістерської роботи є удосконалення заводського ремонту та випробування тягових електричних машин тепловозів.
  • Item
    Впровадження засобів діагностування дизеля Д50
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Александров, Дмитро Вікторович
    UKR: Пояснювальна записка складається з: 98 с., 36 рис., 4 табл., 16 джерел. Об’єктом дослідження у кваліфікаційній роботі є процес діагностування дизеля типу Д50. Метою роботи є зменшення витрат на експлуатацію, підвищення рівня надійності та забезпечення безпеки експлуатації тепловозів можливі завдяки впровадженню засобів технічного діагностування. Методи дослідження – методи імітаційного моделювання. Магістерська робота присвячена комплексному дослідженню методів та засобів діагностики тепловозних дизелів для забезпечення їхньої надійності та ефективності в експлуатації. Робота детально розглядає реостатні випробування, враховуючи їх характеристики та екологічні аспекти для зменшення шкідливих викидів. Діагностика дизель-генераторів під час реостатних випробувань виявила ключові аспекти, такі як технічний стан циліндро-поршневої групи та форсунок. Застосування віброакустичного методу дозволило виявити та усунути потенційні дефекти. Математичне моделювання форсунок в середовищі Autodesk Inventor надало глибоке розуміння їхньої роботи при різних умовах та дефектах, визначаючи оптимальні заходи для підтримання ефективності. Впровадження засобів діагностики, таких як обладнання та експертна система для форсунок, забезпечує індивідуалізацію оцінки стану дизелів протягом всього періоду експлуатації.
  • Item
    Підвищення надійності тягового привода локомотива відповідно до вимог інтероперабельності
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Чухно, Артем Дмитрович
    UKR: Об’єктом дослідження у кваліфікаційній роботі є тяговий привод локомотива, а предметом – заходи щодо підвищення його ресурсу. Метою роботи є поліпшення показників працездатності тягового привода локомотива. Методи дослідження – математичне моделювання впливу конструкційних факторів на надійність елементів тягового приводу локомотива та аналітичне визначення показників надійності на основі статистичних даних з експлуатації. Проаналізовано технічний стан елементів тягового привода локомотивів депо регіональних філій «Придніпровська залізниця», «Одеська залізниця» та «Львівська залізниця». Для виявлення причин несправностей складено структурні схеми причинно-наслідкових зв’язків на підставі врахування їхнього аналізу – для визначення причин зносу зубчастої передачі електровозів ВЛ8, ВЛ10 та ВЛ80 та причин пошкодження редукторів тягового приводу електропоїздів ЕР2 та ЕР9. Досліджено сили, що діють в елементах тягового привода електровозів. Встановлено, що при зміні значень кута між лінією централі двигуна і площиною колії значення реакцій в рухомій опорі ТЕД залишаються постійними, при зміні значень відстані між точками підвіски двигуна значення реакції в рухомій опорі ТЕД зменшуються, а при зміні значень кута нахилу підвіски ТЕД значення реакції в рухомій опорі ТЕД збільшуються. Отже, найбільш раціонально використовувати підвішування ТЕД із зміненим значенням відстані між точками підвіски двигуна. На основі статистичних даних про експлуатацію МОП з підшипниками кочення розрахована їх надійність за граничним значенням радіального зазору між тілами кочення за моделлю «параметр – допуск». Результати роботи можуть бути застосовані в роботі локомотивних депо.
