Статті КФВ
Permanent URI for this collection
RU: Статьи
EN: Articles
EN: Articles
Browse
Browsing Статті КФВ by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 70
Results Per Page
Sort Options
Item Корекція рухових якостей та функціонального стану студенток спеціальної медичної групи засобами фізичного виховання(Дніпропетровський національний університет імені О. Гончара, 2010) Доценко, Олена Миколаївна; Доценко, Елена Николаевна; Dotsenko, Olena M.UK: Стаття присвячена вивченню рухових якостей та функціонального стану студенток спеціальних медичних груп і корекції їх за допомогою використання на заняттях танцювальних вправ та елементів шейпінгу.Item Особливості застосування фізичної реабілітації хворих на цукровий діабет(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2012) Доценко, Олена Миколаївна; Доценко, Елена Николаевна; Dotsenko, Olena M.UK: В статті приведений аналіз засобів фізичної реабілітації хворих на цукровий діабет. Проводиться розподіл фізичного навантаження хворих на цукровий діабет в залежності від добового рівня глікемії.Item Вплив занять з фізичного виховання з елементами шейпінгу на рухові можливості та навички студенток спеціального медичного відділення(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2012) Доценко, Олена Миколаївна; Доценко, Елена Николаевна; Dotsenko, Olena M.UK: В статті наведені дані про вплив занять з фізичного виховання з елементами шейпінгу на рухові можливості та навички студенток спеціального медичного відділення.Item Розвиток координаційних здібностей студенток спеціальної медичної групи в процесі фізичного виховання(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2013) Доценко, Олена Миколаївна; Доценко, Елена Николаевна; Dotsenko, Olena M.UK: Мета. Проаналізувати проблеми розвитку рухових можливостей та зміцнення здоров’я студенток спеціальної медичної групи в процесі фізичного виховання в технічному ВНЗ. Визначити провідні фактори, показники й взаємозв’язки фізичного розвитку й фізичної підготовленості та координаційні здібності студенток спеціальної медичної групи. Встановити закономірності оволодіння точнісними рухами різної координаційної структури та розробити модельні характеристики взаємозв’язків координаційних здібностей і рухових якостей студенток спеціальної медичної групи. Обґрунтувати та перевірити ефективність методики розвитку координаційних здібностей студенток з урахуванням їх функціонального стану в процесі фізичного виховання у ВНЗ. Методика. Подано теоретико-методичне обґрунтування й характеристику експериментальної програми з фізичного виховання для студенток спеціальної медичної групи. Результати. Дослідження полягає в розробці змісту занять у спеціальних медичних групах з використанням координаційних елементів та вправ для підвищення рухових можливостей студенток. Вивчено їх вплив на рівень фізичного розвитку, функціональної підготовленості студенток спеціальної медичної групи, а також закономірності оволодіння й керування рухами різної координаційної структури. Наведено порівняльну характеристику рухових можливостей студенток, диференційованих на групи за нозологіями, у динаміці педагогічного процесу; визначено критерії підвищення резервних можливостей моторної системи під час керування рухами різної координаційної структури. Наукова новизна. Вперше була впроваджена методика розвитку координаційних здібностей студенток спеціальної медичної групи, яка спрямована на формування та корекцію системи керування рухами різної координаційної структури, відчуття положення тіла та окремих його частин у просторі, поліпшення м’язово-суглобної чутливості; визначено вплив експериментальної програми на рівень розвитку і взаємозв’язки координаційних здібностей; визначено критерії резервних можливостей системи керування точнісними рухами. Практична значимість. Полягає в розробці змісту занять у спеціальних медичних групах з використанням координаційних вправ та елементів для підвищення рухових можливостей студенток. Удосконалено організаційні та методичні аспекти проведення занять у спеціальних медичних групах з визначенням навантаження для студенток, які мають різні відхилення у стані здоров’я. Розроблено математичні моделі, що характеризують рухові, зокрема координаційні, можливості студенток спеціальної медичної групи. На основі розроблених показників можна враховувати функціональну та фізичну