  • Item
    Удосконалення технологічних процесів під час виконання технічних обслуговувань та поточних ремонтів локомотивів відповідно до вимог інтероперабельності
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Ханик, Святослав Васильович
    UKR: Кваліфікаційна магістерська робота на тему «Удосконалення технологічних процесів під час виконання технічних обслуговувань та поточних ремонтів локомотивів відповідно до вимог інтероперабельності» загальним обсягом 68 аркушів розрахунково-пояснювальної записки, яка складається з 4 розділів, містить 16 ілюстрацій, 16 таблиць та список літературних джерел з 18 найменувань. Об'єктом дослідження в дипломній магістерській роботі виступає система технічних обслуговувань та ремонтів магістральних тепловозів, а за мету дослідження обрано її удосконалення з урахуванням вимог інтероперабельності. Предмет дослідження – технологічні процеси системи ТО та ПР. В роботі розглянуто одну з базових складових системи утримання локомотивів – система управління технічним станом локомотивів. Під час виконання огляду та аналізу організації i управлiння системою ТО та ПР тягового рухомого складу досліджено сучасні підходи в технiчному обслуговуваннi та ремонтi тягового рухомого складу залiзниць, які базуються на діагностичних комплексах та відстежуванні зміни параметрів локомотивів в експлуатації. Аналіз органiзацiї i управлiння локомотивними депо при розподiлi на експлуатацiйну та ремонтну складові довів доцільність реструктуризації залізничного господарства й переходу до фірмового обслуговування рухомого складу, що має стабілізувати простій в ремонтах, скоротити витрати ремонтного господарства та зменшити кількість непланових ремонтів. Огляд системи технiчних обслуговувань та ремонтів для сучасного рухомого складу визначив необхідність узгодження експлуатаційних параметрів локомотивів з показниками надійності. Аналіз технологічних процесів при технічних обслуговуваннях та поточних ремонтах в локомотивному депо довів актуальність обраного напряму досліджень з урахуванням інтенсифікації різнотипних виробничих процесів ремонтного господарства й великого значення відсотка позапланових ремонтів. До розробки пропозицій з удосконалення технологічних процесів під час виконання технічних обслуговувань та поточних ремонтів локомотивів ми підійшли з аналізу експлуатаційної надійності тепловозів. На підставі аналізу відмов вузлів тепловозів ми визначили один з найбільш навантажених вузлів, для якого навели огляд пошкоджень. Для підвищення експлуатаційної надійності ми визначили найбільш актуальні методи визначення стану і опору ізоляції. Відповідно до статистичних даних відмов тягових електродвигунів ми виконали первинний аналіз статистичних даних про надійність, визначили основні характеристики та закону розподілу напрацювання тягових електродвигунів до відмови й визначили кількісні характеристики надійності. Шляхом проведення аналізу побудованих залежностей, в тому числі інтенсивності відмов із застосуванням диференційного обчислення, ми надали рекомендації щодо коригування міжремонтних періодів для тепловозів.
  • Item
    Поліпшення ходових якостей локомотивів з урахуванням європейських норм
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Спондич, Юрій Ігоревич
    UKR: Дипломна магістерська робота складається з 4 розділів та загальних висновків. Робота включає 31 рисунок та 5 таблиць. Загальний обсяг дипломного проекту становить 93 сторінки. Кількість використаних літературних джерел – 41. Об'єктом досліджень є тяговий рухомий склад залізниць колії 1520 мм та 1435 мм (існуючий та перспективний). В магістерській роботі проаналізовано напрацювання вчених України, вітчизняні класичні праці та праці, що розміщені у реферативній базі даних SCOPUS, які присвячені темі дослідження. Встановлено, що у вітчизняній науці існують різні підходи до трактування поняття «рамна сила». Здійснено порівняння чинних в Україні вимог нормативних документів, що регламентують ходові якості рухомого складу і нормативних документів ЄС. Встановлено, що в Україні діють нормативні документи, які розроблені в державі-агресорі і які містять у собі принципи, що є відмінними від вимог європейських норм. Розроблено методику ходових випробувань рухомого складу за допомогою тензометричних колісних пар. Розглянуті конструкції різних типів тензометричних колісних пар та різні методи вимірювання сил взаємодії між колесом і рейкою. Запропоновано спосіб покращення ходових якостей рухомого складу шляхом впровадження колісних пар з примусовим поворотом у кривих. Проведені розрахунки показали зниження ключових показників, якими характеризуються ходові якості рухомого складу.