підготовленість студентів і формувати оптимальні режими рухової активності для кожної нозологічної групи, що особливо актуально для організації навчального процесу з фізичного виховання у вищій школі.Item Розвиток координаційних здібностей студенток спеціальної медичної і основної груп у процесі підвищення їх рухових можливостей(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2013) Доценко, Олена Миколаївна; Доценко, Елена Николаевна; Dotsenko, Olena M.UK: Подано теоретико-методичне обґрунтування й характеристику експериментальної методики, вивчено її вплив на рівень фізичного розвитку, координаційних здібностей, функціональної підготовленості, а також закономірності оволодіння й керування рухами різної координаційної структури студенток спеціальної медичної групи. Наведено порівняльну характеристику рухових можливостей студенток у динаміці педагогічного процесу, диференційованих на групи за нозологіями; визначено критерії підвищення резервних можливостей моторної системи при керуванні рухами різної координаційної структури; розроблено модельні характеристики рухових можливостей студенток спеціальної медичної групи вузі.Item Психологічна і психофізична готовність студентів-залізничників до професійної праці(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2013) Пічурін, Валерій Васильович; Пичурин, Валерий Васильевич; Pychuryn, Valery V.; Pichurin, Valeriy V.UK: Приведено результати дослідження ряду характеристик, які впливають на рівень психологічної і психофізичної готовності студентів-залізничників до професійної праці.Item Особливості використання елементів водного поло на заняттях з плавання зі студентами вузів(Publishing House «Education and Science», 2013) Кругленко, Андрій Сергійович; Кругленко, Андрей Сергеевич; Kruhlenko, Andrei S.; Собко, Світлана Анатоліївна; Собко, Светлана Анатольевна; Sobko, Svetlana A.; Квіта, Сергій Володимирович; Квита, Сергей Владимирович; Kvita, Serhii V.UK: У статті описуються методи використання елементів водного поло на заняттях з плавання зі студентами вузів.Item Гендер і влада в публічному просторі сучасності(Київський національний університет імені Т. Шевченко, 2013) Доценко, Олена Миколаївна; Доценко, Елена Николаевна; Dotsenko, Olena M.UK: У статті розглядуються актуальні проблеми ролі жінки у публічній політиці сучасного українського суспільства, демократичні процеси у руслі гендерного підходу, що формується, трансляція та сприйняття сучасних гендерних концепцій і практик у політичному житті України.Item Структура факторів щодо формування мотивації до занять фізичними вправами та здорового способу життя студентської молоді(Чернігівський національний педагогічний університет ім. Т. Г. Шевченка, Чернігів, 2013) Степанова, І. В.; Дутко, Тарас РомановичUK: Визначено та науково обгрунтовано структуру факторів щодо формування мотивації студентської молоді до занять фізичною культурою і спортом та здорового способу життя, що являється важливим чинником збереження та зміцнення здоров'я, підвищення опору організму різним захворюванням у період навчання.Item Розвиток вестибулярної стійкості тудентів-залізничників в процесі психологічної і психофізичної підготовки(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2013) Пічурін, Валерій Васильович; Пичурин, Валерий Васильевич; Pychuryn, Valery V.; Pichurin, Valeriy V.UK: Приведено результати дослідження розвитку вестибулярної стійкості у студентів-залізничників в процесі психологічної і психофізичної підготовки під час навчальних занять з фізичного виховання.Item Теоретико-методологічні основи психологічної і психофізичної підготовки студентів у процесі фізичного виховання(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2013) Пічурін, Валерій Васильович; Пичурин, Валерий Васильевич; Pychuryn, Valery V.; Pichurin, Valeriy V.UK: Мета. Виявити теоретико-методологічні основи для проведення психологічної і психофізичної підготовки студентів в процесі фізичного виховання. Методика. В якості методу дослідження використано теоретичний аналіз. Результати. Суть авторського підходу полягає в ствердженні того, що методологічне підґрунтя для постановки питання про психологічну і психофізичну підготовку особистості студента в процесі фізичного виховання виявляється при аналізі в психології і філософії таких фундаментальних питань як психофізична проблема, взаємовплив організму і психіки людини, проблема особистості в психології. Наукова новизна. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що вперше обґрунтовано теоретико- методологічні засади для проведення психологічної і психофізичної підготовки студентів в процесі фізичного виховання. Практична значимість. Результати дослідження дають необхідне теоретичне підґрунтя для вироблення чітких критеріїв і вимог до студентів в процесі психологічної і психофізичної підготовки, створення точних методів оцінювання її складових, розробки ефективних методик формування психологічної і психофізичної готовності студентів в процесі фізичного виховання.Item Взаємозв’язки параметрів фізичного розвитку, фізичної підготовленості і координаційних здібностей у студенток спеціальної медичної і основної груп(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2013) Доценко, Олена Миколаївна; Доценко, Елена Николаевна; Dotsenko, Olena M.UK: Визначено взаємозв’язки компонентів структури фізичного розвитку, фізичної підготовленості у студенток спеціальних медичних груп. Визначено, що в загальній структурі фізичного розвитку й фізичної підготовленості у студенток спеціальних медичних груп у першому факторі перевалюють морфометричні показники, а у здорових студенток – показники їхні рухових можливостей. Розроблено відповідні модельні характеристики.Item Використання сахажда-йоги в процесі психологічної та психофізиологічної підготовки студентів на заняттях з фізичного виховання(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013) Пічурін, Валерій Васильович; Лутаєва, Надія Валентинівна; Доценко, Олена МиколаївнаUK: У статті викладено результати проведеного авторами дослідження доцільності використання елементів сахаджа-йоги для вирішення завдань психологічної та психофізиологічної підготовки студентів на заняттях з фізичного виховання.Item Методика оцінки перспективності юних футболістів(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2014) Дутко, Тарас РомановичUK: У статті представлена методика оцінки перспективності юних футболістів по ефективності їх попередньої підготовки. Науково обґрунтовано методика навчання технічним прийомам у футболі учнів ДЮСШ, визначена мотивація і інформативні показники в навчанні руховим умінь юних спортсменів 10-12 років, створений алгоритм навчання технічним прийомам і на цій основі розроблена методика диференційованого визначення перспективності юних футболістів в процесі зайняття футболом.Item Резервные возможности системы управления движениями различной координационной структуры у студенток специального медицинского отделения занимающихся оздоровительным шейпингом(ДОІППО, 2014) Доценко, Елена Николаевна; Доценко, Олена Миколаївна; Dotsenko, Olena M.; Астахов, Владимир Антонович; Астахов, Володимир Антонович; Astakhov, Volodymyr A.RU: В статье рассмотрено улучшение функционального состояния студентов связанное с решением проблемы повышения возможностей их двигательной системы и формирования физической подготовленности. Одно из решений задачи - выполнение упражнений шейпинга.Item Рівень розвитку психологічної і психофізичної підготовленості студентів до професійної праці на залізниці(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2014) Пічурін, Валерій ВасильовичUK: Мета. Спеціальності залізничного транспорту висувають високі вимоги до розвитку ряду характеристик психологічної та психофізичної сфери особистості спеціаліста. Для організації цілеспрямованої роботи з їх ефективного формування студентам необхідно мати чітку інформацію стосовно існуючих тенденцій. Необхідно виявити ці тенденції. Таким чином, мета дослідження – встановити рівень розвитку ряду складових психологічної та психофізичної готовності до професійної праці в студентів-зілізничників. Методика. У дослідженні використано методики психологічної діагностики (шкала оцінки рівня ситуативної та особистісної тривожності Ч. Спілбергера, опитувальник рівня суб’єктивного контролю Є. Ф. Бажина, розроблений на основі шкали рівня локусу контролю Дж. Роттера, тест Мюнстерберга, коректурна проба Бурдона), спеціальні фізичні вправи для оцінки сенсомоторних характеристик (швидкості в діях, стійкості вестибулярних реакцій). Результати. Встановлено існуючі тенденції відносно рівня розвитку в студентів: ситуативної та особистісної тривожності, рівня суб’єктивного контролю, вибірковості уваги, концентрації й стійкості уваги, швидкості в