  • Item
    Підвищення надійності колісних пар рухомого складу в післяремонтний період відповідно до вимог інтероперабельності
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Панчишин, Андрій Володимирович
    UKR: Магістерська дипломна робота на тему «Підвищення надійності колісних пар рухомого складу в післяремонтний період відповідно до вимог інтерперабельності», вступу, чотирьох розділів, висновків, списку літератури із 12 найменувань, писку умовних скорочень. Загальний обсяг роботи складає 78 сторінки. Актуальність проблеми. В сучасних умовах євроінтеграції України необхідно приділити значну увагу взаємодії рухомого складу з рухомим складом європейських країн. Взаємодія залізниць включає в себе відповідність колії, рухомого складу, стандартів безпеки, електрифікації, інфраструктури та інше. Також і ремонтна база та база обслуговування рухомого складу має відповідати вимогам інтерперабельності які затвердженні у відповідних нормативних документах. Одним з найвідповідальніших елементів рухомого складу є його ходова частина, а саме колісні пари, які постійно взаємодіють з верхньою будовою колії, що безпосередньо впливає на безпеку руху. Тому в даній роботі виконаний аналіз несправностей колісних пар, розглянуті вимоги до колісних пар в різних європейських країнах та виконаний розрахунок надійності колісних пар після ремонту. Об'єктом дослідження у магістерській дипломній роботі є процес формування колісних пар після ремонту у відповідності до вимог інтерперабельності. Предметом дослідження є методи ремонту та формування колісних пар рухомого складу у відповідності до нормативних документів та стандартів. Метою роботи є розрахунок параметрів колісної пари рухомого складу в післяремонтний період з урахуванням європейських норм. Для досягнення мети поставлені такі задачі: − виконати огляд та аналіз несправностей колісних пар; − огляд сучасних європейських вимог до колісних пар різних типів; − виконати розрахунок міцності елементів колісної пари. Методи дослідження. Для вирішення сформульованих завдань використано сучасні методи математичного та тривимірного твердотільного моделювання. При моделюванні і розрахунку міцності пресової посадки та міцності осі після обточування використовувався програмний пакет SolidWorks Simulation. Матеріал дослідження. Розрахунки виконанані на основі вимог інтерпорабельності «Analysis of the basic parameters for maintaining the technical and operational compatibility of the 1520 mm and 1435 mm gauge rail systems at the commonwealth of independent states (cis)-european union (eu) border subsystem: rolling stock. Passenger carriages». Наукове значення. Наукова значущість роботи полягає у розрахунку колісних пар що експлуатуються на території України згідно вимог інтерпорабельності. Даний метод дослідження можна застосовувати для будь-яких типів рухомого колісних рухомого складу. Практична значимість. Практична значимість полягає у покращенні технології ремонту колісних пар рухомого складу з урахуванням умови міцності. Положення, які виносяться на захист. Огляд та аналіз методів формування колісних пар. Вимоги до колісних пар в європейських країнах. Розробка математичної твердотільної моделі колісної пари.
  • Item
    Удосконалення системи змащування моторно осьових підшипників локомотивів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Лабецький, Василь Вікторович
    UKR: Магістерська дипломна робота на тему «Удосконалення системи змащування моторно-осьових підшипників локомотивів» у загальному обсязі 63 аркуші розрахунково-пояснювальної записки та складається з 4 розділів. Робота містить 18 ілюстрацій, 12 таблиць та список літературних джерел з 21 найменування. Об’єктом дослідження в роботі є моторно-осьовий підшипник. Метою роботи є підвищення ресурсу МОП локомотивів шляхом комплексної модернізації їх системи змащення, що передбачає застосування насосної циркуляційної подачі осьового мастила. Предмет дослідження – гідродинамічні процеси змащування. У роботі виконано огляд та аналіз систем змащування моторно-осьових підшипників локомотивів, розглянуто методи змащування моторно-осьових підшипників локомотивів, виконано оцінку розробок з підвищення ресурсу моторно-осьових підшипників, проаналізовано вплив електростатичної обробки мастила на процес змащення й розглянули фізичне моделювання зношування моторно-осьового підшипника тепловоза. Вказано, що існуючі системи змащення МОП локомотивів мають ряд недоліків, які обмежують їх ресурс. Такі недоліки запропоновано усунути шляхом удосконалення системи змащення, яке полягає у організації примусової циркуляції осьового мастила. Для можливості прогнозування роботи МОП в роботі розглянули методику розрахунку та виконано моделювання напружень у моторно осьових підшипниках. Для удосконалення системи змащування моторно-осьового вузла колісно-моторного блока локомотива виконано оцінку режимів тертя і змащування у підшипниках моторно-осівого підвішування ТЕД локомотивів. В роботі запропоновано нове конструктивне рішення моторно-осьового підшипника ковзання з підвищеною площею контакту і поліпшеним ущільненням робочої поверхні й системою примусового змащування поверхонь тертя, що враховує недоліки існуючих систем. Запропонована будова моторно-осьового підшипника ковзання локомотива з можливістю застосування примусової системи змащення робочих поверхонь має забезпечити більш якісне змащування на режимах низьких швидкостей руху при збереженні оптимальних режимів змащування на великих швидкостях, що в свою чергу має поліпшити надійність МОП, зменшити кількість непланових ремонтів та експлуатаційних витрат у локомотивному господарстві.
  • Item
    Удосконалення системи обліку роботи локомотивів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Кривецький, Петро Володимирович
    UKR: Магістерська дипломна робота на тему «Удосконалення системи обліку роботи локомотивів» у загальному обсязі 72 аркуші розрахунково-пояснювальної записки та складається з 6 розділів. Робота містить 11 ілюстрацій, 6 таблиць та список літературних джерел з 18 найменувань. Об’єктом дослідження в роботі є експлуатаційна робота локомотивів. Метою роботи є висвітлення та дослідження актуальної для Укрзалізниці проблеми обліку перевізної роботи та її удосконалення. Предмет дослідження – експлуатаційні показники роботи локомотивів. У кваліфікаційній магістерській роботі вирішена задача вибору і обґрунтування нових показників раціонального використання, які більш точно оцінюють ефективність роботи локомотивів та депо у цілому. Вирішення цієї задачі дозволяє підвищити ефективність використання локомотивного парку за рахунок всебічного аналізу роботи локомотивів та впровадження заходів з удосконалення показників, що у кінцевому результаті приведе до значного економічного ефекту. На підставі розрахованих результатів, визначена необхідність впровадження та обліку у першу чергу такого показника як оборот локомотива, розрахований економічний ефект введення цього показника. В результаті було зроблено були отримані наступні результати: скорочення приписного парку локомотивів, що використовуються у вантажному русі, а також спостерігається значне скорочення експлуатаційних витрат, що якісно буде впливати на роботу депо в подальшому. Згідно з тяговими розрахунками, запропоновано оцінку виконувати показником ефективності поїздки, який враховує витрати енергоресурсів на тягу, час у дорозі, масу складу та протяжність ділянки. Цей показник більш точно описує результати тягових розрахунків і, прогнозовано, фактичних поїздок. При порівнянні значень вказаного показника можна стверджувати, що він більш повно описує поїздку з урахуванням параметрів які важливі не тільки для служби тяги, а й для інших, що є важливим з точки зору інтероперабельності.