діях, стійкості вестибулярних реакцій. Наукова новизна. Новаторство в дослідженні полягає у виявленні рівня розвитку в студентів-залізничників ряду показників психологічної та психофізичної підготовленості до професійної праці. Практична значимість. Дані, отримані в процесі дослідження, дають уявлення про існуючі реалії відносно психологічної і психофізичної підготовленості студентів до профе-сійної праці. Це є підґрунтям для організації цілеспрямованої роботи з формування в студентів психологічної й психофізичної підготовленості в ході навчальних занять.Item Розвиток концентрації й стійкості уваги студентів-залізничників у процесі психологічної та психофізичної підготовки(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2014) Пічурін, Валерій ВасильовичUK: Мета. Ряд спеціальностей залізничного транспорту висувають виключно високі вимоги до таких характеристик уваги фахівця, як концентрація й стійкість. Їх розвиток у студентів-залізничників може здійснюватись у рамках викладання такої навчальної дисципліни, як фізичне виховання. Необхідно виявити ефективні шляхи організації фізичного виховання для вирішення цього завдання. Методика. В якості головного методу дослідження використано педагогічний експеримент. При його проведенні незалежною змінною виступав зміст розроблених автором основ психологічної та психофізичної підготовки. Залежною змінною були показники динаміки рівня розвитку концентрації й стійкості уваги в студентів-залізничників. Результати. Встановлено, що реалізація в ході навчальних занять із фізичного виховання комплексу засобів, включених автором до змісту основ психологічної й психофізичної підготовки студентів-залізничників, є ефективним шляхом розвитку в них концентрації та стійкості уваги. Наукова новизна. Підтверджено ефективність використання в ході навчальних занять із фізичного виховання основ психологічної та психофізичної підготовки для розвитку в студентів концентрації та стійкості уваги. Практична значимість. Реалізація запропонованого підходу при підготовці фахівців для залізниці сприятиме підвищенню продуктивності праці й рівня безпеки залізничних перевезень.Item Особливості особистості студентів навчальних секцій спортивного і фізичного виховання(Дніпропетровський державний інститут фізичної культури і спорту, 2014) Пічурін, Валерій Васильович; Пичурин, Валерий ВасильевичUKR: Приведено результати дослідження ряду характеристик особистості студентів навчальних секцій спортивного виховання і фізичного виховання.Item Психологічна і психофізична підготовка як складова фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів(Харківський національний педагогічний університету імені Г. С. Сковороди, 2014) Пічурін, Валерій Васильович; Пичурин, Валерий Васильевич; Pychuryn, Valery V.; Pichurin, Valeriy V.UK: Ціль: провести аналіз феномену психологічної і психофізичної підготовки як складової фізичного виховання студентів. Матеріал: літературні джерела за проблемою дослідження. Результати: приведено і проаналізовано ряд чинників, які визначають необхідність проведення у вищій школі спеціальної психологічної і психофізичної підготовки до професійної праці. Розглянуто питання психологічної і психофізичної підготовки студентів до професійної праці в структурі фізичного виховання. Показано відмінність запропонованого поняття «психологічна і психофізична підготовка» відомим у фізичному вихованні поняттям «професійно-прикладна фізична підготовка» і «психофізична підготовка». Психологічна і психофізична готовність розглядається в роботі як певна підструктура загальної структури особистості. Запропоновано модель психологічної і психофізичної готовності студента. Висновки: психологічна і психофізична підготовка студентів до професійної діяльності може здійснюватись в процесі фізичного виховання. Її доцільно розглядати як частину фізичного виховання студентів спеціалізовану стосовно психологічних і психофізичних особливостей майбутньої професійної діяльності.Item Розвиток уваги у студентів-залізничників в процесі психологічної і психофізичної підготовки(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2014) Пічурін, Валерій Васильович; Пичурин, Валерий Васильевич; Pychuryn, Valery V.; Pichurin, Valeriy V.UK: У статті викладено результати проведеного автором дослідження концентрації і стійкості уваги студентів в процесі психологічної і психофізичної підготовки.