  • Item
    Поліпшення техніко-економічних показників рухомого складу під час експлуатації у міжнародному сполученні
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Коваль, Олег Ігоревич
    UKR: Дипломна магістерська робота складається з 4 розділів та загальних висновків. Робота включає 21 рисунків та 20 таблиць. Загальний обсяг дипломного проекту становить 81 сторінку. Кількість використаних літературних джерел – 31. Об'єктом досліджень є дизель-поїзди, які використовуються для міжнародних пасажирських перевезень. В магістерській роботі проаналізований доробок вітчизняних та закордонних учених у питанні покращення техніко-економічних показників використання рухомого складу у міжнародному сполученні, проаналізована існуюча схема організації пасажирських перевезень на ділянці Коломия – Рава Руська – Варшава та надано опис і технічні характеристики рухомого складу, що задіяний у перевезеннях. Вибрано техніко-економічні показники, які будуть визначатися у подальших розділах, приведено їх позначення до рекомендацій ОСЗ та подана методика їх розрахунку. Розраховано техніко-економічні показники при існуючій системі організації перевезень, подано пропозиції щодо удосконалення схеми обороту дизель-поїздів на ділянці, складено розклад та графік руху для удосконаленої схеми та розраховано техніко-економічні показники використання рухомого складу. Запропонована технічні рішення щодо приведення вітчизняного пасажирського рухомого складу до вимог інтероперабельності.
  • Item
    Удосконалення системи управління парком локомотивів на основі результатів діагностування технічного стану
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Груник, Назарій Степанович
    UKR: Об’єктом дослідження є система управління парком локомотивів. Метою роботи є зменшення витрат на експлуатацію, підвищення надійності та забезпечення безпеки за рахунок впровадження засобів технічного діагностування. Методи дослідження – методи аналізу надійності та технічної діагностики. Магістерська робота присвячена питанню взаємодії та сумісності в локомотивному господарстві визначено необхідність забезпечення ефективності та оптимального функціонування залізничних транспортних систем. Розглянуто основні поняття та визначення інтероперабельності, включаючи вимоги стандартів та переваги і виклики інтероперабельних рішень. Виконано аналіз існуючих систем управління локомотивами, зосереджуючись на світовому та національному рівнях. Розглянуто застосування діагностичної інформації для розробки систем управління локомотивним парком.
  • Item
    Підвищення безпеки руху за рахунок впровадження засобів технічного діагностування локомотивів в експлуатації
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Буката, Ігор Вікторович
    UKR: Дипломна магістерська робота складається з 3 розділів та загальних висновків. Робота включає 8 рисунків та 4 таблиці. Загальний обсяг дипломного проекту становить 55 сторінок. Кількість використаних літературних джерел – 17. Об'єктом досліджень є засоби технічного діагностування рухомого складу. В магістерській роботі: - проаналізовано загальний стан проблеми використання засобів технічного діагностування для забезпечення безпеки руху, запнопоновано методичні основи технічного діагностування рухомого складу та сформулювано діагностичну задачу у математичній формі; - на основі моделі причинно-наслідкових зв’язків виникнення дефектів рухомого складу розроблено пропозиції з впровадження бортових систем технічного діагностування локомотивів; - на основі світового досвіду впровадження станціонарних систем діагностування локомотивів запропоновано такі системи до впровадження на залізничному транспорті України.
  • Item
    Оцінка ризиків при виборі системи утримання локомотивів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Баран, Павло Йосипович
    UKR: Дипломна магістерська робота складається з 3 розділів та загальних висновків. Робота включає 13 рисунків та 6 таблиць. Загальний обсяг дипломного проекту становить 64 сторінки. Кількість використаних літературних джерел – 20. Об'єктом досліджень є система утримання рухомого складу на залізницях України. В магістерській роботі виконано аналіз літературних джерел, присвячених науково-технічній задачі удосконалення системи утримання локомотивів на основі оцінки ризиків, аналіз існуючої системи утримання рухомого складу в Україні та методи технічного обслуговування рухомого складу, що застосовуються у країнах ЄС. Запропонована методика оцінки ризиків у системі технічного утримання локомотивів, наведено відповідний математичний апарат. Наведено приклад оцінки ризиків при утриманні струмоприймачів рухомого складу.